2015-09-14, 00:37
Medlem
jimichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Det var mest turkiska kvinnor och det demonstrerade fredligt tills såklart kurderna börja kasta sten, vilket resulterade till att turkarna kasta tillbaka. Simpel as that.
Det vill göra turkiet till syrien genom att splittra vårt folk. Turkar och kurder har levt som bröder men plötsligt så skall de skilja på sig. Det exakt vad USA vill, varför frågar du mig? Jo för turkiets har enorma naturresurser som bara ligger och väntar på att upptas. Slutsats: Usa zionisterna måste förintas. Vi måste enas som goda människor och bekämpa dessa onda mörka parasiter som kontrollerar vår vackra glob.

din pajas, vad har de för naturresurser? Kebab?

Det enda intresset för USA inom Turkiet var att ha kärnvapen där under kallakriget, vilka jävla naturresurser pratar du om?
Citera
2015-09-14, 00:49
Medlem
Har talat med ett antal bekanta som befunnit sig på platsen där allt ägt rum, av vilka några aktivt deltagit i demonstrationen. Delar med mig av de till tråden relevanta svar som jag fick på mina frågor - börjar med att besvara frågorna TS ställer i originalposten:

Citat:
Någon som vet vad manifestationen handlade om?
Syftet och aktionen ska - i kronologisk ordning - ha varit att;

Den primära demonstrationen, som annars skall ha varit väl organiserad och lockat till sig rätt många barnfamiljer, var tillståndsgiven och under polisens beskydd - vilket även går att få bekräftat av polisen om man nu skulle betvivla det (se längre ner i inlägget).

Citat:
Någon Flashbackare som var på plats och kan ge mer information om händelseförloppet?
Det tål att upprepas att skribenten av detta inlägg - jag, JackOwl - inte befunnit mig där, utan allt som följer nedan är baserat på utsagor från bekanta som vart vittne till eventet.

Ett antal, ca 50-70 styckena, PKK-sympatiserande provokatörer retade sig på den primära manifestationen som lockat till sig alla möjliga etniciteter och folkslag, vilket i sin tur ledde till att en sekundär - olaglig - motdemonstration/provokation utfördes;

Detta skall enligt bekantas utsagor ha skett (återigen - kronologisk ordning som gäller):

Efter detta ska samtliga bekanta som befunnit sig vid området så småningom ha avlägsnat sig därifrån. Vad som händer därefter kan jag därför inte ta reda på, inte minst för att - som det även påpekats av tidigare skribenter i tråden - har varit fattigt med reportage i nyhetsmedier kring eventet.

På polisens hemsida står dock detta:

Citera
2015-09-14, 00:49
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimich
din pajas, vad har de för naturresurser? Kebab?

Det enda intresset för USA inom Turkiet var att ha kärnvapen där under kallakriget, vilka jävla naturresurser pratar du om?

Turkiet sitter på mycket olja, men politiska beslut förhindrar att man utvinner den resursen under en bestämd tidsperiod. Ett försök till ekonomisk planering för landet kan man säga, om/när tiderna blir sämre eller världens oljeresurser decimerats tillräckligt mycket. Området i norra Turkiet, främst Istanbul, är en av världens största raffineringsplatser av bland annat rysk olja och naturgas.
Citera
2015-09-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
Tänk vilka krigsrubriker det här hade varit om det var fotbollssupportrar

This.

En bra jämförelse faktiskt, i det fallet hade man garanterat tagit med detta i sändningen.

Det är rent sagt åt helvete hur illa media är i detta land.
Citera
2015-09-14, 01:23
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimich
trams

Du är uppenbart dåligt påläst, så spara på stöddigheterna. Så sent som förra året skrev Wallstreet Daily en intressant artikel om just oljeutvecklingen i Turkiet. http://www.wallstreetdaily.com/2014/09/24/turkey-oil-fields/

Att turkarna raffinerat råolja och naturgas i Bosporen de senaste trettio åren är inte heller det någon hemlighet.
Senast redigerad av Swedishcrusader 2015-09-14 kl. 02:15.
Citera
2015-09-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Någon som vet vad manifestationen handlade om?
[/i]
De som kommer och förstör demonstrationen är de som sympatiserar med de turkiska fascisterna som stödjer ISIS. I princip ISIS.

Är osäker på varför demonstrationen hölls men kan tänka mig att det har något med att göra med att en kurd igår blev knivhuggen av en turkisk aktivist i Hannover eller att 20 prokurder vid samma tidpunkt blev överkörda av bil i Bern.

Försöker att hålla mig uppdaterad i konflikten men kan såklart ha tolkat det fel bitvis.

Kan tänka mig att det här är varje Sverigedemokrats våta dröm i vilket fall som så vill ni hjälpa på plats kan det vara en bra idé att stödja YPG/KDP (Kurdiska demokratiska partiet). Kurderna är ju trotts allt majoriteten av det folket som det förts krig emot de senaste tio, hundra åren eller sen pyramiderna byggdes eller hur man nu vill se det. Majoriteten av de som IS dödar är muslimer som inte vill följa deras radikala tro. Någon pepp Sverigedemokrat?

/Flashbacks enda användare som är vänster, kulturmarxist, rymdödla osv
Citera
2015-09-14, 02:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Välkomna till mångkulturen. Detta är vad ni som inte röstar SD röstar fram.
Mer kommer det att bli. Detta är bara en liten pust av vad som komma skall.
Denna gång var det turkar och kurder. För mig har det ingen betydelse. Jag vill inte ha kaosfolk i mitt land. Och de väller in nu. 3500/vecka på de 2 miljoner som redan är här.
Mår fysiskt illa när jag ser kaosfolk från andra kulturer kravalla mitt i city och media är knäpptysta det senare är det värsta av allt. Det gör mig vansinnig.
Se klippet och fråga dig själv, är det detta jag vill leva och dö i ?
https://www.youtube.com/watch?v=EmeGUyvQb1s
Citera
2015-09-14, 03:23
Medlem
plasticitets avatar
Detta var en helt vanlig demonstration som ur artade lite vilket inte är ovanligt vid demonstrationer.

Även svenskar kan spåra ur vid en demonstation, bara kolla göteborgs kravallerna.

Sen är ju turkarna väldigt nationalistiska av sig vilket ni sverige demokrater borde gilla? Det är ju eran ideologi och formar personer på ett vist sätt.
Citera
2015-09-14, 03:32
Medlem
dobbelinas avatar
Ytterligare en konflikt som vi Svenskar inte har ett skit med att göra.

Trots det skall vi nu få betala hundratusentals kronor för polisinsatsen

Undrar om alla sådana här "kring problem" är inräknat i flykting budgeten ?
Citera
2015-09-14, 03:37
Medlem
Demonstrationen fortsätter med sprängmedel, intet nytt under solen.. Skrivet media nu kanske?

Smällt i natt.. Har jag hört..👍
Citera
2015-09-14, 04:34
Medlem
Ironin när turkar demonstrerar mot terrorism och firar att Turkiet börjat döda kurder igen.

Ett par kurder stod på sidan av med polis och det som hände var att en äldre kurdisk kvinna slog till facist-turken med ett paraply efter att blivit provocerad med tecken (Gråa vargen och blivit "siktad på") varpå 4-5 turkar hoppade på den äldre kvinnan med sparkar och slag. Några rusade fram för att skydda och dra tillbaka den äldre kvinnan. Det man ser i TS video är dessa turkar som blir tagna av polis på plats. Händelsen har blivit uppblåst till löjliga proportioner, så ni som är rädda för inbördeskrig kan ta av foliehatten och andas ut.

Generellt sett har kurder under dagen avrått folk från att dyka upp då det ansett vara en provokation från turkisk sida.

Video när kvinnan slår till en av turkarna.
http://youtu.be/QdE1hUgEgWU

Citat:
Ursprungligen postat av akzag
Det var mest turkiska kvinnor och det demonstrerade fredligt tills såklart kurderna börja kasta sten, vilket resulterade till att turkarna kasta tillbaka. Simpel as that.

LÖGN.
Inga stenar kastades, och som ni ser på ovan länkad video var det inga turkiska fredliga kvinnor.
Senast redigerad av SirFrankLucas 2015-09-14 kl. 05:07.
Citera
2015-09-14, 04:47
Medlem
Jag skiter i vem som gjort vad i Kurdistan och Turkiet konflikten. Utgångspunkten jag har är att det inte angår oss svenskar och ska således inte ske i Sverige.
Ut med packet.

Förresten, det är detta som är mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in