2015-09-13, 17:53
Medlem
Fridfullts avatar
Det ska ha uppstått bråk mellan turkar och kurder i samband med en manifestation i Stockholm i dag.

Citat:
En manifestation på Sergels torg i Stockholm höll alldeles nyss på att urarta.
En grupp turkar och en grupp kurder hetsade varandra och polisen var tvungen att ingripa.

...

Aftonbladets reporter på plats, Victor Stenquist, vittnar om att polisen var tvungna att använda sina batonger för att undvika en sammandrabbning mellan grupperna.

...

13 personer frihetsberövades och avlägsnades från platsen enligt Polislagens bestämmelser.
Två personer greps för misshandel av en person som fördes till sjukhus för kontroll.

Källa

Videoklipp från oroligheterna.

Någon som vet vad manifestationen handlade om?
Någon Flashbackare som var på plats och kan ge mer information om händelseförloppet?

EDIT: Ytterligare filmklipp.
Behöver jag säga att Rapport klockan 18 inte tog upp händelsen?
Däremot rapporterade man givetvis från den flyktingvänliga demonstrationen i Malmö.
Senast redigerad av Fridfullt 2015-09-13 kl. 18:11. Anledning: Adderade ytterligare filmklipp
Citera
2015-09-13, 18:08
Medlem
Väntat efter det Turko-Kurdiska bråket i Tyskland häromdagen. Såklart ska babbarna starta samma fight här på vår plan.
Citera
2015-09-13, 18:25
Medlem
hagsatras avatar
Kul att det smäller lite Detta hade varit krigsrubriker om det varit fotbollssupportrar. Mitt i stan, fullt kaos. Vi får se om det rapporteras om över huvudtaget nu
Citera
2015-09-13, 18:27
Medlem
Rammsbergs avatar
Kan bara konstatera att den nyheten låg högst upp på Aftonbladets förstasida för en stund sedan. Nu finns den inte där alls. Var väl någon på redaktionen som fick akut PK-spel när det var kurder och turkar som slogs? Artikeln hittas dock om man följer TS länk eller söker på AB.

Kan tänka mig att artikeln hade legat högst upp i dagar ifall någon Sverigedemokrat hade varit inblandad i bråket.
Citera
2015-09-13, 18:30
Medlem
De tar sig till Sverige och startar upp bråk och elände här. Varför stannar de inte där de kommer ifrån och fortsätter med dravlet där istället för att ta sig ända hit och fortsätta?
Varför demonstrera i Sverige överhuvudtaget. Gör det i era hemländer.

Läste i dettafall så hade turkarna demonstrationstillstånd men kurderna inte kunde låta bli att bete sig som grottmänniskor.
Citera
2015-09-13, 18:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
De tar sig till Sverige och startar upp bråk och elände här. Varför stannar de inte där de kommer ifrån och fortsätter med dravlet där istället för att ta sig ända hit och fortsätta?
Varför demonstrera i Sverige överhuvudtaget. Gör det i era hemländer.

Läste i dettafall så hade turkarna demonstrationstillstånd men kurderna inte kunde låta bli att bete sig som grottmänniskor.
Är Özz och Soran underrättade?
Passerade förbi där och det var inte mycket mer spännande än det ser ut på ABs bilder. De turkiska förespråkarna i ett hörn av plattan och de kurdiska fösta bakom ett gäng poliser vid korsningen Klarabergsgatan/Drottninggatan. Vänligt nog med gott om utrymme för oss ointresserade att gå över mot Åhléns. På den sidan tilläts tydligen inga "protestanter" alls vilket jag var tacksam över. Sedvanligt vrålande och flaggviftande utfördes. En icke-händelse, cirkulera.
Citera
2015-09-13, 18:44
Medlem
Fridfullts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Passerade förbi där och det var inte mycket mer spännande än det ser ut på ABs bilder. De turkiska förespråkarna i ett hörn av plattan och de kurdiska fösta bakom ett gäng poliser vid korsningen Klarabergsgatan/Drottninggatan. Vänligt nog med gott om utrymme för oss ointresserade att gå över mot Åhléns. På den sidan tilläts tydligen inga "protestanter" alls vilket jag var tacksam över. Sedvanligt vrålande och flaggviftande utfördes. En icke-händelse, cirkulera.

Enligt Aftonbladets artikel fick flera av ingångarna till Åhléns stängas.
Av videon att döma såg det inte så lugnt ut.
Var du där när det som fångades på videon utspelades?
Citera
2015-09-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Kan bara konstatera att den nyheten låg högst upp på Aftonbladets förstasida för en stund sedan. Nu finns den inte där alls. Var väl någon på redaktionen som fick akut PK-spel när det var kurder och turkar som slogs? Artikeln hittas dock om man följer TS länk eller söker på AB.

Kan tänka mig att artikeln hade legat högst upp i dagar ifall någon Sverigedemokrat hade varit inblandad i bråket.
Ja jävlar den försvann fort, den finns nu allra längst ner på sidan, ironiskt nog under "mest läst idag".

De förnekar sig aldrig...
Citera
2015-09-13, 18:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Enligt Aftonbladets artikel fick flera av ingångarna till Åhléns stängas.
Av videon att döma såg det inte så lugnt ut.
Var du där när det som fångades på videon utspelades?
Då hade väl den dramatiken utspelats innan/efter jag var där vilket var runt 13:45-14:15 skulle jag tro. Jag kom från Åhléns utgång mot T-banan, gick över för att åka upp till Drottninggatan vid plattan för vidare promenad mot Gamla stan. Det var först när jag kom upp för den rulltrappan jag märkte att det var något som pågick, så jag missade dessvärre den mer våldsamma delen av underhållningen.
Gott om polis var det iaf. Både i numerär och antalet fordon.
Citera
2015-09-13, 18:56
Medlem
Flufffens avatar
Varför bråkar man?
Citera
2015-09-13, 19:00
Medlem
Perfekt.

Nu har vi importerat oroligheterna hit. Är någon förvånad över att det blir så här?

Heja Sverige!
Citera
2015-09-13, 19:01
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Varför bråkar man?
Läs på lite om Turkar och kurder så förstår du. Lite som Palestinier och Israeler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in