• 1
  • 2
2015-09-15, 10:39
Medlem
antifocalBeboppers avatar
Startar en tråd apropå swinging. Jag vill ge min hustru en kärleksgåva i form av ett överraskande och oplanerat besök på en swingerklubb. Som framgår av rubriken vet jag inte särskilt mycket om hur det går till, har nyligen läst "Swing" av Bengt Ohlsson, men det är ungefär vad jag vet.

för att vara tydlig ställer jag mina frågor här:

1. Termen "swinging" låter som enbart partnerbyte. Men hur är det med gruppsex?
2. Skall man uppge preferenser när man löser medlemskap?
3. Vilka är det mest sofistikerade klubbarna i Stockholm?
4. Hur bör jag som man förbereda mig?

Tackar på förhand för de mer erfarnas tips.
Citera
2015-09-15, 10:48
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antifocalBebopper
Startar en tråd apropå swinging. Jag vill ge min hustru en kärleksgåva i form av ett överraskande och oplanerat besök på en swingerklubb. Som framgår av rubriken vet jag inte särskilt mycket om hur det går till, har nyligen läst "Swing" av Bengt Ohlsson, men det är ungefär vad jag vet.

1. Man har det man känner för. Gruppsex är inget direkt kopplat till swinging alls.
2. Inte vad jag minns.
3. Par i Hjärter är den enda jag har erfarenhet av.!
4. Svårt att säga som kvinna, men var öppen, gå in me ett öppet sinne utan förväntningar. Du är aldrig tvungen eller förväntas göra något.

Läs mer på parihjarter.se

Hoppas svaren var till någon hjälp , var ett tag sen för mig. Fråga igen annars eller besök sidan som har mycket bra info! Lycka till och ha en trevlig kväll!
Citera
2015-09-15, 12:22
Medlem
Underdarks avatar
Citat:

Om du eller din hustru inte gjort några partnerbyten alls så kan det alltid vara bättre att börja att ta med en extra tjej/kille innan man går vidare till gruppsex(så länge ni inte är super på det såklart)
Tänk noga igenom vad du skulle tycka var riktigt trevligt att testa och vad som skulle vara jobbigt, om det skulle vara så.
Kommunikation är A och O, prata med din hustru om vad hon skulle gilla/ogilla på den fronten!

Har aldrig själv gått på någon klubb då jag anser att det är mycket mysigare och intimare att vara hemma/hos någon istället
Citera
2015-09-16, 11:42
Medlem
antifocalBeboppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe!
1. Man har det man känner för. Gruppsex är inget direkt kopplat till swinging alls.
2. Inte vad jag minns.
3. Par i Hjärter är den enda jag har erfarenhet av.!
4. Svårt att säga som kvinna, men var öppen, gå in me ett öppet sinne utan förväntningar. Du är aldrig tvungen eller förväntas göra något.

Läs mer på parihjarter.se

Hoppas svaren var till någon hjälp , var ett tag sen för mig. Fråga igen annars eller besök sidan som har mycket bra info! Lycka till och ha en trevlig kväll!

Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Om du eller din hustru inte gjort några partnerbyten alls så kan det alltid vara bättre att börja att ta med en extra tjej/kille innan man går vidare till gruppsex(så länge ni inte är super på det såklart)
Tänk noga igenom vad du skulle tycka var riktigt trevligt att testa och vad som skulle vara jobbigt, om det skulle vara så.
Kommunikation är A och O, prata med din hustru om vad hon skulle gilla/ogilla på den fronten!

Har aldrig själv gått på någon klubb då jag anser att det är mycket mysigare och intimare att vara hemma/hos någon istället

Jag får tacka för era råd och tips. Jag var på föräldramöte igår, kom dit lite sent, så jag fick stå längst bak i aulan. När mötet var över stod jag kvar och betraktade alla de andra föräldrarna när de var på väg ut. Jag slogs av hur otroligt oattraktiva de var allihopa, män och kvinnor. Jag skulle för allt i världen inte vilja träffa någon av dem på en klubb!

Hur attraktiva brukar människorna på swingklubbarna vara? Om de är helt vanliga föräldramötes-svenskar tappar jag ju nästan hela intresset för idén. Kan inte ni som har erfarenhet försöka beskriva de andras attraktionskraft? Är det individerna som attraherar, eller är det själva "förbjudna" grejen som lockar?
Citera
2015-09-16, 14:03
Medlem
QintusJohans avatar
Citat:
Jag får tacka för era råd och tips. Jag var på föräldramöte igår, kom dit lite sent, så jag fick stå längst bak i aulan. När mötet var över stod jag kvar och betraktade alla de andra föräldrarna när de var på väg ut. Jag slogs av hur otroligt oattraktiva de var allihopa, män och kvinnor. Jag skulle för allt i världen inte vilja träffa någon av dem på en klubb!

Hur attraktiva brukar människorna på swingklubbarna vara? Om de är helt vanliga föräldramötes-svenskar tappar jag ju nästan hela intresset för idén. Kan inte ni som har erfarenhet försöka beskriva de andras attraktionskraft? Är det individerna som attraherar, eller är det själva "förbjudna" grejen som lockar?

Hej!
Bra reflektion där.
Å andra sidan visar kanske inte småbarnsföräldrar upp sin sexigaste sida vid ett föräldramöte.
På PiH kan ni möta allt mellan himmel o jord.
Det kan vara människor där som man undrar om det inte har några spärrar eller självkritik alls och det kan vara de allra underbaraste personer ni träffat på.
Se till att frun är medveten om att första besöket kan upplevas som en katastrof, men så är det för många.
Gå dit, upplev och gå hem tillsammans.
Prata sedan om det ni upplevde och ge det en ny chans.
Ha inga förväntningar på ett himlastormande gruppsexswingande utan det kanske bara blir att ni tittar på andra och hånglar lite i ett avskilt hörn.
Försök gärna att få kontakt med ett par som ser trevligt ut och prata lite med dom.
Ni behöver inte hålla inne med att ni är nya för det märker de i alla fall.
Acceptera att ni är newbees o lite smånervösa.
Det har vi alla varit.
Citera
2015-09-17, 04:54
Medlem
Underdarks avatar
Citat:

Får man fråga vad det är just med en klubb som lockar?

Handlar det om ett till par/kvinna/man så tror jag nog att chansen är större att ni hittar någon/några villiga över internet, där man både kan utbyta bilder, tankar, gemensamma intressen etc och sedan ses hemma hos någon eller på hotell. Ta några drinkar innan och se till att kemin stämmer bra överens mellan er och att ni på det hela stora är 100% med på det!

Blir så trist om något går fel och någon utav er känner sig obekväm med den situation som uppstår då.
Citera
2015-09-17, 06:33
Medlem
finsmurfans avatar
Första gången kan det vara en fördel att gå på club , ni kan iakta knyta kontakter och inte känna någon press.
Citera
2015-09-17, 06:43
Medlem
finsmurfans avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av finsmurfan 2015-09-17 kl. 06:45. Anledning: dubbelpost
Citera
2015-09-17, 08:28
Medlem
på PIH och andra klubbar finns det stor spridning på snyggheten av paren, tro mig, har varit i branschen i drygt 10 år, men som annan trådskrivare säger så är man nog inte så sexig på ett föräldramöte, de flesta piffar upp sig på swingersklubbar även om det finns fruktansvärt modell liknande par kategori AAA men även kategori C, så som samhället ser ut i stort

Ålder vi mött under våra år på klubbar är från 20 år-närmare 70 år, aldrig varit med om svartsjukedrama eller liknande
Citera
2015-09-18, 19:15
Medlem
Kosmos avatar
Jag har varit på PIH med flera älskarinnor. Som någon annan sa ovan finns det alla möjliga sorter där, snygga fula. Men det är ett underbart ställe- Nu är det några år sedan, men jag rekommenderar det varmt om du vill se din fru bli skönt påsatt av en annan karl, samtidigt som du tar en annan kvinna.
Citera
2015-09-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmo
Jag har varit på PIH med flera älskarinnor. Som någon annan sa ovan finns det alla möjliga sorter där, snygga fula. Men det är ett underbart ställe- Nu är det några år sedan, men jag rekommenderar det varmt om du vill se din fru bli skönt påsatt av en annan karl, samtidigt som du tar en annan kvinna.

Citera
2015-09-19, 12:30
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Blir så trist om något går fel och någon utav er känner sig obekväm med den situation som uppstår då.
Om det händer på klubb är det lättare att bara gå därifrån än vid en privat träff.
Privata träffar är bättre när man redan känner de andra deltagarna. För nya kontakter är klubbar bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in