Citat:
Ursprungligen postat av
camilicious
Jag har inte kunskap kring det alls, utan skulle behöva ta in någon som sköter hela projektet sas. Jag kan välja kranar och typ dörrhandtag
Om jag tar in någon och säger här, du får 50.000 om du sköter allt det här. Kan inte det funka?

Du behöver inte direkt anlita någon extra för att bygga ett hus. Om du ska bygga det från grunden så anlitar du en husbyggare, dom gör allt från grunden. Skulle det behövas sprängning och plana ut marken så garanterar jag dig att dom har samarbeten med duktiga företag som sysslar med detta sen tidigare.
Ska du köpa ett hus som levereras så är det bara att prata med det företaget, dom har antagligen egna byggherrar eller samarbetar med andra företag som löser det. Anlitar man ett bra företag och tar fram riktiga ritningar så behöver man inte springa och hålla koll på bygget dygnet runt som vissa tror.
Jag driver ett golvföretag och det är ofta vi sysslar med helrenoveringar, vi tar på oss jobbet men jag lejer ett byggföretag för att sköta allt som vi inte kan fixa själv. Det är väldigt sällan som kunden kommer och droppar in för att kika hur det går.
Edit:
Reagerar på ditt uttal om att välja kranar och dörrhandtag, vilket kan vara roligt om man ska bo i huset. Men charmen med att köpa ett nytt hus eller bygga eget är ju att bestämma själv, vilket folk betalar mer för. Så bygger ni ett hus skulle jag skippat att tapetsera, lägga golv och lite sånt pill och istället sänka priset på huset. Många är kräsna och vill välja sånt själv, vilket jag tror kan locka fler köpare.