Citat:
Ursprungligen postat av
creaa
Jag såg ingen svart person alls i biografen var jag kan minnas när jag såg filmen. Det var inte jag som först drog upp statistisk över etnicitet här, så du kan ju rikta frågan till de som gjorde det först? Filmen gör storsuccé på bio och hyllas även starkt av kritiker och av personer som inte gillar hiphop, som sagt. En av årets mest kritikerrosade filmer hittills. Så vad är grejen med att ni tror att majoriteten av biobesökarna är svarta?
Såg du filmen på Fredag kväll på Heron City då? Såg du den på en biograf som inte frekventeras av invandrare så är det väl inte särskilt förvånande om det inte var särskilt många nu heller.
Du påstod ju däremot att filmen "uppenbarligen" inte speciellt vänder sig till "blattar och negrer". Rent logiskt så är det ju självklart precis det den gör, vilket fick mig att undra varför du så självsäkert påstod motsatsen.
Filmen är säkert bra, jag kan t o m tänka mig att se den även om jag har väldigt lite intresse av själva hiphopen. Men att tro att en film om en succéhistoria om gangsters från slummen inte kommer locka wannabe-gangsters i högre utsträckning än någon annan, är ju bara naivt.
Ingen har för övrigt påstått att
majoriteten skulle vara svarta/araber/whatever, bara att det är fler än på andra föreställningar.