2015-09-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag har inte sagt att tolken läcker eller att advokaten ljuger - nu kör du exakt samma stil som du jämt gråter över när du själv anser dig utsatt. Helt meningslöst för tråden dessutom - handlar bara om att ditt tilltufsade lilla ego under peruken ska få lite revansch.

Var advokaten har fått sin uppgift ifrån vet jag inte, kanske har hon missuppfattat nån återkoppling hon fått på inlämnat material som att reellt utredningsintresse fanns?

Ja - i det här läget litar jag på att om polisen säger att man inte har någon "fjärde person" man tittar på i utredningen så talar man sanning. Jag har i detta inlägg: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad förklarat varför jag anser att man som utgångspunkt när information som talar för motsatsen saknas bör utgå från att svenska myndigheter och rättsinstanser är hederliga och agerar hederligt.

Hon har nog inte missuppfattat det då hon upprepar två gånger att en fjärde person nämns flera gånger och stt utredare har fått ta del av det, kanske är det därför de nu beger sig till litauern för att se om brorsan säger samma sak. Det är inte säkert att polisen känner till allt vad som händer under förhören
2015-09-15, 23:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Varför fortsätter det att divideras om en "fjärde person" när polisen idag återigen dementerat att någon sådan skulle förekomma i utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För att hoppet är det sista som överger en sann alternativteoretiker?

Nä, jag tror snarare att det finns substans men att tidningen missuppfattat det hela.
Det finns inte e n specifik "fjärde misstänkt", utan bara frågan om att andra har undersökts, eller ombetts bli undersökta av försvaret.
Kan iofs också finnas en särskilt het kandidat, som misstänks men ännu inte delgivits misstanke av utredningstekniska skäl. Därav förståeligt om yppandeförbud gäller även i denna sak.
2015-09-15, 23:48
Medlem
letsdoits avatar
Här presenteras en snarlik (men vad det verkar mer ungefärlig) färdväg till Martorp som liknar den utefter vilken GT tidigare placerat ett vittne som ska ha sett två snabbkörande bilar (0:46):
http://tv.lrytas.lt/?id=14423242081441234016#comments_section
GT:
http://www.expressen.se/gt/ny-teori-sa-fordes-lisa-holm-bort/

I den senaste kommentaren sägs att åklagaren klagat över att bevisen under de första dagarna av försvinnandet samlats in på ett oprofessionellt sätt.
http://viena.lt/category/kriminalai/
2015-09-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Han påstår ju att han inget vet om lisa vare sig som levande eller död. Hur ska han då kunna ge namnet på en fjärde person som skulle kunna vara den skyldige?
Påstår han sig veta något om mordet faller hela hans tidigare berättelse och allt han säger kan tolkas som nästintill ett erkännande.

Det sa han i början, ingen vet vad han har sagt nu , erkänt har han inte och solklara bevis finns inte heller för då hade åtal redan varit väckt , att mörda någon och gömma kroppen på så kort tid utan att lämna hudrester/ hår/ saliv/sperma/ fingeravtryck på kroppen är omöjligt och hade det funnits så hade alla frågetecken varit rätade nu
2015-09-15, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Samma magkänsla som fick polisen att gripa honom, lite rätt hade dom för inblandad är han

Då undrar jag om den som skrev det är en erfaren polis och var på plats, eftersom du skriver att det är samma magkänsla.
2015-09-16, 00:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Hon har nog inte missuppfattat det då hon upprepar två gånger att en fjärde person nämns flera gånger och stt utredare har fått ta del av det, kanske är det därför de nu beger sig till litauern för att se om brorsan säger samma sak. Det är inte säkert att polisen känner till allt vad som händer under förhören

Det är polisen som håller förhören så hur skulle de inte känna till det?
2015-09-16, 00:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det sa han i början, ingen vet vad han har sagt nu , erkänt har han inte och solklara bevis finns inte heller för då hade åtal redan varit väckt , att mörda någon och gömma kroppen på så kort tid utan att lämna hudrester/ hår/ saliv/sperma/ fingeravtryck på kroppen är omöjligt och hade det funnits så hade alla frågetecken varit rätade nu

Du verkar inte riktigt ha förstått tingens gång. På båda dina meningar kan jag svara samma:
Det pågår en förundersökning. Och denna är inte komplett, då svar inkommer efter hand. Även om muntliga besked givits så är denna inte förundersökningen klar förrän allt finns i pappersform. Först då kan det beslutas om åtal ska väckas.
2015-09-16, 00:10
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du påstår att advokaten ljuger om du påstår att detta inte är sant. http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-advokaten-har-fatt-tips-om-namn/

Igår tog du heder och ära av tolkar genom att påstå att

Även om du inte direkt påstår att tolkar läcker så är det den uppfattningen du vill sprida.

Varför skulle jag vara intresserad av att förtala tolken? Försöker du på fullt allvar plocka poäng genom att insinuera rasism?

Vad du i övrigt håller på med begriper jag inte. Jag har inte påstått att advokaten inte skulle ha lämnat tips eller pratat om vem det nu är hon pratat om med polisen under eller mellan förhören. Jag har bara konstaterat att polisen dementerar att det skulle finnas någon fjärde person som är intressant i utredningen.

Nu måste jag sova, jag har nämligen till skillnad från vissa andra ett arbete att sköta.
2015-09-16, 00:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här presenteras en snarlik (men vad det verkar mer ungefärlig) färdväg till Martorp som liknar den utefter vilken GT tidigare placerat ett vittne som ska ha sett två snabbkörande bilar (0:46):
http://tv.lrytas.lt/?id=14423242081441234016#comments_section
GT:
http://www.expressen.se/gt/ny-teori-sa-fordes-lisa-holm-bort/

I den senaste kommentaren sägs att åklagaren klagat över att bevisen under de första dagarna av försvinnandet samlats in på ett oprofessionellt sätt.
http://viena.lt/category/kriminalai/

Mitt fetande.

Här är engelsk google översättelse av den litauenska artikel:

Swedish officials have announced a month ago, the murder of 17-year-old Lisa Holm N.Bilevičiaus items they have found DNA traces collected other evidence.

However, prosecutors requested a further extension of the detention Lithuanian. After three months of unraveling the murder of Swedish prosecutors next week to come to Lithuania and the investigation will continue in our country.

See news release on the study here.

Swedish officials declared that already three months behind bars on Tuesday N.Bilevičius considered to be questioned last and next week he will be charged with murdering 17-year-old L.Holm.

However, after questioning the prosecutors again asked for more time, even though a month ago announced N.Bilevičiaus gathered enough data to prove guilt.

"Still need a few weeks, so I can get Bilevičiaus charges. I would not say that there is no evidence yet just do not generalize all materials. The case of very large amounts of data. Similarly, N.Bilevičiaus lawyer needs more time to familiarize themselves with the material. Everyone needs more time "- said the prosecutor Lars Goeranas Wennerholmas.

A month ago, received the autopsy results, the Swedes said that the allegations N.Bilevičiui stronger. However, Lithuanian themselves by their own version of how the DNA traces appeared on L.Holm items. Swedish prosecutors complain that during the first days of the disappearance of the girls officers collected evidence unprofessional.

Next week, the Swedes are planning to come to Lithuania and to continue the investigation here.
2015-09-16, 00:30
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Här är engelsk google översättelse av den litauenska artikel:

Swedish officials have announced a month ago, the murder of 17-year-old Lisa Holm N.Bilevičiaus items they have found DNA traces collected other evidence.

However, prosecutors requested a further extension of the detention Lithuanian. After three months of unraveling the murder of Swedish prosecutors next week to come to Lithuania and the investigation will continue in our country.

See news release on the study here.

Swedish officials declared that already three months behind bars on Tuesday N.Bilevičius considered to be questioned last and next week he will be charged with murdering 17-year-old L.Holm.

However, after questioning the prosecutors again asked for more time, even though a month ago announced N.Bilevičiaus gathered enough data to prove guilt.

"Still need a few weeks, so I can get Bilevičiaus charges. I would not say that there is no evidence yet just do not generalize all materials. The case of very large amounts of data. Similarly, N.Bilevičiaus lawyer needs more time to familiarize themselves with the material. Everyone needs more time "- said the prosecutor Lars Goeranas Wennerholmas.

A month ago, received the autopsy results, the Swedes said that the allegations N.Bilevičiui stronger. However, Lithuanian themselves by their own version of how the DNA traces appeared on L.Holm items. Swedish prosecutors complain that during the first days of the disappearance of the girls officers collected evidence unprofessional.

Next week, the Swedes are planning to come to Lithuania and to continue the investigation here.

they Always do. the walk around in their White very hard cloths trying to look proffesional. But they make so many misstakes that it is a wonder they are allowed to work as they do.
2015-09-16, 00:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför skulle jag vara intresserad av att förtala tolken? Försöker du på fullt allvar plocka poäng genom att insinuera rasism?

Vad du i övrigt håller på med begriper jag inte. Jag har inte påstått att advokaten inte skulle ha lämnat tips eller pratat om vem det nu är hon pratat om med polisen under eller mellan förhören. Jag har bara konstaterat att polisen dementerar att det skulle finnas någon fjärde person som är intressant i utredningen.

Nu måste jag sova, jag har nämligen till skillnad från vissa andra ett arbete att sköta.
Rasism exiterar inte, eftersom det bara finns en ras. Om det inte är främlingsfientlighet, svara då på min fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför är polis och åklagare mer pålitliga än tolkar? Är det för att tolkar oftare är utlandsfödda?
Advokaten har delgivit motparten uppgifter om minst en fjärde person. För att polisen ska säga att en person är intressant för utredningen så ska han vara misstänkt. Det innebär inte att han inte är intressant.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16811811.ab
Citat:
Enligt polisen finns i nuläget ingen misstänkt i utredningen, men man tror inte att Bodenborna behöver känna sig oroliga.
När polisen sa så hade det varit spaning på två personer under ca en vecka var. Var inte de intressanta?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-16 kl. 01:12.
2015-09-16, 01:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Swedish prosecutors complain that during the first days of the disappearance of the girls officers collected evidence unprofessional.

Det som diskuterats i denna tråd är avspärrningarna när bevis samlas in - risken att spår kunde förstöras av civila och det handlar om ladan. Den som pratade om detta var fd rikskrimchefen Tommy Lindström i media.
Gammal skåpmat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in