Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Ja, jag skulle vilja påstå att det ÄR en normal reaktion hos människan att vilja undvika ovanliga människor, eftersom man inte vet om dessa är farliga eller ej. Barnen reagerar alltså normalt och instinktivt för att inte utsätta sig för onödiga risker.
Sen betyder inte det att allt man vill undvika som ryggmärgsreaktion verkligen ÄR farligt. Men för säkerhets skull är det bättre att undvika än utsätta sig själv för faran.
.
Du försöker bara inbilla dig själv att det är offret som är den sjuka och mobbaren är den normala. En mobbare sparkar vanligtvis inte uppåt utan nedåt. En mobbare vet om att går den på en som är starkare så får han själv stryk och blir utskrattad bland sina kamrater, därför går han alltid på den som är svagare eller som inte har några kompisar som backar honom. Tro mig jag vet, jag blev själv utsatt i grundskolan tills folk fick veta att jag hade äldre kriminella kontakter och efter det så vågade dom inte ens titta mig i ögonen.
Som sagt, Kristoffer hade inga kamrater som backade honom i skolan och det är inte förvånande att han blev utfryst eller mobbad.