Citat:
Ursprungligen postat av
basiclogic
Jag bor i Sthlm och går på bio 2-4 ggr / år. Är av den anledningen kanske inte rätt person att svara på frågorna.
Men de få gånger jag går på bio är det ALLTID stökigt. Folk som pratar högt, kastar grejer och beter sig allmänt respektlöst.
Jag går på bio kanske en gång varannan månad. Upplever väldigt sällan sådana problem. Det finns alltid några som pratar med varandra precis när filmen ska börja men det bruka ta slut.
Tror det kan bero på hur många som ser filmen och vad för typ av film det är. Tänker framförallt om det är en fortfarande ganska populär film (nära premiären) och om det är en film som lockar framföralt yngre biobesökare dvs ungdomar i 15-17 års åldern.
Jag ser sällan sådana filmer o framförallt inte när det är många som går till dessa filmer så upplever sällan det problemet.
Lite fånigt som ts försöker framställa det som, det beror ju snarare mer på ålder än etnicitet.
och så om det är en våldsam film så kan ungdomar lättare dras med. Är det en dramafilm så är inte riskerna lika stora.