Det var mest turkiska kvinnor och det demonstrerade fredligt tills såklart kurderna börja kasta sten, vilket resulterade till att turkarna kasta tillbaka. Simpel as that.
Det vill göra turkiet till syrien genom att splittra vårt folk. Turkar och kurder har levt som bröder men plötsligt så skall de skilja på sig. Det exakt vad USA vill, varför frågar du mig? Jo för turkiets har enorma naturresurser som bara ligger och väntar på att upptas. Slutsats: Usa zionisterna måste förintas. Vi måste enas som goda människor och bekämpa dessa onda mörka parasiter som kontrollerar vår vackra glob.
din pajas, vad har de för naturresurser? Kebab?
Det enda intresset för USA inom Turkiet var att ha kärnvapen där under kallakriget, vilka jävla naturresurser pratar du om?
Har talat med ett antal bekanta som befunnit sig på platsen där allt ägt rum, av vilka några aktivt deltagit i demonstrationen. Delar med mig av de till tråden relevanta svar som jag fick på mina frågor - börjar med att besvara frågorna TS ställer i originalposten:
Citat:
Någon som vet vad manifestationen handlade om?
Syftet och aktionen ska - i kronologisk ordning - ha varit att;
fördöma de på senare tid allt mer frekventa terrordåd som utförts av den kurdiska vänsterorienterade terrororganisationen PKK vars attacker urskiljningslöst skadat både civila och tjänstemän i Turkiets sydöstra delar,
fördöma och rikta kritik mot vad man anser är ett partiskt ställningstagande av medier i deras reportage om nyheter som berör PKK:s aktiviteter i Turkiet så väl som i EU, samt mot ett antal svenska politiker för deras uttalanden som man ansett ha varit försök att rentvå terrororganisationen,
tacka den svenska polisen för dess insatser gentemot "svenska" sympatisörer av terrororganisationen.
Den primära demonstrationen, som annars skall ha varit väl organiserad och lockat till sig rätt många barnfamiljer, var tillståndsgiven och under polisens beskydd - vilket även går att få bekräftat av polisen om man nu skulle betvivla det (se längre ner i inlägget).
Citat:
Någon Flashbackare som var på plats och kan ge mer information om händelseförloppet?
Det tål att upprepas att skribenten av detta inlägg - jag, JackOwl - inte befunnit mig där, utan allt som följer nedan är baserat på utsagor från bekanta som vart vittne till eventet.
Ett antal, ca 50-70 styckena, PKK-sympatiserande provokatörer retade sig på den primära manifestationen som lockat till sig alla möjliga etniciteter och folkslag, vilket i sin tur ledde till att en sekundär - olaglig - motdemonstration/provokation utfördes;
Detta skall enligt bekantas utsagor ha skett (återigen - kronologisk ordning som gäller):
Den ordinarie och tillståndsgivna demonstrationen påbörjas vid 14-tiden.
Enstaka bengaler kastas av provokatörer in mot folkmassor där demonstrationen ägde rum. Polisen ingriper, demonstranterna tackar och applåderar polisen för deras insats.
Ett antal provokatörer skall ha tagit sig förbi polisens avspärrningar för att sedan viftandes med flaggor som symboliserar terrororganisationen ha skrikigt diverse saker. Dessa har i sin tur effektivt avlägsnats från platsen av polis och batonger skall även ha kommit till användning. Polisen ingriper, demonstranterna tackar och applåderar återigen polisen för deras insats.
Vid demonstrationens avslut skall organisatörerna av eventet ha meddelat deltagarna att man skall invänta polisens godkännande och anvisningar till hur man säkert skall ta sig därifrån. Detta då provokatörer tydligen omringat gator som leder till/från platsen.
Klartecken och anvisningar ges för en lugn och säker evakuering av området.
Ett tiotal provokatörer skall av polis ha trängts in och omringats på gatan mittemot T-banans uppgång mot Sergels torg, medan demonstranter försökt avlägsna sig från platsen. Vid detta skede verkar det oklart vad som händer, men polisen sätter in polishästar och ett antal personer brottas ned på gatan.
Efter detta ska samtliga bekanta som befunnit sig vid området så småningom ha avlägsnat sig därifrån. Vad som händer därefter kan jag därför inte ta reda på, inte minst för att - som det även påpekats av tidigare skribenter i tråden - har varit fattigt med reportage i nyhetsmedier kring eventet.
På polisens hemsida står dock detta:
Citat:
2015-09-13 16:05, Övrigt, Stockholm Sergels Torg, Norrmalm. Oroligheter under tillståndsgiven demonstration.
I samband med en tillståndsgiven demonstration planerad att hållas på Sergels Torg mellan kl 14 - 16 utbröt vissa oroligheter när en grupp motdemonstranter kom till platsen.
Ett antal sk bangers har kastats på platsen. Polisinsatsen har hållit isär grupperingarna. Det finns inga uppgifter om att någon skadats.
Demonstrationen bedöms ha samlat ca 700 deltagare och motdemonstranterna ca 70.
Klarabergsgatan mellan Sergels Torg och Klara Norra Kyrkogata har spärrats av.
Vid 16:10-tiden var det lugnt på platsen.
UPPDATERING
13 personer frihetsberövade och avlägsnade från platsen enligt Polislagens bestämmelser. Två personer gripna för misshandel av en person som sedan förts till sjukhus för kontroll.
Organisation
Polisen Stockholms län
City
Text: Sven-Erik Olsson. Publicerad: 2015-09-13 16:17.
Det enda intresset för USA inom Turkiet var att ha kärnvapen där under kallakriget, vilka jävla naturresurser pratar du om?
Turkiet sitter på mycket olja, men politiska beslut förhindrar att man utvinner den resursen under en bestämd tidsperiod. Ett försök till ekonomisk planering för landet kan man säga, om/när tiderna blir sämre eller världens oljeresurser decimerats tillräckligt mycket. Området i norra Turkiet, främst Istanbul, är en av världens största raffineringsplatser av bland annat rysk olja och naturgas.
Någon som vet vad manifestationen handlade om?
[/i]
De som kommer och förstör demonstrationen är de som sympatiserar med de turkiska fascisterna som stödjer ISIS. I princip ISIS.
Är osäker på varför demonstrationen hölls men kan tänka mig att det har något med att göra med att en kurd igår blev knivhuggen av en turkisk aktivist i Hannover eller att 20 prokurder vid samma tidpunkt blev överkörda av bil i Bern.
Försöker att hålla mig uppdaterad i konflikten men kan såklart ha tolkat det fel bitvis.
Kan tänka mig att det här är varje Sverigedemokrats våta dröm i vilket fall som så vill ni hjälpa på plats kan det vara en bra idé att stödja YPG/KDP (Kurdiska demokratiska partiet). Kurderna är ju trotts allt majoriteten av det folket som det förts krig emot de senaste tio, hundra åren eller sen pyramiderna byggdes eller hur man nu vill se det. Majoriteten av de som IS dödar är muslimer som inte vill följa deras radikala tro. Någon pepp Sverigedemokrat?
/Flashbacks enda användare som är vänster, kulturmarxist, rymdödla osv
Välkomna till mångkulturen. Detta är vad ni som inte röstar SD röstar fram.
Mer kommer det att bli. Detta är bara en liten pust av vad som komma skall.
Denna gång var det turkar och kurder. För mig har det ingen betydelse. Jag vill inte ha kaosfolk i mitt land. Och de väller in nu. 3500/vecka på de 2 miljoner som redan är här.
Mår fysiskt illa när jag ser kaosfolk från andra kulturer kravalla mitt i city och media är knäpptysta det senare är det värsta av allt. Det gör mig vansinnig.
Se klippet och fråga dig själv, är det detta jag vill leva och dö i ? https://www.youtube.com/watch?v=EmeGUyvQb1s
Detta var en helt vanlig demonstration som ur artade lite vilket inte är ovanligt vid demonstrationer.
Även svenskar kan spåra ur vid en demonstation, bara kolla göteborgs kravallerna.
Sen är ju turkarna väldigt nationalistiska av sig vilket ni sverige demokrater borde gilla? Det är ju eran ideologi och formar personer på ett vist sätt.
Ironin när turkar demonstrerar mot terrorism och firar att Turkiet börjat döda kurder igen.
Ett par kurder stod på sidan av med polis och det som hände var att en äldre kurdisk kvinna slog till facist-turken med ett paraply efter att blivit provocerad med tecken (Gråa vargen och blivit "siktad på") varpå 4-5 turkar hoppade på den äldre kvinnan med sparkar och slag. Några rusade fram för att skydda och dra tillbaka den äldre kvinnan. Det man ser i TS video är dessa turkar som blir tagna av polis på plats. Händelsen har blivit uppblåst till löjliga proportioner, så ni som är rädda för inbördeskrig kan ta av foliehatten och andas ut.
Generellt sett har kurder under dagen avrått folk från att dyka upp då det ansett vara en provokation från turkisk sida.
Det var mest turkiska kvinnor och det demonstrerade fredligt tills såklart kurderna börja kasta sten, vilket resulterade till att turkarna kasta tillbaka. Simpel as that.
LÖGN.
Inga stenar kastades, och som ni ser på ovan länkad video var det inga turkiska fredliga kvinnor.
Senast redigerad av SirFrankLucas 2015-09-14 kl. 05:07.
Jag skiter i vem som gjort vad i Kurdistan och Turkiet konflikten. Utgångspunkten jag har är att det inte angår oss svenskar och ska således inte ske i Sverige.
Ut med packet.