2015-09-15, 20:31
Medlem
Turkarna började bråket och det är dom som skall ha skit. Kurder som tror på att USA hjälper dom är idioter. Finns omkring 40.000 turkar i Sverige.
Citera
2015-09-15, 20:46
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Kommentarerna är ju inte nådiga precis.

Fyfan, va händer med vårt fina land

Du lyckades inte ta en skärmdump? Sidan verkar nedsläckt
Citera
2015-09-15, 20:54
Medlem
borg86s avatar
Vad förvånad man blir. Kan inte ens enas i Sverige. Jag hoppas att alla jävla idioter skickas hem. För varje bra arab finns det 3 dåliga.
Citera
2015-09-15, 21:31
Medlem
Signalkabels avatar
HAr inte läst hela tråden, men

http://arbetaren.se/artiklar/valdsamt-vid-fascistdemonstration-i-stockholm/

är en artikel som ger en viss förståelse för händelsen. Dessutom halvdana bilder på en modig turkisk man som sparkar en, förmodat kurdisk, kvinna i magen efter att ha fått ett paraply i huvudet.

Enligt Arbetaren så var det:
"en demonstration arrangerad av bland andra den svenska grenen av den högerradikala turkiska organisationen Ülkü Ocaklari, även kända som Grå vargarna" och att "Polis som gick emellan fick flaskor kastade på sig".

Dessutom visar tidningen att dessa konfrontationer mellan främst turkiska "högerradikala" och kurder sker i fler städer i Europa.
Citera
2015-09-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
HAr inte läst hela tråden, men

http://arbetaren.se/artiklar/valdsamt-vid-fascistdemonstration-i-stockholm/

är en artikel som ger en viss förståelse för händelsen. Dessutom halvdana bilder på en modig turkisk man som sparkar en, förmodat kurdisk, kvinna i magen efter att ha fått ett paraply i huvudet.

Enligt Arbetaren så var det:
"en demonstration arrangerad av bland andra den svenska grenen av den högerradikala turkiska organisationen Ülkü Ocaklari, även kända som Grå vargarna" och att "Polis som gick emellan fick flaskor kastade på sig".

Dessutom visar tidningen att dessa konfrontationer mellan främst turkiska "högerradikala" och kurder sker i fler städer i Europa.
Dom flesta turkar är "högerradikala".
Citera
2015-09-15, 21:47
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Turkar har alltid tyckte sig stå över araber och andra minoriteter precis som perserna. Vilket de har faktist rätt till.

Då kan jag ju förstå varför kurder hatar turkar så mycket.. varför har dom rätt till det?
Citera
2015-09-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serics
Då kan jag ju förstå varför kurder hatar turkar så mycket.. varför har dom rätt till det?

För att Turkiet är sekulärt, och många turkar vill att sekulariseringen fortgår och att islam slutar ta så mycket plats. Förövrigt är ETNISKA turkar inte hälften så animalistiska som araberna. Kurderna står för 90% av "turk"brotten i Sverige, samt attacken på denna fredliga demonstration.

Ingen mer än den svenska vänstern tar väl dessa kurder på allvar? PKK har ju redan infiltrerat de svenska invandrarvågerna.
Citera
2015-09-15, 21:54
Medlem
Det är då ta mig fan otroligt att dom ska ta med sina jävla dispyter hit till Sverige.
Slåss å bråka i Turkiet istället!! Åk fan inte hit och ställ till med oreda....
Citera
2015-09-15, 21:59
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProdigousPunchline
För att Turkiet är sekulärt, och många turkar vill att sekulariseringen fortgår och att islam slutar ta så mycket plats. Förövrigt är ETNISKA turkar inte hälften så animalistiska som araberna. Kurderna står för 90% av "turk"brotten i Sverige, samt attacken på denna fredliga demonstration.

Ingen mer än den svenska vänstern tar väl dessa kurder på allvar? PKK har ju redan infiltrerat de svenska invandrarvågerna.

Så etniska turkar ser sig inte själv som araber? Hehe nej jag tar ingens sida jag kan bara ingenting om turk-kurd konflikten och jag har ingen koll på vad kurder "är" egentligen då det låter mer som en kultur är en etnicitet som många vill hävda
Citera
2015-09-15, 22:17
Medlem
Citat:
Så etniska turkar ser sig inte själv som araber? Hehe nej jag tar ingens sida jag kan bara ingenting om turk-kurd konflikten och jag har ingen koll på vad kurder "är" egentligen då det låter mer som en kultur är en etnicitet som många vill hävda

Svar: Nej. De är inte araber heller.
Citera
2015-09-15, 22:19
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:

En snabb och ganska generaliserande analys;

Turkar är sekulära och ett väldigt västerländsk land jämfört med sina arabiska grannar. Det vill säga ett väldigt civiliserat land i det annars så ociviliserade mellanöstern.

Kurderna är vad man brukar kalla bergsturkar, de lever i mestadels i "stammar" och är oftast ganska fattiga. De lever mest på sitt jordbruk och ute på landsbygden. De har sitt eget språk, flagga samt sin egna kultur förutom ett land. Ett stort "nomadfolk" kan man väl säga.
Senast redigerad av remixutoheaven 2015-09-15 kl. 22:22.
Citera
2015-09-15, 22:21
Medlem
sericss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
En snabb och ganska generaliserande analys;

Turkar är sekulära och ett väldigt västerländsk land jämfört med sina arabiska grannar. Det vill säga ett väldigt civiliserat land i det annars så ociviliserade mellanöstern.

Kurderna är vad man brukar kalla bergsturkar, de lever i mestadels i "stammar" och är oftast ganska fattiga. De lever mest på sitt jordbruk och ute på landsbygden.

Okej tack för info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in