2015-09-15, 21:19
Medlem
segadongs avatar
Är ju sjukt o behöva väktar på bio.

Men störiga idioter finns de gott om på bio. Folk som.har mobilen igång o snackar.
Citera
2015-09-15, 21:47
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creaa
Du tror inte det finns vita hiphop-fans heller?n.

Låter som ett svårt fall av självskadebeteende!
Citera
2015-09-15, 22:03
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Ni som var teens på 90-talet. Gick Menace 2 Society och Boyz in the Hood på bio? I så fall, behövdes väktare för ovana besökare? Om svaret är nej är dagens orsak logisk
Citera
2015-09-15, 22:21
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basiclogic
Jag bor i Sthlm och går på bio 2-4 ggr / år. Är av den anledningen kanske inte rätt person att svara på frågorna.
Men de få gånger jag går på bio är det ALLTID stökigt. Folk som pratar högt, kastar grejer och beter sig allmänt respektlöst.

Jag går på bio kanske en gång varannan månad. Upplever väldigt sällan sådana problem. Det finns alltid några som pratar med varandra precis när filmen ska börja men det bruka ta slut.

Tror det kan bero på hur många som ser filmen och vad för typ av film det är. Tänker framförallt om det är en fortfarande ganska populär film (nära premiären) och om det är en film som lockar framföralt yngre biobesökare dvs ungdomar i 15-17 års åldern.

Jag ser sällan sådana filmer o framförallt inte när det är många som går till dessa filmer så upplever sällan det problemet.

Lite fånigt som ts försöker framställa det som, det beror ju snarare mer på ålder än etnicitet.

och så om det är en våldsam film så kan ungdomar lättare dras med. Är det en dramafilm så är inte riskerna lika stora.
Citera
2015-09-15, 22:31
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är ganska välkänt att man inte kan gå på bio och se vissa filmer i Malmö, särskilt inte på helgerna. Straight Outta Compton på Royal en Fredag-Lördag innebär sannolikt minst 100 kaozbabbar i salongen. Jag skulle tro föreställningen blev skit för övriga betalande gäster även med väktare på plats.

Tur de verkar ha gett fan i att kasta granater iallafall...

Så är det oftast ja, går alltid på bio i Köpenhamn istället..
Citera
2015-09-15, 22:54
Medlem
Haha bästa PK förklaringen på länge. Kaosblattar blir kallade för "ovana biobesökare" hahaha
Citera
2015-09-15, 23:20
Medlem
Sir Dwains avatar
Samtidigt i Lund, 20 minuter från Malmö, såg jag filmen igår med ca 15-20 andra i salongen (det ska det erkännas att det var fullsatt i fredags, betydligt färre redan på lördagen). Jag vet inte etnicitet för de satt långt bakom mig och det var mörkt när jag kom in, jag var inte ens intresserad av att se de om jag ska vara ärlig. Fast jag visste att det var många på raden längst bak och sen några par utspridda på raderna framför de. Det är förvisso amatörmässigt beteende, att tro att det är bäst att sitta längst bak på bio, SF kan ha rätt i att den lockar ovana biobesökare.

Hur som helst var det tyst hela tiden.
Citera
2015-09-15, 23:25
Medlem
Jag tror vi måste reda ut begreppen lite här nu.
Termen "ovana biobesökare" handlade ju faktiskt om publiken på visningarna i andra länder.
I Sverige eller åtminstone Malmö är denna grupp tvärtemot den som kanske besöker biograferna allra mest.
Just därför ansåg man väl att termen var olycklig.
Man vill inte stöta sig med sina allra trognaste besökare genom att påstå att de inte skulle veta hur en biograf ser ut inuti.
Istället pekar man på att de kanske inte vet reglerna (höhö), eller rättare sagt fullkomligt skiter i dom.
Återigen så vill man inte stöta sig med sina mest trogna genom att påstå att de inte skulle vara välkomna bara för att de skiter i reglerna.
ALLA är välkomna!
För publikens bästa kan det dock vara bra med en väktare om nu någon skulle få för sig o klaga på att reglerna inte följdes och att detta sedermera kunde tas emot på ett dåligt vis av de mest frekventa besökarna.
Citera
2015-09-15, 23:51
Medlem
Placeholders avatar
http://www.sydsvenskan.se/malmo/gang-soker-brak-pa-bio/

Ja det är ju aldrig så att det behövs väktare på bio.

Enda problemet här är väl hur de uttryckte sig, att de trodde det skulle vara problem är väl bara erfarenhet.
Citera
2015-09-16, 00:29
Medlem
Tycker det var bra gjort av SF, klart man behöver väktare när 500 negrer befinner sig på samma ställe kolla bara hur det ser ut i alla våra förorter i Sverige

Men jag förstår inte alla som klagar på folk som använder telefon eller är högljudda. Säger ni inte till eller? Jag säger alltid till när folk stör under visningen, först snällt men om dem fortsätter så får man ju ryta till ordentligt. Sluta va såna jävlar mesar, lovar att alla andra i salongen kommer att uppskatta det!

Något annat som åtminstone jag blir jävligt förbannad över är när folk inte tar med sig skräpet ut. Väldigt respektlöst.
Citera
2015-09-16, 01:14
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Ovana biobesökare... är det så man kallar dom nu?

"Enligt uppgifter till Ekot tar Malmö emot 4000 ovana biobesökare om dagen..." Jo det kan funka. Det heter ju trotts allt chokladboll nu.

skrattar så jag storknar. "ovana biobesökare" var det ja...
Citera
2015-09-16, 01:18
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Var och såg den för några dagar sedan, skall vara ärlig. När jag gick in i salen så var majoriteten hiphopkids typ och jag såg framför mig hur de skulle vara kaos genom föreställningen.

Men var faktiskt knäpptyst igenom filmen, därutom då några gånger när hela salen bröt ut i skratt.
Däremot hade jag 1-2 svenska fittnördar bakom mig som satt och diskutera hela jävla tiden.

om du haft kuk större än ett ekollon hade du vänt dig om sagt åt dem att hålla käft, så hade problemet varit löst, men du kissade väl på dig av bara tanken på konfrontation ens med citat "svenska fittnördar". herrejävlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in