2015-09-13, 20:42
Medlem
zorb89s avatar
Händelserik vecka? Jo tack det tror jag på

Håller med Mr Adde att Journalister lär vara sura imorgon som inte fick veta först den här gången... HAHA
2015-09-13, 20:52
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Verkar ologiskt att det är JC som är köpare. Han har väl hela sitt innehav i ett bolag? Aktier i en kapitalförsäkring kan du dessutom inte utnyttja rösträtten på.
Sen behöver han väl ha loss kulor för att teckna optionerna. Nej, JC är en riktig mytoman och snarare säljare än köpare på de gär nivåerna.

får man inte rösta om man har ISK-konto?
2015-09-13, 20:58
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
får man inte rösta om man har ISK-konto?

Isk ger rösträtt, jo.
2015-09-13, 20:59
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Isk ger rösträtt, jo.

men inte KF ?
2015-09-13, 21:05
Medlem
padrons avatar
Citat:
men inte KF ?

Det enkla svaret är nej. I teorin skulle det kanske funka att pensionsbolagets representant är där och röstar som försäkringstagaren vill men i praktiken låter det jävligt krångligt.

http://snaljapen.se/2013/01/ett-fortydligande-kring-kapitalforsakringar-och-agande.html
2015-09-13, 21:06
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Verkar ologiskt att det är JC som är köpare. Han har väl hela sitt innehav i ett bolag? Aktier i en kapitalförsäkring kan du dessutom inte utnyttja rösträtten på.
Sen behöver han väl ha loss kulor för att teckna optionerna. Nej, JC är en riktig mytoman och snarare säljare än köpare på de gär nivåerna.
Ej tillräckligt kunnig gällande regler för sånt här men i en KF är man väl inte tvingad att visa sina köp/sälj, så han har väl sålt för att kunna teckna sina TO likt de andra gjort(fast de hade ej KF).
2015-09-13, 21:10
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Det enkla svaret är nej. I teorin skulle det kanske funka att pensionsbolagets representant är där och röstar som försäkringstagaren vill men i praktiken låter det jävligt krångligt.

http://snaljapen.se/2013/01/ett-fortydligande-kring-kapitalforsakringar-och-agande.html
Fast han har ju en hel del att säga till om via Sunfloro:
Sunfloro AB (Carlström) 2,10 17,80

Uppköp inom ett par år gissar jag, JC äger en stor del av rösterna och sa även att det kan bli så fast att ALLA skulle vara toknöjda vid ett eventuellt bud(vid senaste stämman).
2015-09-13, 21:11
Medlem
Haha.. herregud.. Gubben har ju spårat ur fullständigt på twitter.. Eller togs profilbilden nyss och twittrandet sker på fyllan??

Vore inte det normala när man själv står inför skranket att försöka vinna sympatier istället för att gå ut i krig med halva finansvärlden + media.. och nu även vanliga twittrare såg jag..

Skulle inte bli förvånad om hans twittrande orsakar handelsstopp till sist..

Stackars aktieägare och seriösa medarbetare på firman..
2015-09-13, 21:13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
men inte KF ?

I isk äger du aktien. I KF är det försäkringsgivaren som står som ägare. Som jag förstår det.
2015-09-13, 21:22
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke
Haha.. herregud.. Gubben har ju spårat ur fullständigt på twitter.. Eller togs profilbilden nyss och twittrandet sker på fyllan??

Vore inte det normala när man själv står inför skranket att försöka vinna sympatier istället för att gå ut i krig med halva finansvärlden + media.. och nu även vanliga twittrare såg jag..

Om man bortser från företaget fingerprint så är hans beteende minst sagt märkligt. Hur ska han kunna gå tillbaka till en VD-post efter han hållit på sådär. Visar på väldigt dåligt omdöme för en person i hans ställning. Verkar nästan som att han skulle veta att det är kört.
2015-09-13, 21:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Haha, enligt kurt-sune är det säljläge varje måndag så länge det inte är STORA stabila bolag man har i portföljen som ger pissiga avkastningar.

Är uppe i 300% på mina google-aktier bland annat. Det tycker inte jag är "pissig avkastning" iaf. Och det sköna med den typen av aktie är att man inte behöver sitta och följa börsen hela tiden. Aktien sköter sig själv.

Fingerprint däremot kan vara nere på 20 kr imorgon... Och då är det inte lika kul att sitta fulltankad där.
2015-09-13, 21:25
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailsmoke

Tjaa, sätter han dit EBM och de som körde den där kurskörningen blir nog de aktieägare som torskade sina Warrents hyfsat glada.

Och ja, kriget har nog börjat

Postar mitt inlägg som jag skrev efter Gryningsräden 11/9, känns skönt att jag nog tänkte klart trots omständigheterna den dagen.
Citat:
Saknar ord.

Kunde inte i mina blekaste dar tro att de skulle släppa på handeln efter gårdagens misstankar och rykten. En kille hade i alla fall rätt igår som undrade varför VDn inte uttalat sig..

Ärligt talat tänkte jag stänga ned allt och bara invänta klarheter men vill ändå posta här då jag antagligen är den som varit mest aktiv här, det här var det sämsta och enda som kunde gå snett. Självklart prickar jag den. Vi som ligger all in eller väldigt tungt lastade behöver väl knappast förklara hur det känns för stunden, i morse innan handeln öppnade var värst(när det bekräftats att handeln skulle öppnas) men efter mycket tänkande har jag kommit till insikt och nu känns det bra mycket bättre.

Vill ändå reflektera över lite saker man bör tänka på och klura på:
* Det är jääävligt illa om JC har något med detta att göra, förtroendet till botten och prognosen måste då verkligen tas på allvar..
* JC är en person och kopplas inte till produkten, däremot blir jag väldigt nervös över samarbeten OCH pågående projekt. Skulle tänka mig för en extra gång som kund.
* Förtroendet är aktiens styrka då de fortfarande måste visa svart på vitt vid Q4 och det gör aktien ostadig då man förknippar prognos med förtroende.
* Varför skulle man som VD med en sån här produkt och som är världsledande försätta sig i en sån här situation, makes no sense at all. Det var dock ett år sedan och då såg det annorlunda ut på marknaden så visst kan det ändå vara logiskt men för mig låter det totalt flippat då de redan varit i strålkastarljuset.
* Återigen!!! BBB mäklaren som sålt 600k aktier sedan 1/8 till 9/9 och det har endast varit Fing B de mäklat, insider?? Men varför sälja i det här läget bolaget befann sig i? Känns mer som någon med insyn till brottsutredningen vilket är det enda som förklara försäljningen trots vårt samarbete med Huawei. Det här är jag mest intresserad av.

Och sist men inte minst, det här är något jag personligen skulle svarat om jag varit oskyldig. Hade jag varit skyldig hade jag valt någon mer lättdragen kommentar då bevisen finns i datorn(2014 nu..):
"Jag är oskyldig och det kommer att bevisas," Carlström sade i en telefonintervju. "Varför skulle jag ta risken? Hittills åklagaren har bevisat någonting. Anklagelserna kommer att avvisas när han undersöker mer. "

http://www.biometricupdate.com/20140...nsider-trading

Och sen det här uttalandet känner jag mig också bättrad av då det är sant:
http://www.aktiespararna.se/analysgu...samheten---SO/

Just nu känns det som att trots hur mycket man än läst kan man aldrig veta, naiv har jag varit och det är nu bevisat oavsett om de är skyldiga eller om det här är någon högre plot emot bolaget.

Vi får hoppas sanningen kommer fram snart, oavsett vad den säger. Men glöm inte bort att han INTE är anklagad/dömd utan han är än så länge MISSTÄNKT, tycker man som person kan vänta in svar då det inte finns värre saker än att bli oskyldigt anklagad för något man inte gjort. Hans liv är saboterat och en framtid inom FPC, går nog inte förstå känslan om man inte själv sitter i dennes skor. Så invänta dom innan vi svär för det kommer jag också göra om han är inblandad. Vi hade en person i vår kommun som blev anklagad för att ha mördat sin fru av hela omgivningen, 2år senare fastställdes att han var oskyldig och att ett djur dödat henne. Han hade då flyttat och förlorat all sin vänskap, släkt etc och gissa om han hade lust att komma tillbaka.

Hursomhelst är jag ledsen och jag hoppas ni alla gör ett klokt beslut oavsett vad det innebär, själv måste jag välja att gå på marknaden, bolagets produkt och att insynshandel inte bör reflektera bolagets värde. Rätt eller fel, det får vi se. Kolla PB men skillnaden här än sålänge är att vi inte vet ifall insynspersoner sålt dolda aktier vilket om så skulle betyda total slakt av aktien till ett värde av ett par kronor på sin höjd.

Grattis till er som sålde runt 50kr och som kan sitta redo vid eventulla positiva händelser och Liketed som den här gången fick ge en välförtjänt känga tillbaka

Såååååå, har JC nu säkra bevis är det nog inte oväntat att Herr JC ser rött och går ut såhär. Är det någon här som känner att den kan förstå skadan JC fått utstå om han faktiskt var oskyldig?

Kung JC

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in