2015-09-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ang topsning så sades väl ganska tidigt någonstans, minns inte var, att man topsat flera personer. T ex så topsades väl Qwarts bekant - det var nog inte bara han och de tre litauerna som topsades. Förstår inte att man nödvändigt måste tro så dåligt om det mesta.

Nej, det var inte bara dom. Det var många som blev topsade eftersom det kunde ha betydelse för utredningen.
2015-09-16, 13:01
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Vem är AS?

En kille, ca 25 år, från Skövde som var med i Missing People den 12 Juni, han såg bröderna sitta och titta på MP medens dom drack kaffe (det var bröderna som drack kaffe), och skrev om det på sin facebook.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-09-16 kl. 13:42.
2015-09-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Varför manipulerar/ljuger du???

Visst var det bröderna som drak kaffe :

Hittade detta i dag på en Facebook profil initialer AS. Hen var med MP och söka efter Lisa den 12 Juni.:

June 13 at 1:24am
De är troligtvis litauer som jobbade i ladugården läste ja . O dom satt ute och tittade på bilarna när vi åkte förbi med en kaffekopp i handen. Och vad jag kan se på en av bilderna Aftonbladet lagt ut så är fyndet på samma gård där vi parkerade bilarna i onsdags när vi skulle ut på ett fält intill o leta. O de känns ännu mer sjukt! Ja är helt tagen.

Ingen ljuger. Det är en tolkningsfråga att vara petig med om man vill det.
2015-09-16, 13:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Varför manipulerar/ljuger du???

Visst var det bröderna som drak kaffe :

Hittade detta i dag på en Facebook profil initialer AS. Hen var med MP och söka efter Lisa den 12 Juni.:

June 13 at 1:24am
De är troligtvis litauer som jobbade i ladugården läste ja . O dom satt ute och tittade på bilarna när vi åkte förbi med en kaffekopp i handen. Och vad jag kan se på en av bilderna Aftonbladet lagt ut så är fyndet på samma gård där vi parkerade bilarna i onsdags när vi skulle ut på ett fält intill o leta. O de känns ännu mer sjukt! Ja är helt tagen.

Det är ingen lögn eller manipulation det är en ironi över AS usla språkbehandling...."när vi åkte förbi med en kaffekopp i handen". Läser man det som det faktiskt står så är det oklart om litauerna drack kaffe. De satt ute och glodde på några bilar (några specifika bilar) när sökgruppen från MP åkte förbi med kaffekopp i handen (vad MP åkte i på framgår inte av texten, skulle kunna vart rullskridskor). Men man kan ju anta vad som avsågs att sägas.
2015-09-16, 13:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Eftersom du så envist hävdar MGMs totala oskuld så måste du ha en förklaring till DNA-/blodfynd.
Att de verkligen finns kan vi nog utgå ifrån, jag tror inte att åklagaren försöker lura allmänheten/TR om den saken. Hur har de hamnat på Lisas tillhörigheter anser du. Du kan ju inte bara bortse från fynden när du bygger upp din teori.

Jag har förklarat det så många gånger redan, så du får gå till "avancerad sökning" och söka på mitt nickname + DNA så hittar du det nog.
2015-09-16, 13:06
Medlem
Citat:
En kille, ca 25 år, från Skövde som var med i Missing People den 12 Juni, han såg bröderna sitta och titta på MP medens dom drack kaffe, och skrev om det på sin facebook.

Man kan anta vad som avses sägas i bloggen men vad som faktiskt skrivs är något annat. Och det är typiskt sådant man ironiserar eller gör sig lustig över. Det är inte lögn eller manipulation.
2015-09-16, 13:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SR P4 Skaraborg: Åklagaren begär ny förlängning i mordet på Lisa Holm
Citat:
- Den yngre brodern är skäligen misstänkt för mord och kvinnan på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling, uppger vice chefsåklagaren till P4 Skaraborg.
Kvinnans misstankegrad har stigit!
2015-09-16, 13:31
Medlem
Citat:
Jag har förklarat det så många gånger redan, så du får gå till "avancerad sökning" och söka på mitt nickname + DNA så hittar du det nog.
Tackar, hittade många träffar på ditt nickname + DNA. Om jag förstod det hela rätt så hävdar du att DNA och blodspår på Lisas tillhörigheter tillkommit genom MGMs arbete och inte alls genom att han befattat sig med kroppen. Det är ju bra att veta när man bedömer olika teoriers trovärdighet. Enligt mitt sätt att se måste MGM ha haft en enorm otur om, speciellt hans blod, hamnat på Lisas tillhörigheter bara av en slump men jag kan ju naturligtvis ha fel.
2015-09-16, 13:35
Medlem
Pre 1914s avatar
Man undrar vad de har på den yngre brodern som gör honom fortsatt misstänkt, men utan att ha sannolika skäl på honom.
Jag tycker att har man fått en klarare bild över vad nb gjort borde bilden över lillebrodern också ha utkristalliserats sig så pass att antingen blir även han misstänkt på sannolika skäl, eller avförd.

Varför får jag aldrig logiken att gå ihop i det här fallet?
2015-09-16, 13:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och lika ofta har frånvaron av alibi uttryckts som argument som skulle tala för i skuldfrågan.

En annan egenhet på mindre orter kan vara att man håller tyst eller gärna inte vill ta upp något som skulle kunna sätta någon man känner eller är bekantmed i dålig dager. Även om man har goda skäl att tro någon gjort något riktigt illa och tycker den personen förtjänar att skaka galler så ser man ofta hellre att det är någon annan som sätter dit personen. När jag och en kompis var kring 9 år var vi en höst ut i skogen var det var gjort ett typ indianläger. På vägen dit mötte vi några äldre killar som cyklade och åkte moped rätt snabbt därifrån. Medan vi var där och lekte kom en arg finne och grep tag i oss, i närheten fanns andra finnar det var bärplockare och en försökte på knagglig svenska förklara att de tror vi hade skurit sönder däcken på bilarna. Min pappa kunde finska så en gubbe och en tant följde med mig och min kompis hem och farsan fick hjälpa att översätta. Jag och min kompis hade inga knivar eller annat på oss som man kan sarga bildäck med. Men vi sa namnen på de vi mött. Dom blev polisanmälda och någon av dem erkände. Men till och med farsan var sur och gnölade över att vi berättade. Gubbjäveln skulle alltså hellre lägga ut några tusen för att några rövhål skulle skyddas från något de faktiskt gjort.

Mitt fetande.

Ja och särskilt om den person äger huset man bor i.
Så gott som alla som bor omkring försvinnings-platsen/Cafeet, mjölkrummet/mordplatsen?, och fyndplatsen/Martorp, och som därför möjligtvis sitter inne med intressanta iaktagelser, betalar hyra till en viss godsägare
2015-09-16, 13:43
Medlem
Angående DNA i allmänhet, är det inte så att två bröder har nästan likvärdigt DNA och det kan va svårt skilja på vems DNA prov man har tagit?

Jag kom att tänka på nu, litauerna är dom riktiga bröder ,alltså samma mor och far eller var någon av dom inköpt på någon marknad?
2015-09-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Tackar, hittade många träffar på ditt nickname + DNA. Om jag förstod det hela rätt så hävdar du att DNA och blodspår på Lisas tillhörigheter tillkommit genom MGMs arbete och inte alls genom att han befattat sig med kroppen. Det är ju bra att veta när man bedömer olika teoriers trovärdighet. Enligt mitt sätt att se måste MGM ha haft en enorm otur om, speciellt hans blod, hamnat på Lisas tillhörigheter bara av en slump men jag kan ju naturligtvis ha fel.

Nja det beror väl på vilka tillhörigheter. Vissa prylar var ju spridda mellan litauernas arbetsplats och bostad där de passerar åtminstone ett par gånger om dagen. Han kan ju plockat upp något som ser tappat ut men som vid närmare.granskning ser ut att vara skräp varpå han släpper det. Exempelvis delar av mobiltelefonen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in