2015-09-14, 17:04
Medlem
i.trollskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Skulle din morsa utstråla IQ 200+ om du länkade den och lät oss på flashback bedöma det? Majoriteten av alla morsor är skumma på facebook inkl min egen.

det är Idas namnsdag idag.

Det har du faktiskt rätt i, hahaha.

hur som helst, jag är förvånad att båda föräldrarna har kvar sina facebooks. borde de inte ha svämmat över med hatmail där? de har även bilder på sin mördarson där som snart hela sverige har sett. inga försök att försöka hålla sig och sonen anonyma? inte ens lillasystern? hon borde de ju försöka skydda tänker jag. mycket underligt det här. skräpiga föräldrar som sagt.
Citera
2015-09-14, 17:09
Medlem
Citat:
Skulle din morsa utstråla IQ 200+ om du länkade den och lät oss på flashback bedöma det? Majoriteten av alla morsor är skumma på facebook inkl min egen.

Ingen som har någon ny info om honom? Tidigare förhållande? Betyg? Online spel han spelat? Han känns väldigt anonym IRL men lär finnas överallt på internet. Någon wow karaktär eller något? Tråden är bara en hel drös med spekulationer kring mobbning och dess påverkan på mordet.

Fast nja, om hon knappt kan stava...? Sen i kombination att hon misshandlar sina hundar och vad hennes son har gjort så ger det en annan bild än av till exempel din morsa?
Citera
2015-09-14, 17:10
Medlem
i.trollskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det kanske finns ett stort mörkertal när det gäller brott som vi spekulerar att vår GM kan ha begått innan mordet. Smygtittandet behöver inte ens ha upptäckts, än mindre anmälts.
Tom när han begick ett mord så tog det polisen en månad att få fast honom, tänk ett brott som inte anses så allvarligt där man inte har mycket att gå på. Det läggs bara ner.

Håller med! Den här killen har nog varit i farten sen han blev könsmogen. Smygtittat på granntjejer, surfat på extremporr-sidor, sniffat på stulna använda trosor, "råkat" snudda vid ett par bröst i en trång hiss, onanerat på tåget, gått till skogen och väntat på lämpligt offer...
Citera
2015-09-14, 17:11
Medlem
saxat från facebook från någon som påstår sig gått i samma klass som GM, hon fanns i GM's vänlista på FB.

---
Han som nu erkänt mordet på Ida i runby spåret.

Jag har gått i hans klass, samt parallell klass några år, Från 1/2an i grundskolan till 3an i gymnasiet...
Och jag vet att han var Psykiskt ostabil, då han gick på samma psykiatriska mottagning som jag själv gör.

Säger inte att detta ursäktar eller förminskar det han gjort på något sätt. Dock är det en förklaring tillvarför han handlade som han gjorde.
Det är tragiskt, att en person ska vara så sjuk. Och att psykiatrin inte gjort MER för att hjälpa honom.
För hjälp är det han skulle ha fått.

Åter igen tänker jag säga, att det som hände var för jävligt, det värsta en människa kan göra är att döda en annan person enligt mig.
Det finns ingen ursäkt överhuvudtaget till att ta en annan människas liv.
Men det finns alltid en förklaring till varför sånt händer.
För ingen frisk människa, med ett friskt psyke. Skulle ta någons, eller sitt egna, Liv.

Lika som du inte väljer att bli sjuk i Cancer, så väljer du inte att bli psykiskt sjuk.

Krille borde ha fått hjälp. Man borde uppmärksamt honom mer, innan det gick för långt, som det gjorde i det här fallet.

Jag lider med, och känner stor empati för Hela Idas Familj, Släkt, Vänner, och närstående.

Men jag känner även det samma för Krille, och hans familj.

Jag läser överallt nu på sociala medier om hur hemsk han är, vidrig och äcklig han är. Att han borde få både det ena och det andra. Att det var rätt åt honom att blev mobbad som liten.
Osv osv, Listan kan göras lång.

Till alla ni som skriver/kommenterar sånt här, har ni tänkt på händelsen innan ni vräker ur er detta?

Om inte, Tänk på det ni nu har läst ett tag, försök se honom som den människa han är.

Krille är inte en Kriminell kall blodig mördare.
Han är en kille som måste haft ett riktigt svårt psykiskt mående. Och som borde fått hjälp.
Senast redigerad av Enron 2015-09-14 kl. 17:14.
Citera
2015-09-14, 17:53
Medlem
Enron kan du ha vänligheten att lägga ut initialer på den som skrev ovanstående.
Citera
2015-09-14, 17:58
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enron
saxat från facebook från någon som påstår sig gått i samma klass som GM, hon fanns i GM's vänlista på FB.

---
Han som nu erkänt mordet på Ida i runby spåret.

Jag har gått i hans klass, samt parallell klass några år, Från 1/2an i grundskolan till 3an i gymnasiet...
Och jag vet att han var Psykiskt ostabil, då han gick på samma psykiatriska mottagning som jag själv gör.

Säger inte att detta ursäktar eller förminskar det han gjort på något sätt. Dock är det en förklaring tillvarför han handlade som han gjorde.
Det är tragiskt, att en person ska vara så sjuk. Och att psykiatrin inte gjort MER för att hjälpa honom.
För hjälp är det han skulle ha fått.

Åter igen tänker jag säga, att det som hände var för jävligt, det värsta en människa kan göra är att döda en annan person enligt mig.
Det finns ingen ursäkt överhuvudtaget till att ta en annan människas liv.
Men det finns alltid en förklaring till varför sånt händer.
För ingen frisk människa, med ett friskt psyke. Skulle ta någons, eller sitt egna, Liv.

Lika som du inte väljer att bli sjuk i Cancer, så väljer du inte att bli psykiskt sjuk.

Krille borde ha fått hjälp. Man borde uppmärksamt honom mer, innan det gick för långt, som det gjorde i det här fallet.

Jag lider med, och känner stor empati för Hela Idas Familj, Släkt, Vänner, och närstående.

Men jag känner även det samma för Krille, och hans familj.

Jag läser överallt nu på sociala medier om hur hemsk han är, vidrig och äcklig han är. Att han borde få både det ena och det andra. Att det var rätt åt honom att blev mobbad som liten.
Osv osv, Listan kan göras lång.

Till alla ni som skriver/kommenterar sånt här, har ni tänkt på händelsen innan ni vräker ur er detta?

Om inte, Tänk på det ni nu har läst ett tag, försök se honom som den människa han är.

Krille är inte en Kriminell kall blodig mördare.
Han är en kille som måste haft ett riktigt svårt psykiskt mående. Och som borde fått hjälp.
Va faan sluta! Klart att Krillekillen är en kriminell kallblodig mördare. Det var inget misstag som skedde. Det skedde kallblodigt och han hade heller ingen som helst empati för Idas anhöriga heller. Hade han inte gripits hade han säkert tagit med sin hemlighet i graven.
Citera
2015-09-14, 18:00
Medlem
Kiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Enron kan du ha vänligheten att lägga ut initialer på den som skrev ovanstående.
https://www.facebook.com/*lin.fj*llberg

* = E

Ganska roligt på ett sätt att läsa kommentarerna!
Senast redigerad av Kiingdomofheaven 2015-09-14 kl. 18:05.
Citera
2015-09-14, 18:17
Medlem
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
https://www.facebook.com/*lin.fj*llberg

* = E

Ganska roligt på ett sätt att läsa kommentarerna!
Citera
2015-09-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu var det just selekteringen som var utmärkande för det inlägg jag som jag skrev. Men du kanske missade just det?

Du anser att bordeller borde öppnas i Sverige och att det är tjejer som måste ändra på sig för att inte bli våldtagna. Du är med andra ord en kvinnohatare och har en lika snedvriden syn på kvinnor som GM verkar ha. Så du har ingen talan här längre. Fatta!!
Citera
2015-09-14, 18:53
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Håller med! Den här killen har nog varit i farten sen han blev könsmogen. Smygtittat på granntjejer, surfat på extremporr-sidor, sniffat på stulna använda trosor, "råkat" snudda vid ett par bröst i en trång hiss, onanerat på tåget, gått till skogen och väntat på lämpligt offer...
Så funkar inte aspisar. Men han har säkert retat sig på att tjejer föredrar företagsamma killar och inte snälla mesar.
Citera
2015-09-14, 18:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Mm, det förstås. Vem vet, just i denna stund kanske hon betraktar sina älskade, upplever dem, obunden av tid och rum.
Citera
2015-09-14, 19:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Du anser att bordeller borde öppnas i Sverige och att det är tjejer som måste ändra på sig för att inte bli våldtagna. Du är med andra ord en kvinnohatare och har en lika snedvriden syn på kvinnor som GM verkar ha. Så du har ingen talan här längre. Fatta!!

Nu får du sluta att lägga ord i min mun - i annat fall kommer jag att bemöta dig på det sätt du förtjänar. Dock med den skillnaden att jag inte kommer att sprida några lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in