2015-09-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
förlorarna är folk som inte vågar sälja och köpa
sånna som jag

Nu har du ju ypperligt tillfälle stt tanka hem mera. Kanske att den sjunker ytterligare lite, men annars är det inget att ligga sömnlös över.
2015-09-14, 20:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Så nu har man äntligen börjat tanka FPC.. Tur att man hann med innan det brakar lös ordentligt.
Ja man kan alltid ändra sig i sina åsikter även fast att man varit tok negativ innan. Att tänka utanför boxen och inse att man kan ha fel kommer man långt på.

Även Sparkyman räddade sitt skinn genom att visa att han var tillräckligt begåvad för att erkänna fel.

(FB) Fingerprint Cards - FING B
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Men det här är anledningen till varför man ska hålla sig till fakta, då kan man ärligt förklara sina fel med att man läste källorna fel. Sparky höll sig någorlunda till fakta men han läste fel och därför kommer jag bemöta honom med respekt i fortsättningen.

Lycka till men vänta er inte någon snabb vinst.
2015-09-14, 21:37
Medlem
zorb89s avatar
EBM synas efter twitterattacken!

HAHAHAHAHAH GOGOGOGO MASTER JC

http://www.di.se/di/artiklar/2015/9/15/ebm-synas-efter-twitterattacken

Citat:
Efter söndagens Twitterattack från Johan Carlström, tidigare vd för Fingerprint Cards, ska en åklagare granska hans anklagelser mot Ekobrottsmyndigheten, EBM.
Samtidigt föll sensorbolagets aktie med 8,5 procent på börsen i går.

Det är inte många veckor sedan sensorbolaget Fingerprint Cards storägare och tidigare vd Johan Carlström blev aktiv på det sociala nätverket Twitter.

Till en början publicerade han mest bara sporadiska bilder på nya mobiltelefoner som har Fingerprints sensorer.

Men i helgen kunde hans cirka 1 000 följare ta del av en något helt annat.

Under söndagen publicerade Johan Carlström, som i veckan åtalas för grovt insiderbrott i Fingerprint Cards, inte mindre än 51 inlägg där han gick till hårt angrepp mot enskilda aktieanalytiker, journalister och anställda vid Ekobrottsmyndigheten, EBM.

Förutom att uttrycka sig nedsättande om en lång rad personer kom Johan Carlström även med anklagelser om att ett flertal anställda vid EBM har gjort sig skyldiga till grov brottslighet.

Den tidigare vd:n, som fortfarande är anställd av Fingerprint Cards, förefaller anse att anställda vid EBM i förväg läckte information till värdepappershandlare om polisens husrannsakan mot bolaget i september förra året.

¿De f.d. traders som arbetar på EBM är genom sitt läckage om kommande gryningsräd skyldiga till Sveriges största insidermål genom tiderna¿, skrev Johan Carlström bland annat.

Di har varit i kontakt med Johan Carlström och bett honom förklara sina anklagelser ¿ men det säger han sig inte ha något intresse av att göra.

¿Jag twittrar som förföljd privatperson som har fått nog av häxjakten, lögnerna och felaktiga vinklingar¿, skriver han i ett mejl till Di.

När Di frågar vilken grund han har för sina anklagelser svarar Johan Carlström med att det ¿kommer att framgå av kommande polisanmälan¿.

Men Johan Carlström kommer inte att behöva lämna in någon egen polisanmälan.

Efter att ha läst Johan Carlströms inlägg på Twitter beslutade EBM:s överåklagare i går att själv underrätta den speciella enhet inom Åklagarmyndigheten som handlägger ärenden där bland annat polisanställda misstänks för brott.

Där, på Särskilda åklagarkammaren, ska nu en åklagare granska Johan Carlströms brottsanklagelser. Om de bedöms som grundlösa kommer ärendet att skrivas av direkt, annars inleds en förundersökning.

Eftersom anklagelserna kom i korta inlägg på Twitter är det inte osannolikt att Johan Carlström i ett första skede kallas till ett förhör för att mer ingående redogöra för sina anklagelser.

Det är inte första gången som en resursstark person som misstänks för ekonomisk brottslighet väljer att gå till motattack. Under våren 2014 gick finansmannen Mats Qviberg till hårt angrepp mot EBM, som då var i färd med att åtala honom för HQ-härvan.

Även Mats Qvibergs anklagelser resulterade i ett ärende hos Särskilda åklagarkammaren. Den utredningen lades dock ned.

Konspirationsteorier, my ass!!!
2015-09-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
EBM synas efter twitterattacken!

HAHAHAHAHAH GOGOGOGO MASTER JC

Konspirationsteorier, my ass!!!
Jag tror tyvärr att hela den här Twittersoppan bara är negativ. Man kan prata hur mycket man vill om att det är skillnad på JC och FPC och att han twittrar som privatperson, det förändrar inte kopplingen mellan de båda och det förändrar inte att det inte ser bra ut. Jag hoppas såklart att jag har fel, men trots att jag tror på företaget så känns det som att vi är inne i en jävla cirkus där det inte längre är företagets faktiska siffror som återspeglas i kursen, utan något helt annat. Blankningar i all ära, det här är en jävla soppa med fler än en bov. Just nu känns JC som en av dom.

Att EBM utreds är i sig inget anmärkningsvärt och det betyder inte att JC har rätt (eller fel) i sina anklagelser. När den här typen av anklagelser kommer in, särskilt när det kopplas till ett stundande rättsmål, kan de inte göra mycket annat än att titta närmare på det.
2015-09-14, 21:53
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag tror tyvärr att hela den här Twittersoppan bara är negativ. Man kan prata hur mycket man vill om att det är skillnad på JC och FPC och att han twittrar som privatperson, det förändrar inte kopplingen mellan de båda och det förändrar inte att det inte ser bra ut. Jag hoppas såklart att jag har fel, men trots att jag tror på företaget så känns det som att vi är inne i en jävla cirkus där det inte längre är företagets faktiska siffror som återspeglas i kursen, utan något helt annat. Blankningar i all ära, det här är en jävla soppa med fler än en bov. Just nu känns JC som en av dom.

Att EBM utreds är i sig inget anmärkningsvärt och det betyder inte att JC har rätt (eller fel) i sina anklagelser. När den här typen av anklagelser kommer in, särskilt när det kopplas till ett stundande rättsmål, kan de inte göra mycket annat än att titta närmare på det.
Någon sa att det inte jobbade fd traders där? Om det inte gör det finns väl ingen anledning till utredning heller

De skyndar sig nu med att utreda detta INNAN JC m fl tar fram bevisen, detta för att rädda sitt egna skinn...

Men du har HELT rätt i att kursen inte kan påverkas positivt med sånt här men det tar jag GÄRNA tillfälligt bara för att få upprättelsen avklarad och sätta dit de där mediah......
2015-09-14, 22:11
Medlem
Citat:
Någon sa att det inte jobbade fd traders där? Om det inte gör det finns väl ingen anledning till utredning heller

De skyndar sig nu med att utreda detta INNAN JC m fl tar fram bevisen, detta för att rädda sitt egna skinn...

Men du har HELT rätt i att kursen inte kan påverkas positivt med sånt här men det tar jag GÄRNA tillfälligt bara för att få upprättelsen avklarad och sätta dit de där mediah......
Det är en myndighet som anklagas för att ha misskött sitt uppdrag på ett väldigt allvarligt sätt, det hade man varit tvungen att titta på oavsett. Att man tittar på något betyder inte att man ska dra någon inför rätta, jag tänker gissa att man inte tänker kommentera pågående utredning och sen läggs allt ner ganska fort.

JC anses av många se stark ut i det här, men jag tycker att han uppför sig om en person som vet att han tappar fotfästet. Missförstå mig rätt, jag tror på FPC som företag och har hållit hårt i mina aktier ett bra tag nu, men det här känns inte bra. Just nu är det inte resultat som styr människors bild av företaget, det är den negativa pressen. JC borde hållit sig lugn och gått igenom rättsprocessen, om han är oskyldig så kommer det visa sig.
2015-09-14, 22:13
Medlem
Det mest ironiska med hela Carlströmsoppan är att när han avgick som VD så kommenterade han själv:

"Jag hoppas min avgång för det positiva med sig att marknadens intresse framgent fokuseras mer på bolagets världsledande teknologi, unika produkter och fortsatta marknadsframgångar"

Smart strategi att då gå bananas på sociala medier ett halvår senare...
2015-09-14, 22:21
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Det mest ironiska med hela Carlströmsoppan är att när han avgick som VD så kommenterade han själv:

"Jag hoppas min avgång för det positiva med sig att marknadens intresse framgent fokuseras mer på bolagets världsledande teknologi, unika produkter och fortsatta marknadsframgångar"

Smart strategi att då gå bananas på sociala medier ett halvår senare...
Har du missat hånen, kursmanipulation med blankningar och styrd media?

Du tycker alltså med din inställning att privatpersoners storförlust av warrents inte är onormalt och rätt åt personerna fast att brott kan ligga bakom?

Det blir blodigt om detta stämmer och det är säkert. Minns ett par personer som torskade miljonbelopp på knockade wurrar som aldrig hänt annars..

Heja korruption!! Röstar ni på Socce svinen också
2015-09-14, 22:31
Medlem
det krävs få hjärnceller för att kunna fatslå att det finns flera partier involverade i FPC med mål att nedvärdera som bolag,finansiellt och personligt.

konspirationsteorier eller inte, det här handlar mer än JC.

Job for the boys ,som man säger på Engelska.
2015-09-14, 22:34
Medlem
Intressant att många nybörjare söker sig till denna aktie, riskerna är stora och uppenbart fiffel. Köpte också Fing när jag var rätt grön för ca 2 år sen. Tradedat fram och tillbaka, precis så man inte ska göra? Nu orkar inte mitt hjärta mer
2015-09-14, 22:42
Medlem
Citat:
Har du missat hånen, kursmanipulation med blankningar och styrd media?

Du tycker alltså med din inställning att privatpersoners storförlust av warrents inte är onormalt och rätt åt personerna fast att brott kan ligga bakom?

Det blir blodigt om detta stämmer och det är säkert. Minns ett par personer som torskade miljonbelopp på knockade wurrar som aldrig hänt annars..

Heja korruption!! Röstar ni på Socce svinen också

Carlströms twittrande verkar ju gå ut på att folk blankat och tjänat pengar på att ha fått nys om misstankarna mot honom i förväg,, inte att de ligger bakom själva raiden eller hans trading.. den är han själv skyldig till, ingen annan...

Han verkar ju till och med själv räkna med att bli fälld i TR eftersom han redan hintat att processen kommer att hamna i HR.. dvs överklagan..
2015-09-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Carlströms twittrande verkar ju gå ut på att folk blankat och tjänat pengar på att ha fått nys om misstankarna mot honom i förväg,, inte att de ligger bakom själva raiden eller hans trading.. den är han själv skyldig till, ingen annan...

Han verkar ju till och med själv räkna med att bli fälld i TR eftersom han redan hintat att processen kommer att hamna i HR.. dvs överklagan..
Du har rätt i första delen, men JC har varit väldigt tydlig med att han anser sig vara oskyldig och att detta kommer bevisas i rätten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in