Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Om det nu inte var tolkar med också vid hämtningen

Jag vet inte hur många som var inblandade i eller bevittnade detta, men hur som helst rådde inte yppandeförbud då. Därför kunde lite info slinka ut.
Det jag hörde/läste nånstans var att bröderna inte ville följa med på förhör, att det bara var onödigt eftersom de sagt allt de visste. Det behöver ju inte vara en sann uppgift, men att utgå från att polisen ljuger om det inte trovärdigt. Mitt inlägg handlade om hur lätt polisen har att boja och vad som definierar "motstånd". Så de behöver inte ens ljuga.
Jag tror hela familjens alibi är säkra, men jag kommer inte ihåg mina källor.
Var läste du det? Var kom informationen från?
Lite kritisk inställning tack till vem som sprider information och varför - särskilt i relation till hur polis och åklagare har yppat det som de vill. Men inte vittnen och försvaret. Vem bestämmer hur media ska skriva? Tror du?
Varför skriver en GP-journalist,
som förutsätts vara kritiskt granskande till professionen, tidigt en artikel då mgm häktats med rubrik "Case closed"?
Om LH:s familj ger varandra alibi måste också litauerna få göra detsamma och godtas.
Tror du att polisen godtar att familjen ger alibi i andra fall tex inom gängbrottslighet? Jag har varit inne på det förut - man ska försiktig med att familjemedlemmar ger alibi.