2015-09-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Ja, redigerade mitt inlägg. Det är ingen jättenyhet, liknande grejer händer då och då utan att det tas upp i aktuellt. Det blir inget inslag i aktuellt efter lite smågruff under något fotbollsderby heller (såvida det inte är på läktaren eller planen). Nu är det ju heller inte helt tyst i media.
Ett videoklipp som visar poliser och en hund. Grävande och avslöjande journalistik.
Citera
2015-09-13, 23:59
Medlem
envokes avatar
Undrar just vart alerta alerta antifascista gänget höll till idag? De brukar ju vara jävligt snabba på att spring ut och spela Allan så fort någon får för sig att vifta med en flagga.
Citera
2015-09-14, 00:03
Medlem
Wiscounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Hela regionen kommer bli väldigt instabilt och det kan bli ett större krig där olika länder kommer försöka få sig ett finger med i spelet. Detta är kanske slutet när det gäller den stora långa freden sen andra världskriget, vi har kommit till mycket intressanta tider gott folk.

Jag vet att alla inte litar på Martin Armstrong men hans tal om att krigscykeln nu vänder uppåt verkar besannas. Konflikter uppdagas världen över och snart i Europa. Sedan kan Syrien vara katalysatorn till något stort mellan USA och Ryssland/Kina.
Citera
2015-09-14, 00:04
Bannlyst
Jag är själv kurd och hatar turker men att man knivhugger varandra på gatan leder inget vart.
Alla borde deporteras.
Citera
2015-09-14, 00:04
Medlem
Det verkar ha varit de sedvanliga Turk-Kurd problemen. Polisen verkar dock ha varit medveten om det hela då de var där "in force". Föräldrarna var förbi där i andra ärenden och såg poliser med kravall utrustning, sköldar och hela baletten. Av någon anledningen hade polisen också spärrat den närmast t-banestationen. De sa till mina föräldrar att de av säkerhetsskäl lät inte några gå ner i tunnelbanan, de tackade och gick vidare en omväg istället. Polisen var i vart fall trevlig var mors kommentar.

Polisen verkar så att säga ha varit förberedd på det hela. Att det då inte genererar medial uppmärksamhet säger väl mer om mediaklimatet i landet än något annat.
Citera
2015-09-14, 00:09
Medlem
HC47s avatar
Det finns nog f ö få grupper i Sverige som är mer nationalistiska än turkar och kurder. T o m turkar som är födda i Sverige är ofta extremt måna om att försvara "sitt" land. Nämn något om kurder eller folkmord på armenier och de spårar ur direkt. Kurderna ligger på samma nivå, i och med deras långvariga beef med turkarna.
Citera
2015-09-14, 00:14
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Undrar just vart alerta alerta antifascista gänget höll till idag? De brukar ju vara jävligt snabba på att spring ut och spela Allan så fort någon får för sig att vifta med en flagga.

De enda flaggor som är accepterade i Sverige idag är de som inte är gul och blå med ett kristet kors mitt på.
Citera
2015-09-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Din patetiska idiot! Detta är SVERIGE och detta var en konflikt i vårt land som inte har ett förbannade dugg med Sverige att göra!

Precis därav ointressant, hade det varit en grupp invandrare som oprovocerat flyger på allt och alla så hade det varit en helt annan grej. Lika tråkig händelse som en valfri derby i damfotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Hade det haft nyhetsvärde om det varit motsvarande konflikt där rasister varit inbladande?

För mig personligen nej.
Citera
2015-09-14, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
De enda flaggor som är accepterade i Sverige idag är de som inte är gul och blå med ett kristet kors mitt på.

Och alla dessa kommunistjävlar som gillar varenda liten obskyr palestina/kurd/whatever nationalistisk frigörelsegrupp på facebook och hyllar varenda liten sketen blatteklans strävanden efter nationell identitet men tar alla tillfällen i akt att pissa på svenska/europeiska uttryck för nationalism och tjata om deras älskade jävla tyskland 30tal, tyskland 30tal, tyskland 30tal, tyskland 30tal, .... hela tiden.

Röding = antivit helt enkelt.
Citera
2015-09-14, 00:27
Medlem
Jag fick höra Turkarna demonstrerade mot Erdogan och hans politik.
Citera
2015-09-14, 00:30
Bannlyst
Varför inte polisen tårgas och skjuter gummikulor för? Om Sverige har varit en fungerade rättsstat så hade samtidiga inblandade i bråket varit slagna i järn och varit på väg ut ur Sverige, men vi skall dalta med kriminella element som inte tillhör den Svenska folkstammen.
Citera
2015-09-14, 00:30
Medlem
Tstaafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Det ska ha uppstått bråk mellan turkar och kurder i samband med en manifestation i Stockholm i dag.

Videoklipp från oroligheterna.

Någon som vet vad manifestationen handlade om?

Någon Flashbackare som var på plats och kan ge mer information om händelseförloppet?

EDIT: Ytterligare filmklipp.
Behöver jag säga att Rapport klockan 18 inte tog upp händelsen?

Däremot rapporterade man givetvis från den flyktingvänliga demonstrationen i Malmö.

J*via köttskallar..vrålande halv-vildar med mer hår på ryggen än hjärnsupstans i skallen!!

Dom ska ge fan i att gapa å föra oväsen på torget..tänk på alla smack-langare som försöker arbeta!! Åhh typiskt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in