Citat:
Ursprungligen postat av
zorb89
Någon sa att det inte jobbade fd traders där? Om det inte gör det finns väl ingen anledning till utredning heller
De skyndar sig nu med att utreda detta INNAN JC m fl tar fram bevisen, detta för att rädda sitt egna skinn...
Men du har HELT rätt i att kursen inte kan påverkas positivt med sånt här men det tar jag GÄRNA tillfälligt bara för att få upprättelsen avklarad och sätta dit de där mediah......
Det är en myndighet som anklagas för att ha misskött sitt uppdrag på ett väldigt allvarligt sätt, det hade man varit tvungen att titta på oavsett. Att man tittar på något betyder inte att man ska dra någon inför rätta, jag tänker gissa att man inte tänker kommentera pågående utredning och sen läggs allt ner ganska fort.
JC anses av många se stark ut i det här, men jag tycker att han uppför sig om en person som vet att han tappar fotfästet. Missförstå mig rätt, jag tror på FPC som företag och har hållit hårt i mina aktier ett bra tag nu, men det här känns inte bra. Just nu är det inte resultat som styr människors bild av företaget, det är den negativa pressen. JC borde hållit sig lugn och gått igenom rättsprocessen, om han är oskyldig så kommer det visa sig.