2015-09-12, 22:53
Medlem
myskankans avatar
Uselt, bara fullständigt uselt.
Juventus har spelarna och kvaliteten att vinna Serie A. Men nu börjar jag tveka på Allegri. Resultaten gick hans väg förra året, det har dom inte gjort detta. Jag tycker inte att Juve ska sparka Allegri än, fast dom kan inte vänta hur länge som helst heller. Juventus ska vara i topp inför vinteruppehållet.

Conte fick 6 poäng med tråkigt spel i EM-kvalet...
Citera
2015-09-12, 23:09
Medlem
anteri17s avatar
Alldeles oavsett vad man tycker om styrkeförhållandena mellan Roma och Barca, så är det klart att Roma inte - absolut inte - får falla in i ett alldeles för defensivt spel. Laget är inte van att spela så, försvarslinjen klarar inte det trycket, och Garcia har inte visat sig vara den tränare som kan sätta den organisationen. Dessutom vill ju Barca spela mot mer eller mindre uppställda försvarsspel.

Roma är spelskickliga - utnyttja det. Få Barca att spela lite mer försvarsspel än vanligt. Visst fan kan Messi och Neymar och Suarez glida igenom i en kontring, men i slutändan kommer de göra mål mot ett uppställt Roma-försvar också. Juve visade i förra årets final att man understundom kan föra spelet - och Roma är något vassare än Juve på just det. Ta chansen.

Sen är ju alltid värderingen med boll vital i en sån här match. Att våga hålla bollen innebär inte att man ska vara naiv eller chansspela på egen planhalva. Men jag är fullkomligt övertygad att Roma från start måste gå in med inställningen att vilja och våga spela sig loss från Barcas, inte omöjliga presspel.

Vi får nog anta en elva bestående av:

Polacken

Florenzi Manolas Castan Digne

Keita De Rossi Naingolan

Salah Dzeko Falque/Gervinho/Iturbe

Med en bra insats kan man skapa en någorlunda jämn match. Sen om det innebär 1-1 eller 0-2 är en annan femma.
Citera
2015-09-12, 23:43
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Alldeles oavsett vad man tycker om styrkeförhållandena mellan Roma och Barca, så är det klart att Roma inte - absolut inte - får falla in i ett alldeles för defensivt spel. Laget är inte van att spela så, försvarslinjen klarar inte det trycket, och Garcia har inte visat sig vara den tränare som kan sätta den organisationen. Dessutom vill ju Barca spela mot mer eller mindre uppställda försvarsspel.

Roma är spelskickliga - utnyttja det. Få Barca att spela lite mer försvarsspel än vanligt. Visst fan kan Messi och Neymar och Suarez glida igenom i en kontring, men i slutändan kommer de göra mål mot ett uppställt Roma-försvar också. Juve visade i förra årets final att man understundom kan föra spelet - och Roma är något vassare än Juve på just det. Ta chansen.

Sen är ju alltid värderingen med boll vital i en sån här match. Att våga hålla bollen innebär inte att man ska vara naiv eller chansspela på egen planhalva. Men jag är fullkomligt övertygad att Roma från start måste gå in med inställningen att vilja och våga spela sig loss från Barcas, inte omöjliga presspel.

Vi får nog anta en elva bestående av:

Polacken

Florenzi Manolas Castan Digne

Keita De Rossi Naingolan

Salah Dzeko Falque/Gervinho/Iturbe

Med en bra insats kan man skapa en någorlunda jämn match. Sen om det innebär 1-1 eller 0-2 är en annan femma.

Jag hade kört en 4-2-3-1 med De Rossi som mittback för att utnyttja hans uppspelsfot. Om Roma vill få fram ett dugligt anfallsspel utan Pjanic på plan så känns det nästan som ett måste. Keita - De Rossi - Nainggolan har tidigare visats sig funka bedrövligt så jag är tveksam till det betongmittfältet.

Falque - Totti - Salah bakom Dzeko. Möjligen Florenzi istället för Totti i en Perrotta-liknande roll om Capitano skulle ha svårt för Barcas enorma presspel.
Citera
2015-09-12, 23:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Jag hade kört en 4-2-3-1 med De Rossi som mittback för att utnyttja hans uppspelsfot. Om Roma vill få fram ett dugligt anfallsspel utan Pjanic på plan så känns det nästan som ett måste. Keita - De Rossi - Nainggolan har tidigare visats sig funka bedrövligt så jag är tveksam till det betongmittfältet.

Falque - Totti - Salah bakom Dzeko. Möjligen Florenzi istället för Totti i en Perrotta-liknande roll om Capitano skulle ha svårt för Barcas enorma presspel.

Spontant känns det som en för offensiv balans på det laget. Om jag skulle basa över Roma skulle jag ändå försöka med DDR, Keita och Naingolan samtidigt. Man har ändå offensiva hot i Salahs snabbhet och Dzeko i targetspelet. Det skapar alternativ. Mittfältet är defensivt balanserat, men jag stämmer inte in gällande epitetet bettongmittfält. Ingen briljans, men tämligen bra bollspelare.
Citera
2015-09-13, 01:12
Medlem
elems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Uselt, bara fullständigt uselt.
Juventus har spelarna och kvaliteten att vinna Serie A. Men nu börjar jag tveka på Allegri. Resultaten gick hans väg förra året, det har dom inte gjort detta. Jag tycker inte att Juve ska sparka Allegri än, fast dom kan inte vänta hur länge som helst heller. Juventus ska vara i topp inför vinteruppehållet.

Conte fick 6 poäng med tråkigt spel i EM-kvalet...

Allegri är en fantastisk tränare när det kommer till att förvalta ett material som redan är på plats. Men jag ställer mig frågande till hans förmåga att bygga nytt efter en stor spelaromsättning. Såg exakt samma sak i Milan efter deras utrensning. Juve har såklart en mycket bättre trupp än den som Milan hade säsongen 12/13 men spelet ser lika knackigt ut.
Citera
2015-09-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elem
Allegri är en fantastisk tränare när det kommer till att förvalta ett material som redan är på plats. Men jag ställer mig frågande till hans förmåga att bygga nytt efter en stor spelaromsättning. Såg exakt samma sak i Milan efter deras utrensning. Juve har såklart en mycket bättre trupp än den som Milan hade säsongen 12/13 men spelet ser lika knackigt ut.
Har tänkt på detta också. Det gick bra i Milan först för Allegri men sedan gick det rejält utför. Hoppas inte detsamma händer med Juve. Det måste bli uppryckning snabbt nu.
Citera
2015-09-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Har tänkt på detta också. Det gick bra i Milan först för Allegri men sedan gick det rejält utför. Hoppas inte detsamma händer med Juve. Det måste bli uppryckning snabbt nu.
Pirlo.

Man har tappat två spelare i form av Pirlo och Tevez, som spelat avgörande roller i Juventus. Och de har inte ersatts direct av, utan man ska snarare växa in i ett nytt spel. Dock även denna gång utan en kvalitets-trequartista.
Citera
2015-09-13, 14:15
Medlem
snillet_1s avatar
Nu rapporteras det att Marchisio kan bli borta upp till fyra veckor, det var en känning i låret som gjorde att han byttes ut i halvtid igår kväll. Allt går emot Juventus just nu.

http://gianlucadimarzio.com/en/eng/marchisio-suffers-another-muscular-injury-could-be-out-for-four-weeks/
Citera
2015-09-13, 15:48
Medlem
Försöksdjurs avatar
Men herregud kan ni inget annat än att tjata om Tevez och Pirlo och denne jävla trequartista som inte kom!?

Hade Pep rattat Juve hade det jävla läkarteamet sagt upp sig för längesen...
Citera
2015-09-13, 17:33
Medlem
anteri17s avatar
Napoli är en flopp hittills. Försvarsspelet är fortsatt uselt. Min favorit från förra säsongen, Valdiofiori, är också han en flopp hittills. Det kanske är dags att testa Jorginho i den rollen istället. Allan och Hamsik bredvid känns bra.

Men fortsatt underligt att Napoli inte gick efter någon vassare mittback under mercaton. Nu blev det Chirices...
Citera
2015-09-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Men herregud kan ni inget annat än att tjata om Tevez och Pirlo och denne jävla trequartista som inte kom!?

Hade Pep rattat Juve hade det jävla läkarteamet sagt upp sig för längesen...

Tja när diskussionen kommer upp om Allegris framgångar så kan man onekligen konstatera att de är intimt förknippade med Pirlo. En spelare som kan göra avgörande saker vid avgörande ögonblick. En mästare. Behöver inte nödvändigtvis vara spektakulärt men nog skulle han styra spelet mot åtminstone Chievo och Udinese.

Jag tycker inte att juventini ska gripas av panik, spelet kommer att växa fram men det krävs att spelare stiger fram och visar stake.
Citera
2015-09-13, 23:51
Medlem
snillet_1s avatar
Morata
Mandzukic
Dybala
Zaza

...detta är inget toppanfall i min bok. Jämför med Inter idag. Icardi som har gjort över tjugo mål i Serie, och en Jovetic som vi alla vet vad han går för. Han avgör matcher på egen hand. Palacio och Ljajic på bänken. Hade heller inte bytt Romas anfall mot dessa. Milan? Bacca, Luiz Adriano, Balotelli, Cerci, Menez, Honda... Inte speciellt långt ifrån. Det har snackats mycket om Tevez exit, men den betyder nog än mer än vad vi fattar. Han gav Juventus X-faktorn. I år hänger det på att Dybala växlar upp och utvecklas. Vilket inte är särskilt rimligt. De andra är stabila och bra men inte mer än så (Mandzukic överskattades extremt mycket av Juventus av nån anledning). Dock starkt förtjust i Morata men han behöver en X-gubbe bredvid sig, som sagt.

Pogbas usla säsongsstart väger också in såklart.
Senast redigerad av snillet_1 2015-09-13 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in