2015-09-13, 23:06
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
Signifikansen i utropet (Grön Volvo) är att det gjordes med en anropssignal som inte fanns.

"Anropssignal som inte fanns"
Och hur var då den anropssignalen?
Citera
2015-09-14, 00:21
Medlem
Norra Latin var en intressant uppgift. Där finns ju en större nedgång till Stockholms försörjningstunnlar. WT-männen var inte alls poliser utan tillhörde AGAG, den slutsatsen tror jag mig kunna dra.
Citera
2015-09-14, 00:42
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Vill inte outa namn men detta är från det förhöret https://robustfiles.com/dl.php?key=/y9qe/tomjoneslikSkrmklipp.PNG

Det andra namnet hade jag bara förnamn men har inte det i huvudet, var bara att jag tänkte direkt på två olika personer då jag såg den unge Tom Jones, ena busig och den andra bevakare, vakt, polisiärt ??

Han vill minnas att walkie-talkien var av märket Storno.

En av deras wt var av fabrikatet Storno, lite Stornohistoria då:
http://www.storno.se/start.htm

Då det gäller poliskoder, Polisens Situationskoder Gamla systemet(och Nya systemet STORM):
http://www.polisradio.net/poliskoder_old.htm

Finns det mer detaljerade uppgifter från vittnena som har sett wt-männen i Stockholms innerstad runt tiden för Palmemordet, d.v.s. utseende, färg, form m.m. på wt-männens walkie-talkies?
Citera
2015-09-14, 00:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Visst, allt är ju möjligt. Skulle ju ha varit väldigt förtjänstfullt om hade ställt upp på rekonstruktionen också...
Vittnenas uppfattning om saken verkar ändå miljoner gånger mer tillförlitligt än dina irrationella preferenser.

CP hade en koppling till wt-männen, till platsen och till våldsbrott. LP och IM är övertygade om att det var han och fler vittnen är inne på samma linje. Många vittnen säger sig känna igen honom från Grand tidigare på kvällen och den person Brewitz beskrev springande bort från platsen stämmer bra in på CP. Brewitz pekade inte ut CP men tyckte att det fanns likhet med de skarpa dragen och ögonen, men att han var för "stor".

Rent allmänt tycker jag att CPs karaktär passar bra ihop med de heilande basebollpolisernas kriminella karaktärer.

Tillägg: och så hittades en "startpistol" i närheten av där Brewitz såg den springande mannen och där CP själv har påstått sig springa enligt Gert Fylking.
Senast redigerad av iesho 2015-09-14 kl. 00:49.
Citera
2015-09-14, 00:50
Medlem
p.norths avatar
H.H s Åsa borde väl kunna bekräfta egentligen vad dom gjorde den 28 e på kvällen. Var dom i Solna?Borlänge? Eller satt dom i bilen med R.D och snurrade runt i innerstan?
Citera
2015-09-14, 01:08
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vittnenas uppfattning om saken verkar ändå miljoner gånger mer tillförlitligt än dina irrationella preferenser.

CP hade en koppling till wt-männen, till platsen och till våldsbrott. LP och IM är övertygade om att det var han och fler vittnen är inne på samma linje. Många vittnen säger sig känna igen honom från Grand tidigare på kvällen och den person Brewitz beskrev springande bort från platsen stämmer bra in på CP. Brewitz pekade inte ut CP men tyckte att det fanns likhet med de skarpa dragen och ögonen, men att han var för "stor".

Rent allmänt tycker jag att CPs karaktär passar bra ihop med de heilande basebollpolisernas kriminella karaktärer.

Tillägg: och så hittades en "startpistol" i närheten av där Brewitz såg den springande mannen och där CP själv har påstått sig springa enligt Gert Fylking.

Ok, case closed alltså....

Apropå irrationella teorier. Kan du inte återberätta dina hypoteser om hur du tänker dig startpistolens inblandning i mordet. Var det CP som låtsassköt och någon annan som sköt på riktigt? Hur kom SE in i bilden och vem gömde sig på Dekorima. Det var något om ett illusionstrick också...
Senast redigerad av riskybizzy 2015-09-14 kl. 01:10.
Citera
2015-09-14, 01:14
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
H.H s Åsa borde väl kunna bekräfta egentligen vad dom gjorde den 28 e på kvällen. Var dom i Solna?Borlänge? Eller satt dom i bilen med R.D och snurrade runt i innerstan?

Eller så blev han stoppad av Malungspolisen på länsväg 297 mellan Malung och Sälen.

Man skulle kunna tro att HH är en av "fyrligarna Holmér" då han/de verkar vara på flera ställen samtidigt!

Mycket märkligt runt den mannen.
Citera
2015-09-14, 01:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Dels tycker jag inte att hon har "ändrat sig" och dels vill jag framhäva vad andra avfärdar. Visst kan hon ha fel, vad vet jag, men vi kan inte veta vad hon såg eller var CP befann sig.

Vad vi på goda grunder kan avfärda däremot är scenariot med "ensam galning".

Lisbeth pratade om två gärningsmän mordnatten. Bekräftades i rikslarmet. Kl 15 på lördagen var plötligt en gärningsman . LP har aldrig gett en nöjaktig förklaring till hur två GM försvann.
Citera
2015-09-14, 02:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ok, case closed alltså....

Apropå irrationella teorier. Kan du inte återberätta dina hypoteser om hur du tänker dig startpistolens inblandning i mordet. Var det CP som låtsassköt och någon annan som sköt på riktigt? Hur kom SE in i bilden och vem gömde sig på Dekorima. Det var något om ett illusionstrick också...
Nej, fallet är inte avslutat och den som vill läsa om mina olika scenarier kan göra det på min blogg:

http://iesho.blogspot.se/
Citera
2015-09-14, 06:58
Medlem
p.norths avatar
Boken kanske ger ett spinn som gör att några börja prata
http://www.expressen.se/nyheter/lastbilschauffor-jag-skulle-skjuta-palme/
Citera
2015-09-14, 07:04
Medlem
andersaanderssonas avatar
Mer promotion inför Walls boksläpp.

http://www.expressen.se/nyheter/lastbilschauffor-jag-skulle-skjuta-palme/

Vad ska man säga..

Börjar det inte bli alltför många nu som vittnar om att de blivit tillfrågade.

Däremot verkar Walls agenda klar. Mordet kopplar han ihop med Stay Behind. Och där jag misstänker att han kommer köra denna varianten.

Mordet kunde, eller inte fick, utredas på grund av risken att Stay Behind kunde avslöjas och demaskeras. Och dess kopplingar till ledande politiker, andra makthavare och främmande makt. Det låg i Nationens intresse att inte försöka hitta mördaren. Uttalat med Borgnässpråk.

Det som ska bli intressant att se, är om han vågar koppla Holmer och Ebbe till denna organisation.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-09-14 kl. 07:13.
Citera
2015-09-14, 08:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Norra Latin var en intressant uppgift. Där finns ju en större nedgång till Stockholms försörjningstunnlar. WT-männen var inte alls poliser utan tillhörde AGAG, den slutsatsen tror jag mig kunna dra.

Eller poliser med dubbel agenda. Glöm inte vilken uppgift vissa grupper inom Stockholmspolisen hade i händelse av invasion.
Här kan finnas en tight koppling till militär, hemvärn och styrt av något inom Stay behind.
C-SG förnekar allt som pekar åt det hållet.
Troligen är ju inte varenda person som fanns i SB med i MOP, snarare några därur som agerar på egen hand.
Inom SB finns det ju mycket troligt personer som har god kännedom om tunnelsystemet då det kan tänkas höra till deras ansvarsområden i händelse av krig mm.

Nu börjar det att röra sig åt rätt håll. Det som flera har misstänkt länge kan nu belysas av rätt personer och inte bara av personer anonyma på olika forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in