Citat:
Det är ju rätt du skriver att mycket i detta fall visar att väldigt mäktiga nyckelpersoner haft sitt finger med.Jo visst är det så att att Dahlsten är Walls källa sedan en tid. Redan för många år sedan hade jag det uppe att man tidigt desionformerade kring mordet och påstod till olika personer att wt observationer etc varit "legala" men hemliga operationer som måste skyddas. Om detta var det minsta men dock de som informerats varken kunnat eller tordats ifrågasätta.
Sedan länge har Wall uppgiften från en av sina Poliskontakter att det var knarkspanpoliser vid mordplatsen nära inpå själva mordet. Ett fordon som hämtade en spanare där till och med och att dessa såg mordet på avstånd men inte kunde ingripa. Troligen upphovet till t ex Scarfoots berättelser också.
Katten är alltså ur säcken att PU och bland annat Politiker sedan starten av utredningen haft kunskap om att det befann sig spanare kring mordplatsen men att detta hållits hemligt. Olika personer har fått olika förklaringar till vilka det var.
Wall har fått information att det var knarkspan (spaningen mot Oxen och Sigge) som avbröt sin aktion. Scarfoot har fått information av kollegor från Gatuvåld som tjänstgjorde på knarkspan att de sett ytterligare "kollegor" agera kring mordet på väg därifrån. Underrättelsekällor har talat om Barbrogrupper där bland annat vår vän Donald har försökt vända det till grupper anknutna till t ex SB.
Själv hörde jag för många år sedan att LP övertygats om CP:s skuld med argumentet att den som påstod att de sett att det var CP inte kunde framträda utan att det hängde på henne.
I 30 år har det alltså ljugits kring detta men också sipprat ut uppgifter som givit upphov till t ex polisspår. Här faller bitarna på plats kring hur man behandlat t ex dessa uppslag och låsningen i utredandet.
Jag upprepar min uppmaning till dem som finns med i soppan med eller utan direkt delaktighet att ta bladet från munnen. Även den mest naive måste förstå att om man inte berättar vad man vet kan man snart stå där själv som utpekad av de verkliga anstiftarna.
Själv tycker jag att det är svårt att förstå hur så många har fogat sig med mindre än att det är tungviktare inom både parti och underrättelsetjänst inblandade. Vem annars skulle tillåtas inte bara spana kring OP utan också skyddas efter mordet utan at någon krävde att det skulle gås till botten med deras agerande.
Sedan länge har Wall uppgiften från en av sina Poliskontakter att det var knarkspanpoliser vid mordplatsen nära inpå själva mordet. Ett fordon som hämtade en spanare där till och med och att dessa såg mordet på avstånd men inte kunde ingripa. Troligen upphovet till t ex Scarfoots berättelser också.
Katten är alltså ur säcken att PU och bland annat Politiker sedan starten av utredningen haft kunskap om att det befann sig spanare kring mordplatsen men att detta hållits hemligt. Olika personer har fått olika förklaringar till vilka det var.
Wall har fått information att det var knarkspan (spaningen mot Oxen och Sigge) som avbröt sin aktion. Scarfoot har fått information av kollegor från Gatuvåld som tjänstgjorde på knarkspan att de sett ytterligare "kollegor" agera kring mordet på väg därifrån. Underrättelsekällor har talat om Barbrogrupper där bland annat vår vän Donald har försökt vända det till grupper anknutna till t ex SB.
Själv hörde jag för många år sedan att LP övertygats om CP:s skuld med argumentet att den som påstod att de sett att det var CP inte kunde framträda utan att det hängde på henne.
I 30 år har det alltså ljugits kring detta men också sipprat ut uppgifter som givit upphov till t ex polisspår. Här faller bitarna på plats kring hur man behandlat t ex dessa uppslag och låsningen i utredandet.
Jag upprepar min uppmaning till dem som finns med i soppan med eller utan direkt delaktighet att ta bladet från munnen. Även den mest naive måste förstå att om man inte berättar vad man vet kan man snart stå där själv som utpekad av de verkliga anstiftarna.
Själv tycker jag att det är svårt att förstå hur så många har fogat sig med mindre än att det är tungviktare inom både parti och underrättelsetjänst inblandade. Vem annars skulle tillåtas inte bara spana kring OP utan också skyddas efter mordet utan at någon krävde att det skulle gås till botten med deras agerande.
Saker har hänt som aldrig hade kunnat ske eller passera utan dessa mäktiga nyckelpersoners godkännande.
Det är precis på samma sak med tex Estonia,, där vissa händelser visade att lika mäktiga personer och därför organisationer helt enkelt måste ha haft ett finger med. Som tex de överspelade videobanden. Inte "vem som helst" hade ens kunnat få tillgång till dessa, spela över dem och lägga tillbaka - utan spår. Alltså - det fanns mäktiga intressen som ville påverka. Och fanns det intresset så måste man få svar på varför.
I MOP-fallet fanns lika märkliga spår av påverkan från ovan. De bevakande walkei-talkiemännen, de förbjudna tonade bilrutorna etc, sånt hade aldrig tillåts passera om inte någon överordnad hade godkänt och mörkat.
Och har man så stor makt att man kan göra så, då är man högt uppsatt. Förmodligen högre än vad offentlig lagstiftning kan visa. Dvs våra vanliga lagar tillåter inte något sådant, men sekretessbelagda lagar för tex dåvarande IB och Stay Behind, och andra underrättelse-/säkerhetsorgan, de hade sekretessbelagd lagstiftning att förhålla sig till som inte var offentliggjord. Som lika hemliga domare och utskott sköter.
Hade tex en vanlig polis, eller polischef, godkänt att en annan kollega eller chef sagt åt den att tillåta något olagligt eller hålla tyst om det? Nej, det är inte 100%igt säkert precis.
Trots att Sverige hela tiden påstås vara så himla öppet, och att man alltid jämför med tex USA (som en negativ motpol) så är fortfarande Sverige betydligt mycket mer stängt och ogenomlyst än USA. Freedom of Information Act i USA har dragit fra väldigt mycket som i Sverige aldrig har kommit fram.
Samtidigt finns det ingen anledning att ens tro att Sverige - med tanke på alla andra lögner om tex NATO och IB etc - skulle vara befriad från sådant. Självklart inte.
Det är bara dt att Sverige har en Myt att förhålla sig till. En Myt att Sverige är öppet och genomlyst. Men det är bara en myt.