2015-09-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu var det just selekteringen som var utmärkande för det inlägg jag som jag skrev. Men du kanske missade just det?

Du snackar om att han inte var med en viss klientel och att det skulle ha någon betydelse. Du tänker nog på gängkriminalitet.
Sexualbrottslingar är nog rätt ensamma. Det är inte så att de träffas och hänger nere utanför Konsum tillsammans. Det finns ingen klientel.
Citera
2015-09-14, 14:30
Medlem
Kenny Kuks avatar
Det här är dock inget sexualbrott. Det är ett aggressionsöverfall med kniv.
Citera
2015-09-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk

Källor på det? Verkar mer sannolikt att det är ett sexualbrott.
Citera
2015-09-14, 14:41
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Hur vet du det?
Citera
2015-09-14, 14:44
Medlem
5549s avatar
Troligtvis samma källa som rykten om pinnar i kroppsöppningar - snack på stan.
Citera
2015-09-14, 14:47
Medlem
Citat:

Eller hur... Varför anföll han inte en man i så fall?

Men även om det "bara" skulle handla om vansinnesdåd så är det knappast så att GM måste ha umgåtts inom vissa kretsar för att begå brottet.

Detta har en helt annan karaktär än gängbrottslighet.
Citera
2015-09-14, 14:52
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Men även om det "bara" skulle handla om vansinnesdåd så är det knappast så att GM måste ha umgåtts inom vissa kretsar för att begå brottet.
Vet inte om du har missuppfattat vad LeeVan troligtvis menade med "selekteringen"? Han/Hon syftar på den grupp män man inledningsvis topsade, dvs män i upplands väsby som blivit dömda för sexualbrott.
Citera
2015-09-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vet inte om du har missuppfattat vad LeeVan troligtvis menade med "selekteringen"? Han/Hon syftar på den grupp män man inledningsvis topsade, dvs män i upplands väsby som blivit dömda för sexualbrott.

Jag syftar på det här:

Citat:
v LeeVan
Nejj, kriminella börjar inte med mord. Det brukar vara en stegrande asocial utveckling som oftast kan spåras bakåt till tidig barndom. Men nu finns det inget som tyder på att GM har haft någonting att göra med det klientelet.

Om jag har missuppfattat så ber jag om ursäkt.
Senast redigerad av Macca2013 2015-09-14 kl. 15:13.
Citera
2015-09-14, 15:33
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det finns olika sorters brott.
Sexualmord brukar föregås av tex blottning, smygtittande, etc...
Blanda inte äpplen och päron.

Spontant skulle jag säga att det bör förekomma att även sexualbrott och mord kan inträffa utan att GM har en förhistoria av våldsbrott eller sexualbrott, till och med utan sådana som är oupptäckta. Att det oftast förekommer en förhistoria är en annan sak.

Det är en intressant fråga hur det förhåller sig och exakt hur vanligt eller ovanligt det är att någon sexualmördar utan att ha ägnat sig åt någon typ av asocial brottslighet tidigare.
Citera
2015-09-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Spontant skulle jag säga att det bör förekomma att även sexualbrott och mord kan inträffa utan att GM har en förhistoria av våldsbrott eller sexualbrott, till och med utan sådana som är oupptäckta. Att det oftast förekommer en förhistoria är en annan sak.

Det är en intressant fråga hur det förhåller sig och exakt hur vanligt eller ovanligt det är att någon sexualmördar utan att ha ägnat sig åt någon typ av asocial brottslighet tidigare.

Det kanske finns ett stort mörkertal när det gäller brott som vi spekulerar att vår GM kan ha begått innan mordet. Smygtittandet behöver inte ens ha upptäckts, än mindre anmälts.
Tom när han begick ett mord så tog det polisen en månad att få fast honom, tänk ett brott som inte anses så allvarligt där man inte har mycket att gå på. Det läggs bara ner.
Citera
2015-09-14, 16:19
Medlem
5549s avatar
Åker man dit på fönstertittande lär man vara bra korkad. Klart det inte är något som polisen prioriterar. Mycket möjligt att GM-Kristoffer sysslat med liknande skit, men det lär han inte berätta om.
Citera
2015-09-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Jodå, min första reaktion när jag såg hennes Facebook var IQ 75. Hon verkar dessutom bara gått i grundskola. Kan ju vara ett tecken på att gymnasiet var för svårt för henne.

Skulle din morsa utstråla IQ 200+ om du länkade den och lät oss på flashback bedöma det? Majoriteten av alla morsor är skumma på facebook inkl min egen.

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
I dag skulle det varit Idas namnsdag.
det är Idas namnsdag idag.

Ingen som har någon ny info om honom? Tidigare förhållande? Betyg? Online spel han spelat? Han känns väldigt anonym IRL men lär finnas överallt på internet. Någon wow karaktär eller något? Tråden är bara en hel drös med spekulationer kring mobbning och dess påverkan på mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in