2015-09-14, 07:50
Medlem
i.trollskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Familjen verkar följa tråden, för som sagt, mamman har nu tagit bort de värsta/tristaste statusuppdateringarna, tror t.om hon raderade "bedninton"-inlägget som fick kritik för stavningen. Uppenbarligen rör detta sig om fasadbyggare...

Om så är fallet, hur kan man bry sig om sådana saker då ens son just erkänt ett mord? Är det inte en onormal reaktion? Jag skulle ta bort min Facebook snabbt som fan. Låter som om någon gillar uppmärksamheten...
Citera
2015-09-14, 10:37
Medlem
GLYKOZs avatar
Tror att om han blir fälld kan få max 10 år, ute efter drygt 6 1/2 år om han nu inte blir kryssad förstås!?
Citera
2015-09-14, 10:58
Medlem
Juliusdreads avatar
När kan vi som bäst hoppas på att få se FUP:en?
Citera
2015-09-14, 11:06
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
När kan vi som bäst hoppas på att få se FUP:en?
Verkar bli någon gång efter årsskiftet.
Citera
2015-09-14, 11:47
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ja, jag skulle vilja påstå att det ÄR en normal reaktion hos människan att vilja undvika ovanliga människor, eftersom man inte vet om dessa är farliga eller ej. Barnen reagerar alltså normalt och instinktivt för att inte utsätta sig för onödiga risker.

Sen betyder inte det att allt man vill undvika som ryggmärgsreaktion verkligen ÄR farligt. Men för säkerhets skull är det bättre att undvika än utsätta sig själv för faran.
.

Du försöker bara inbilla dig själv att det är offret som är den sjuka och mobbaren är den normala. En mobbare sparkar vanligtvis inte uppåt utan nedåt. En mobbare vet om att går den på en som är starkare så får han själv stryk och blir utskrattad bland sina kamrater, därför går han alltid på den som är svagare eller som inte har några kompisar som backar honom. Tro mig jag vet, jag blev själv utsatt i grundskolan tills folk fick veta att jag hade äldre kriminella kontakter och efter det så vågade dom inte ens titta mig i ögonen.

Som sagt, Kristoffer hade inga kamrater som backade honom i skolan och det är inte förvånande att han blev utfryst eller mobbad.
Citera
2015-09-14, 11:55
Medlem
ReedMes avatar
I dag skulle det varit Idas namnsdag.

Alla mina tankar går till hennes familj och vänner.
Citera
2015-09-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.trollskogen
Jag ser fram emot när polisen går igenom hans dator. Är till 90% säker på att han gillar att titta på riktigt sjuka grejer. Grejer som sedan har inspirerat honom att överfalla BO.

Jag tror inte på att mordet går att koppla samman med mediciner, mobbning eller Aspergers. Jag tror snarare på dåliga hemförhållanden, lättare förståndshandikapp (dock ej så att fängelse utesluts), dålig impulskontroll, bristande empatisk förmåga och en perverterad sexualitet med mycket sadistiska tvångstankar. Han vet dock att han är udda och att det han gjort och tänder på är fel. Synd att han antagligen betraktas som för ung för livstid.

Killen har nog begått sexualbrott tidigare men av lättare slag. Typ stalking och fönstertittande. Kanske utsatta kvinnor inte ens märkt något. Mycket möjligt är också att det inte var meningen att BO skulle dö. Det var tänkt som våldtäkt men han spårade. Han har ju ett humör tydligen.

Citat:
Jodå, min första reaktion när jag såg hennes Facebook var IQ 75. Hon verkar dessutom bara gått i grundskola. Kan ju vara ett tecken på att gymnasiet var för svårt för henne.

Du läser mina tankar i båda dina inlägg. Läskigt

Detta kan inte vara hans första brott, ingen börjar med mord.
Citera
2015-09-14, 13:01
Medlem
Citat:
Så kan det gå när man fött och uppfostrat en mördare.

Är det någon som vet om GM enbart bodde hos mamma? Eller varför är det bara hon som smutskastas? Verkar ju som om GM bodde hos både mamma o pappa, vilket borde betyda att de har delat ansvar?
Citera
2015-09-14, 13:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Nejj, kriminella börjar inte med mord. Det brukar vara en stegrande asocial utveckling som oftast kan spåras bakåt till tidig barndom. Men nu finns det inget som tyder på att GM har haft någonting att göra med det klientelet. Tydligen kan det gå ordentligt fel ändå. Att vi skulle veta varför – är nog ändå lite övermaga. Men misshandlad i hemmet och mobbad i skolan kan säkert utgöra ett bra grundkoncept.
Citera
2015-09-14, 13:15
Medlem
Citat:

Kanske skett nåt olämpligt hemma?
Blottat sig?
Håller med, ganska osannolikt att hans kärriär börjar med mord
Citera
2015-09-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nejj, kriminella börjar inte med mord. Det brukar vara en stegrande asocial utveckling som oftast kan spåras bakåt till tidig barndom. Men nu finns det inget som tyder på att GM har haft någonting att göra med det klientelet. Tydligen kan det gå ordentligt fel ändå. Att vi skulle veta varför – är nog ändå lite övermaga. Men misshandlad i hemmet och mobbad i skolan kan säkert utgöra ett bra grundkoncept.

Det finns olika sorters brott.
Sexualmord brukar föregås av tex blottning, smygtittande, etc...
Blanda inte äpplen och päron.
Citera
2015-09-14, 13:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Det finns olika sorters brott.
Sexualmord brukar föregås av tex blottning, smygtittande, etc...
Blanda inte äpplen och päron.

Nu var det just selekteringen som var utmärkande för det inlägg jag som jag skrev. Men du kanske missade just det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in