2015-09-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det beror helt på vilken typ av aktie du handlar med. Är likviditetsrisken stor så kommer inte S/L att hjälpa dig när det väl rasar.

Du verkar gilla runka till denna aktie. Om du inte innehar den och tycker den är så pass värdelös att ha i depån, varför skriver du så mycket här om avkastning med bättre/finare aktier?

Hur många har du skaffat med JC , din fittneger?
Senast redigerad av maconero 2015-09-14 kl. 16:27.
2015-09-14, 17:53
Medlem
zorb89s avatar
Reckman tecknar idag 200k nya aktier via optionslösen

Jag tycker verkligen man ska försöka använda varenda liten hjärncell i sin bedömning nu, de med IQ nivå över 50 kommer inte göra bort sig utan se vilka man ska följa och även hur hårt bolaget kommer krossa mediaflickorna.

Kurt-Sune är en fjolla i bikini och har noll koll på vad han uttalar sig i.

Kurt du kanske ska förklara vilka som återigen hade rätt?

(FB) Fingerprint Cards - FING B

Citat:
Insiders säljer rubbet.... Är det inte dax att lämna skutan?

https://www.avanza.se/placera/telegr...nnehav-ny.html
Citat:
FD FINANSCHEF HAR SÅLT AKTIEINNEHAV (NY) (Direkt)
2015-08-28 19:00
(Tillägg: Lägger till optionsinnehav i sista stycket)

STOCKHOLM (Direkt) Jens Reckman, tidigare finanschef vid Fingerprint Cards och i dag en del av bolagets finansfunktion, sålde den 21 augusti hela sitt aktieinnehav i bolaget, motsvarande 27.520 B-aktier.

Det framgår av Finansinspektionens insynslista.

Efter transaktionen uppgår hans innehav till 400.000 teckningsoptioner B, enligt listan.

Nu har även han tecknat sina TO:
Citat:
@MF_Holdings Reckman tecknar idag 200k nya aktier via optionslösen. $FING

Så ni är ju så briljerande smarta flickor!

Ska vi anta att Kurt-Sune med sina 2 hjärnceller kontrar med att han ENDAST tecknade 200k?

Jag väntar på det innan svar
2015-09-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Jag tycker verkligen man ska försöka använda varenda liten hjärncell i sin bedömning nu, de med IQ nivå över 50 kommer inte göra bort sig utan se vilka man ska följa och även hur hårt bolaget kommer krossa mediaflickorna.

Ska vi anta att Kurt-Sune med sina 2 hjärnceller kontrar med att han ENDAST tecknade 200k?

Låter spännande med köpet. Aktien kommer ytterligare sjunka något och vi vet redan vad en motiverad aktiekurs är. Så $$$$$
2015-09-14, 18:05
Medlem
Citat:

Hehe med risk att göra bort mig nu.. men jag fattar nada är det skit bra nyheter ? och vem är reckman?
2015-09-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LogitechLion
Hehe med risk att göra bort mig nu.. men jag fattar nada är det skit bra nyheter ? och vem är reckman?
Njut.

Jens Reckman

CFO at Fingerprint Cards

https://se.linkedin.com/pub/jens-reckman/9/524/466

http://www.fingerprints.com/corporate/fingerprint-cards-forstarker-ledningsgruppen/
2015-09-14, 18:16
Medlem
Som sagts 1000 ggr förut, fing har allt fundamentalt och går som tåget.

Men just nu..nä nu ligger jag hellre utanför. Det är inte över än tror jag.
2015-09-14, 18:20
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LogitechLion

Det är en ickenyhet. Naturligtvis tecknar man aktier för sina optioner om striken ligger säg 100 kr under gällande kurs.
2015-09-14, 18:27
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Det är en ickenyhet. Naturligtvis tecknar man aktier för sina optioner om striken ligger säg 100 kr under gällande kurs.

Även om jag är bullish mot FPC så kan jag hålla med om det. Det viktiga är inte att de tecknar, det viktiga är att de behåller en större del, gärna alla, av dem. Har dock full förståelse att somliga vill säkra en del av sin nyvunna rikedom.

Dock så är det viktigt att poängtera att det faktum att insiders sålde (som baissarna gjorde så mycket liv om) var enbart för att teckna nya aktier via optionsprogrammet.
2015-09-14, 18:49
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Tydligen är det en nyhet eftersom proffset Kurt-Sune sa något annat.

Men du verkar ju absolut inte förstå poängen med att när dessa PM släpptes bombade okunniga och blankare med att insider säljer för att pressa kursen.. Ifall det nu var så uppenbart varför kördes skrämselpropaganda som fick kursen att gå ned? Donky Hade det gällt H&M hade det istället gått såna här meningar bland journalisterna "XXX säljer av mest troligt pga TO senare i höst" och inte "SÄLJER AV HELA INNEHAVET".

Däremot är QC en icke nyhet.

Det hånar JC media för också:
Citat:
johan carlström ‏@CarlstromJohan 7 timför 7 timmar sedan
@Fyrkant10 Bra att ha i minne att QC har en lång historik av FAILED ventures & förvärv. Globalstar, Eudora, Atheros, Pixtronic, Wilocity etc
Visa konversation 4 retweets 8 favoriter
Svara Retweeta 4 Favoritmarkera 8
Mer
johan carlström ‏@CarlstromJohan 10 timför 10 timmar sedan
@Fyrkant10 QC visade sin sensor på MWC i mars -15, då vem som helst kunde logga in som du. De hävdade mobil med sensor ute H2-15, vi väntar!
Visa konversation 1 retweet 12 favoriter
Svara Retweeta 1 Favoritmarkera 12
Mer
@Fyrkant10 likheten mellan QC och H är slående: Åtal mot JC ska ske i feb, sedan april, före semestern, nu sept, väntar otåligt!
Visa konversation 3 retweets 17 favoriter
Svara Retweeta 3 Favoritmarkerad 17
Mer
@Fyrkant10 det bör VD svara på. Min privata åsikt är att det är mkt snack och pytteliten verkstad, åtminstone under 2016, sen får vi se

Så angående KONKURRENTER kvarstår faktum, det finns INGA konkurrenter först de bevisligen börjar leverera till något märkvärdigt. Vad hände med deras säkrade lanseringar i H2 2015????

Ignorera avundsjuka journalister som haft alla fel man kan ha och följ bevisen

Blicka framåt mot:
LG
http://phandroid.com/2015/09/03/lg-v10-secondary-auxiliary-display/
Xiaomi
http://www.technobuffalo.com/2015/09/13/xiaomi-mi-note-2-appears-in-purported-renders-with-fingerprint-scanner/
Nexus
http://www.forbes.com/sites/amitchowdhry/2015/08/17/googles-new-lg-nexus-leaks-confirms-rear-fingerprint-sensor/
Lenovo
http://www.phonearena.com/news/Lenovo-Vibe-X3-fully-unveiled-could-be-released-in-the-near-future_id73466
Rapport, November 5 (170-200mln vinst)

Vilka har FPC inside?

Citat:
johan carlström ‏@CarlstromJohan 2 timför 2 timmar sedan
@CH_Trader @harleykarlsson Det är svårt att erkänna att man ej har koll och har missat tåget. Många kryper till korset kommande 6 månader.

RISK:
Börsoron vilket jag tidigare påtalade, ser inge vidare ut men nu när JC klev på röda mattan vägrar vi byta till spårvagnen utan nu är det maglevtåget som gäller.

Lycka till alla med vilket val ni än väljer
2015-09-14, 19:07
Medlem
zorb89s avatar
Och det här kan man verkligen se fram emot:

Citat:
EFN Börslunch ‏@EFNBorslunch 54 sför 54 sekunder sedan
Den 25/9 kommer Fingerprints VD Jörgen Lantto till Börslunch. Återkommer om exakta tider. Mer info följer. Trevlig kväll!
2015-09-14, 19:17
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Er girighet/kortsiktighet... Tänk på vad som händer när alla vill hämta hem sina vinster med aktiekursen.

Då kommer det gå undan...
Tänk på vad som händer när alla hämtat hem vinster och anser köpläge bland de större.

2015-09-14, 20:02
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Tänk på vad som händer när alla hämtat hem vinster och anser köpläge bland de större.

förlorarna är folk som inte vågar sälja och köpa
sånna som jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in