Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
"GT har tidigare berättat att polisen intresserar sig för en fjärde person i utredningen kring mordet på Lisa Holm.
Nu bekräftar advokat Inger Rönnbäck, som försvarar den mordmisstänkte 35-åringen:
– Det är namn som återkommer. Utredarna har också fått ta emot sådana här besked, säger hon."
http://www.expressen.se/gt/forhor-i-litauen-efter-mordet-pa-lisa-holm/
Fast GT glömde säga att polisen dementerade att det skulle förekomma någon sån "fjärde person".
Med förbehåll för att semantiska analyser av vad folk egentligen menar alltid är vanskliga så läser jag inte in att det skulle vara något revolutionerande i tipsväg som flutit in till advokaten. Visst: Hon har yppandeförbud, men som redan konstaterat så var svansföringen betydligt högre i början av utredningen. Utan hinder av yppandeförbudet borde hon ha kunnat fläska på med lite mer förstärkande adjektiv som "mycket intressanta tips" eller säga något i stil med "anser att detta talar för min klients oskuld".
Att en del av tipsen torde vara sånt som har stötts och blötts i tråden kan man nog vara tämligen säker på: "AJ:s spanska styvson var hemma på besök när Lisa försvann och avreste till Spanien dagen efter" Frågan är om det kan finnas något avseende personer eller händelser som tråden INTE känner till och som har lite mer substans än spekulationer och byaskvaller. Jag är skeptisk, men säker kan man förstås inte vara.