2015-09-15, 16:02
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creaa
Det gör dem inte. SF är fördomsfulla. De hade inte ens tänkt att ge filmen Sverigepremiär först, eftersom deras fördomar även gjorde att de trodde filmen inte skulle gå bra ekonomiskt.
Deras erfarenhet visar ju tydligt vad som händer vid dessa filmer, här i Malmö så har man många gånger fått sätta in vakter när man visar liknande filmer, eftersom extremt många blivit oprovocerat misshandlade när biografamatörernas adrenalin ökade efter en cool biljakt eller liknande, hände aldrig när man visade Hellenius senaste film eller Searching for Sugarman, men hände konstant när man visade actionfilmer.
Citera
2015-09-15, 16:03
Medlem
8xxSeriess avatar
Om en biograf enbart skulle besökas av etniska Svenskar skulle de inte behöva väktare. True story.
Citera
2015-09-15, 16:04
Medlem
AImTommys avatar
Citat:
Haha, din verklighetskontakt är också usel minsann. Som sagt, jag såg filmen på bio nyss och majoriteten av publiken bestod av vita människor och såg ut som vilken publik som helst. Du har givetvis inte sett den och kommer såklart inte göra det heller, för du vågar dig inte ens ut ur dina föräldrars källare.

Du har inget styrker ditt påstående att du har varit och sett filmen? Det du har skrivit hittills låter inte direkt som att det kommer från en fullt frisk person.
Citera
2015-09-15, 16:09
Medlem
creaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AImTommy
Du har inget styrker ditt påstående att du har varit och sett filmen? Det du har skrivit hittills låter inte direkt som att det kommer från en fullt frisk person.
De som påstått att majoriteten av publiken består av "blattar och negrer" har ingenting över huvud taget som styrker deras påstående eftersom de inte ens varit och sett filmen. Det var inte jag som drog upp etnicitet här först, som sagt...

Bara på Flashback anses rasisterna vara friska och andra människor är tydligen sjuka.
Senast redigerad av creaa 2015-09-15 kl. 16:11.
Citera
2015-09-15, 16:14
Medlem
santacls avatar
Är detta ett vanligt förekommande scenario på bio ? Har aldrig sett det men så går jag på bio kanske 4-5 gånger per år.
Citera
2015-09-15, 16:33
Medlem
AImTommys avatar
Citat:
De som påstått att majoriteten av publiken består av "blattar och negrer" har ingenting över huvud taget som styrker deras påstående eftersom de inte ens varit och sett filmen. Det var inte jag som drog upp etnicitet här först, som sagt...

Bara på Flashback anses rasisterna vara friska och andra människor är tydligen sjuka.

SF är källan, sen om du visste vad filmen handlar om så kunde du kanske dragit slutsatsen att den tilltalar människor utanför samhället och som ogillar polisen. Det är inget rasistiskt med att beskriva verkligheten, men det är tecken på sjuklighet då man helt avfärdar verkligheten till förmån för någon egenpåhittad verklighet.
Citera
2015-09-15, 16:39
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Är detta ett vanligt förekommande scenario på bio ? Har aldrig sett det men så går jag på bio kanske 4-5 gånger per år.

I dom större städerna så är det ofta kaos på biograferna.

När jag var i Linköping hos min kusin och såg Mad Max på bio så var det fullt med blattar som spelade musik på mobilen, slängde popcorn på folk och garvade etc. Det var väääääldigt nära att det blev slagsmål kan jag säga LOL.

När det blir fler än 2 blattar/negrer på samma ställe så blir det som ett jävla zoo.
Citera
2015-09-15, 16:56
Medlem
boba fetts avatar
Citat:

Inte nog med att man inte kan gå på vissa biografer i landet vid vissa tidpunkter, om man dessutom påtalar detta problem är man rasist. Underbart.
Citera
2015-09-15, 17:08
Medlem
shape.the.futures avatar
Första tanken när jag hörde om filmen: "Den här ska jag se på bio, LÄTT"

Andra tanken: "Det kommer bli en jävla massa aboooooo och skit, jag laddar ner den."

Trist
Citera
2015-09-15, 17:22
Medlem
Jag går på bio i Göteborg flera gånger i månaden. Oftast i de största salongerna (1 och 2) med drygt 400 platser.

Jag har aldrig sett en väktare - varken i salongen eller i foajén.
Citera
2015-09-15, 17:30
Medlem
creaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AImTommy
SF är källan, sen om du visste vad filmen handlar om så kunde du kanske dragit slutsatsen att den tilltalar människor utanför samhället och som ogillar polisen. Det är inget rasistiskt med att beskriva verkligheten, men det är tecken på sjuklighet då man helt avfärdar verkligheten till förmån för någon egenpåhittad verklighet.
SF har inte sagt något om att majoriteten skulle utgöras av "blattar och negrer". Att filmen kan locka kriminella gängmedlemmar eller whatever är det väl ingen som motsäger, men att påstå att dessa skulle vara en majoritet av publiken är ju bara löjligt. SOC är en av årets mest hyllade filmer och många kritiker ser den som Oscarskandidat. Du tror inte att vita människor också har lust att se en av årets mest hyllade filmer? Du tror inte det finns vita hiphop-fans heller?

Det är inte jag som drar siffror ur röven här. Det är ni och era "80% av blablabla" "110% av blablabla" som ni drar ur röven.
Citera
2015-09-15, 17:38
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
SF har inte sagt något om att majoriteten skulle utgöras av "blattar och negrer". Att filmen kan locka kriminella gängmedlemmar eller whatever är det väl ingen som motsäger, men att påstå att dessa skulle vara en majoritet av publiken är ju bara löjligt. SOC är en av årets mest hyllade filmer och många kritiker ser den som Oscarskandidat. Du tror inte att vita människor också har lust att se en av årets mest hyllade filmer? Du tror inte det finns vita hiphop-fans heller?

Det är inte jag som drar siffror ur röven här. Det är ni och era "80% av blablabla" "110% av blablabla" som ni drar ur röven.

Mja, jag tror det är lika många vita gangsterkids där, men jag tror det mest handlar om dagen man visar den. En fredag kväll på en storfilm med detta tema i en större stad är det alltid ett helvete att se på bio. Det är likadant med Tarantinorullar förövrigt, allt med lite cool kriminalitet i.

Det betyder givetvis inte "babbar" som folk antyder här, utan random drägg mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in