2015-09-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Du har rätt i första delen, men JC har varit väldigt tydlig med att han anser sig vara oskyldig och att detta kommer bevisas i rätten.

Mjo. Men han verkar räkna med på twitter att det kommer ta 2 år.. 1 år till TR och sen ett år till i kö till HR.. så han räknar ju med att någon sida överklagar.. borde inte behövas om det är så glasklart som han säger i intervjuer.
Citera
2015-09-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Mjo. Men han verkar räkna med på twitter att det kommer ta 2 år.. 1 år till TR och sen ett år till i kö till HR.. så han räknar ju med att någon sida överklagar.. borde inte behövas om det är så glasklart som han säger i intervjuer.
Glasklart är det naturligtvis inte, men det är ju sällan det är det. Det finns alltid en risk att man blir oskyldigt dömd, precis som det finns skyldiga som gått fria. Jag är inte insatt nog i JC och hans förehavanden gällande det för att uttala mig, jag sparar mina kommentarer till cirkusen som pågår nu. Man kan tycka vad man vill om bolaget, om JC, om media och om blankare, det förändrar inte det faktum att det här är negativt.
Citera
2015-09-14, 23:10
Medlem
padrons avatar
Carlström sitter som sagt inte på några bevis att någon insiderhandel ägt rum (bortsett från hans egen handel då), det är en befängd tanke. Möjligen kan han kanske se i aktieboken vilka som blivit ägare vid specifika tillfällen men det är ingalunda bevis för att något olagligt skett.

Jag håller det som hyfsat sannolikt att de fd traders på EBM har läckt info till kompisar eller fd kollegor. Jag känner ett par av dem ytligt, trevliga snubbar men en gång trader alltid trader. Dock kommer det att bli extremt svårt att bevisa. Eftersom de arbetar på EBM så vet de ju naturligtvis att de inte ska lämna några digitala spår efter sig i chattar, mail eller SMS utan lämna över infon muntligt. Då kommer det att vara vattentätt. Överåklagaren kommer alltså att lägga ner detta inom kort och Fingsekten kommer att gå i taket igen.

Till syvende och sist är det Carlströms eget agerande i turbowarranter eller vad det nu var som körde ner aktien 30% förra året, svårt att skylla det på nån annan.
Citera
2015-09-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Man kan tycka vad man vill om bolaget, om JC, om media och om blankare, det förändrar inte det faktum att det här är negativt.

Håller helt med!
Citera
2015-09-14, 23:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Tänk på vad som händer när alla hämtat hem vinster och anser köpläge bland de större.

Då kommer det gå undan...

har inte du sålt av rubbet din lilla aktiehaj?
Citera
2015-09-14, 23:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Du verkar gilla runka till denna aktie. Om du inte innehar den och tycker den är så pass värdelös att ha i depån, varför skriver du så mycket här om avkastning med bättre/finare aktier?

Hur många har du skaffat med JC , din fittneger?

Det jag menar är att om något är för bra för att vara sant, så är det troligtvis också så. Vilket också lär visa sig förr eller senare...

FPC är ett renodlat högriskbolag med en teknik som snabbt kan bli kopierad och prispressad till max.

Jag föredrar en helt annan typ av aktie där man inte ens försöker göra snabba klipp, utan bara lutar sig tillbaka mot kvalité.

När den gemene investeraren är för girig så finns det risk att det kommer gå helt åt skogen. Och tro mig. Det är inte första gången på börsen ett bolag som detta dyker upp på börsen där det lovas guld och gröna skogar.

Har man gjort 7-800% tycker jag att man ska vara väldigt nöjd på så kort tid.
Citera
2015-09-15, 00:00
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Om inte annat är grafen för en månad (14 aug-14 sept) lite rolig att titta på. Toppar och dalar!

http://i.imgur.com/NxEEEgO.jpg
Citera
2015-09-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Har du missat hånen, kursmanipulation med blankningar och styrd media?

Du tycker alltså med din inställning att privatpersoners storförlust av warrents inte är onormalt och rätt åt personerna fast att brott kan ligga bakom?

Det blir blodigt om detta stämmer och det är säkert. Minns ett par personer som torskade miljonbelopp på knockade wurrar som aldrig hänt annars..

Heja korruption!! Röstar ni på Socce svinen också

Läs om, läs rätt.

Det normala förfarandet är inte att man basunerar ut sådant här till allmänheten på det sättet JC nu har gjort, då det inte finns något som helst positivt med att JC sitter på twitter och vräker ur sig sina personliga åsikter och anklagar människor på det sätt han gör, det är möjligtvis något som jag förknippar med Linda Rosing, ett visst underhållningsvärde finns det väl i detta, men där slutar det positiva, det skadar bara caset.

Hade han blivit en smula mindre klämmskadad vid födseln så hade han tagit detta genom de juridiska kanaler som existerar istället, och varit mer diskret.
Citera
2015-09-15, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det jag menar är att om något är för bra för att vara sant, så är det troligtvis också så. Vilket också lär visa sig förr eller senare...

FPC är ett renodlat högriskbolag med en teknik som snabbt kan bli kopierad och prispressad till max.

Jag föredrar en helt annan typ av aktie där man inte ens försöker göra snabba klipp, utan bara lutar sig tillbaka mot kvalité.

När den gemene investeraren är för girig så finns det risk att det kommer gå helt åt skogen. Och tro mig. Det är inte första gången på börsen ett bolag som detta dyker upp på börsen där det lovas guld och gröna skogar.

Har man gjort 7-800% tycker jag att man ska vara väldigt nöjd på så kort tid.

vad är goda aktier som kan tillåta en att luta sig tillbaka och ändå få några hundra percent i avkastning per år?

tack på förhand!
Citera
2015-09-15, 06:33
Medlem
Hoppas du skämtar och inser att inser att det inte existerar.
Citera
2015-09-15, 06:43
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Har du några belägg för att den snabbt kan bli kopierad? Är du så pass insatt i tekniken att du klarar av att göra en sådan bedömning? Att FPC stal Meizu från Goodix tyder ju annars på raka motsatsen. De ville sälja mobiler utanför Kina...

Vi vet vad du föredrar. Denna tråden handlar inte om vad du föredrar även om du vill få den till att göra det.
Citera
2015-09-15, 07:36
Medlem
Egentligen allt kan kopieras relativt enkelt av kineserna.

http://youtu.be/eNobp7OnlJw

Det vi redan vet är att FPC kommer klara sig bra intill halva 2016. Det har kommit en hemsida med mobiltelefoner som är utrustade med FPC och man kunde enkelt konstatera att portofoljo ser bra ut. Vi vet även att Bankkort utrustade med FPC kommer generera lite mer omfattande intäkter. Sen har vi Windows Hello projekt. FPC har redan produkter för det kategori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in