Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-22, 00:55
Medlem
Det mesta från biltema duger gott åt både mig och de flesta av mina bekanta.

Det enda man dock ska undvika i verktygsväg därifrån är torx och deras blocknycklar med spärr i ringen.
(Torxen är i klent material och går sönder lätt och likadant med spärrdelen på deras blocknycklar)
Citera
2010-09-23, 09:00
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Det mesta från biltema duger gott åt både mig och de flesta av mina bekanta.

Det enda man dock ska undvika i verktygsväg därifrån är torx och deras blocknycklar med spärr i ringen.
(Torxen är i klent material och går sönder lätt och likadant med spärrdelen på deras blocknycklar)

Små torxsatser och krysspår typ philips och pozidrive har verkligen börjat suga i kvalitet rent allmänt
Men som sagt biltema har 10 års garanti,så för det mesta duger de verktygen gått..
I sverige har det väl eljest varit kamasa tools som är vanligast proffsmässigt,och dom har i varje fall haft nästan lika bra garantier som Snap on till ett lägre pris..
Snapon är inte prisvärt helt enkelt,det köper man för att skryta..
Citera
2010-09-23, 09:17
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Små torxsatser och krysspår typ philips och pozidrive har verkligen börjat suga i kvalitet rent allmänt
Men som sagt biltema har 10 års garanti,så för det mesta duger de verktygen gått..
I sverige har det väl eljest varit kamasa tools som är vanligast proffsmässigt,och dom har i varje fall haft nästan lika bra garantier som Snap on till ett lägre pris..
Snapon är inte prisvärt helt enkelt,det köper man för att skryta..
Kamasa har väl aldrig varit direkta proffsgrejor? Bahco är väl de klassiska proffsverktygen, men de tappade mycket både i kvalitet och ergonomi för 15-20 år sedan och andra märken gick om, men de har väl ryckt upp sig en aning på senare tid. Facom och Gedore är ett par bra fabrikat på handverktyg, de bästa bitsen anser jag vara Apex.
Citera
2010-09-23, 11:57
Medlem
Force Indias avatar
Mactools kanske är nåt för dig?
Citera
2010-09-25, 12:53
Medlem
hanklennarts avatar
har du nära till biltema tycker jag du ska köpa deras prylar med 10 års garanti som nämts innan.
annars swedol tycker jag . vad du än gör köp inte teng tools inte ett dugg bättre än awedols ampro grejjer men mycket dyrare .
här har du en riktigt bra grund http://www.jula.se/mekanikersats-1-4-1-2-94-delar-s87-7-135421
Citera
2010-09-25, 14:05
Medlem
Tengtools som nämnts tidigare, där har du riktigt bra kvalité på verktygen men kostar ju förstås lite mer än t.ex. Biltema.
Citera
2010-09-25, 15:04
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kamasa har väl aldrig varit direkta proffsgrejor? Bahco är väl de klassiska proffsverktygen, men de tappade mycket både i kvalitet och ergonomi för 15-20 år sedan och andra märken gick om, men de har väl ryckt upp sig en aning på senare tid. Facom och Gedore är ett par bra fabrikat på handverktyg, de bästa bitsen anser jag vara Apex.

Stämmer bra..
vi körde med bacho när jag började min bana men det blev en hel del annat sedan det började stå argentina på verktygen..
Så kamasa blev provat och man använde det privat,sedan blev det någon slags garanti på de verktygen också så därför fanns de väl på jobbet..
Citera
2010-09-26, 01:59
Medlem
hanklennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleeniskleen
Tengtools som nämnts tidigare, där har du riktigt bra kvalité på verktygen men kostar ju förstås lite mer än t.ex. Biltema.
kan inte hålla med där tänger spärrskaft elller ja nästan allt utom fasta nycklar och hylsor från tengtools håller inte måttet tycker jag.
Jag har hafft några tengtools sattser tidigare dom har bra upplägg på lådorna men nu vägrar jag ta i skiten
visst biltemas är nog inte bättre men skaplig prisskillnad å
Citera
2015-09-14, 11:53
Medlem
Ampro tycker jag är ett helt okej verktygsmärke, iaf det jag behövt att använda i bilverkstad
Citera
2015-09-14, 12:17
Medlem
Stonecakes avatar
Själv har jag gått över mer å mer till Ampro. Bra kvalitet till schyssta priser. Sen som flera har påpekat, Biltemas lite dyrare verktyg med 10-års garanti har inte heller gjort mig besviken.
Dom få gånger nåt har gått sönder har det bytts ut utan snack!
Citera
2015-09-14, 12:30
Medlem
thomas24s avatar
En del av Biltemas verktyg tillverkas för övrigt av Ampro.
Citera
2015-09-14, 17:54
Citat:
Ursprungligen postat av thomas24
En del av Biltemas verktyg tillverkas för övrigt av Ampro.

Vilka av verktygen är gjorda av ampro???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in