2015-09-13, 08:27
Medlem
Richard.Lynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiperi
Detta! Vill egentligen inte rösta på SD, men för första gången i mitt liv är jag genuint rädd för utvecklingen i det land jag är född och uppväxt i. Svär på att rösta på SD så länge inget av de övriga partierna tar folks rädsla på allvar. Det enda som oroar mig är att de klättrar för långsamt i opinionsundersökningarna, och att det är tre långa år kvar till valet! Hur långt ner kan ett land sjunka på tre år?
Förvisso vet jag att merparten av människosläktets medlemmar är synnerligen känslostyrda och inkapabla till rationell analys, men det oroar mig ändå att så pass många öppet medger att de är emotionellt styrda och samtidigt totalt okritiskt anser sig ha rösträtt. I fall du vet att du är känslostyrd och därmed lättmanipulerad, varför röstar du? Det vore bättre om sådana som dig höll sig borta från politiken. Det är ju sådana som du som i grunden skapar problem så som de för oss i Sverige numera bekanta (invandring, bostadsbubbla, systemisk bidragsparasitism mm).
2015-09-13, 09:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite ironiskt att media bränt sitt " kasta skit på SD krut" redan.
Nu när det verkligen är en kris och problem i SD genom deras behandling av SDU så är det ingen normal samhällsmedborgare som bryr sig det minsta.
Folk är redan avtrubbade och lägger den typen av skriverier i den mediala kattlådan.
Hade media behandlat SD som alla andra hade det här varit en stor kris, nu är det snart glömt och SD växer vidare.
2015-09-13, 10:22
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard.Lynn
Förvisso vet jag att merparten av människosläktets medlemmar är synnerligen känslostyrda och inkapabla till rationell analys, men det oroar mig ändå att så pass många öppet medger att de är emotionellt styrda och samtidigt totalt okritiskt anser sig ha rösträtt. I fall du vet att du är känslostyrd och därmed lättmanipulerad, varför röstar du? Det vore bättre om sådana som dig höll sig borta från politiken. Det är ju sådana som du som i grunden skapar problem så som de för oss i Sverige numera bekanta (invandring, bostadsbubbla, systemisk bidragsparasitism mm).

Nu får förståss den tillfrågade svara utifrån sitt egna inlägg, men en hjälp till förklaring för din del är att politiken är mer diversifierad än den politiska palett som Sverigedemokraterna har. Det kan finnas frågor som SD inte lyfter tillräckligt och en del hoppas in i det sista att övriga politiker skall uppfylla sin löften och vaga antydda intentioner. Jag personligen tycker SD täcker in politiken i huvudsak bra men det gör inte alla väljare.
Det tar olika tid för folk att inse vad som skett i Sverige och förnekelsen är stor bland många och svår att komma över.
Men när det väl sker, så tenderar nya SD-väljare att stanna kvar i högre utsträckning.

Beakta också, att många unga väljare har levt med sjuklöverns hjärntvätt under decennier. De har ingen uppfattning om hur bra Sverige engång var, och vilken stor skada som PK-ismen, snällismen, flumskolan, godhetsnarkomanin (mm, mm ...) har gjort. Många unga blev lätta offer för Reinfeldt, Borg och Norman. Och de har ju i princip duperat hela Sveriges befolkning, hur många insåg det och protesterade bara för två, tre år sedan?
Många förstår inte ens varför vissa politiker konsekvent predikar massinvandringen som om det vore en naturlag och är nödvändig och ofrånkomlig (vilket det naturligtvis inte är). Hur många av dagens unga inser vilka mörka krafter som sjuklövern håller på att släppa lös?

SD behöver alla nya väljare, oavsett om det ligger ett rationellt eller emotionellt beslut bakom. Oftast så är det en mix av de två.

De rationella och till synes behärskade politikerna, är också de mest patetiska och folkföraktande. Vi behöver inte fler färglösa intetsägande floskelmaskiner som Ullenhag, Annie Lööf, Anna Kinnberg-Batra, Reinfeldt, dussintalet sossar mfl, och alla är de sjukligt livrädda för att göra minsta lilla felsteg.
Sjuklöverpolitikerna har gett medial självlobotomi en helt ny innebörd.
Och likaså, är en stor del av dessa stackars apatiska politiker dessutom i skriande behov av själavård, och bör erbjudas någon form att sysselsättningsprogram från annan statlig arbetsfrämjande och vårdande instans, när det väl blir dags.

Allt fler lämnar den mörka sidan till förmån för det Sverigevänliga alternativet. Många är de som vill vrida det här skadeskjutna samhällsskeppet rätt. Och fler blir det.
Det sjuklöverpolitikerna har gjort är ett enormt svek, och det har pågått alldeles för länge. Ett jättesvek mot barn, barnfamiljer, pensionärer, skolelever, lärare, sjukvården (listan kan göras lång) försvaret mm.
Det vore konstigt om detta inte skapar känslor, men det gäller att vara förnuftig.
Vi har en lång väg att gå, det kommer inte att vara enkelt.

Inom den klassiska fysiken brukar man säga att 150 kilo Anitra Steen väger lika mycket som 150 kilo Svensk låglandsboskap. Men det var före Alliansen och före Löfvén/Romson.
En ny procentenhet emotionella SD-väljare väger lika tungt som en ny procentenhet rationella.
2015-09-13, 11:01
Medlem
Bogomils avatar
Sålänge "gammal-partierna" lekar politisk kurragömma och flumliberalt PK-het skapar dom ett vakuum för SD att trivas i.

Men det är förmodentligen för sent för gammal-partierna att ändra kurs nu, dom har forsatt sig själv i en "chinese fingertrap"-situation.
2015-09-13, 11:01
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf

SD behöver alla nya väljare, oavsett om det ligger ett rationellt eller emotionellt beslut bakom. Oftast så är det en mix av de två.

Inom den klassiska fysiken brukar man säga att 150 kilo Anitra Steen väger lika mycket som 150 kilo Svensk låglandsboskap. Men det var före Alliansen och före Löfvén/Romson.

En ny procentenhet emotionella SD-väljare väger lika tungt som en ny procentenhet rationella.

Kan kanske vara ett viktigt filosofiskt konstaterande när SD snabbt närmar sig 30 procent i opinionen...
2015-09-13, 11:12
Medlem
Yougov på gång. Svarade just på en enkät, bl.a. om vad man skulle rösta på om det vore val i dag och vad man röstade på 2014. Dessutom fick jag betygsätta våra kära statsråd ett och ett, och svara på frågor om flyktingkrisen.
2015-09-13, 11:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania

Kan kanske vara ett viktigt filosofiskt konstaterande när SD snabbt närmar sig 30 procent i opinionen...

Det indikerar ju tydligt att "Svensson" trots allt inte är den zombie gammal-partierna gärna vill se som den svenska ideal-väljaren.
2015-09-13, 12:05
Medlem
Perignons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf
De rationella och till synes behärskade politikerna, är också de mest patetiska och folkföraktande. Vi behöver inte fler färglösa intetsägande floskelmaskiner som Ullenhag, Annie Lööf, Anna Kinnberg-Batra, Reinfeldt, dussintalet sossar mfl, och alla är de sjukligt livrädda för att göra minsta lilla felsteg.
Sjuklöverpolitikerna har gett medial självlobotomi en helt ny innebörd.
Och likaså, är en stor del av dessa stackars apatiska politiker dessutom i skriande behov av själavård, och bör erbjudas någon form att sysselsättningsprogram från annan statlig arbetsfrämjande och vårdande instans, när det väl blir dags.

Ööööömmhhh...?
Rationella, säger du? Gullenhag, Lööf (det ärj synd omm bajnen!), Lindberg(mp)Batra osv, ingen av dessa är väl ens i närheten på skalan att kunna kallas "rationella"?
Jag förstår ärligt talat inte hur du tänkte där.
2015-09-13, 12:32
Medlem
Floragatans avatar
Det är nu helt uppenbart att valet mellan att rösta på 7K eller SD är liktydigt med valet att rösta för eller emot fortsatt massinvandring. Ja eller nej, för eller emot, precis som en folkomröstning med två alternativ. Det är därför SD är osårbara och immuna mot skandaler och kampanjer. Den negativa energin i medias senaste kraftsamling förvandlades till positiv energi för SD.

Denna insikt är ju knappast ny, men för mig har det aldrig varit så tydligt som nu att det enda som kan stoppa SD:s framfart i opinionen är att något eller några av dom andra partierna kopierar SD:s invandringspolitik. I annat fall bör 7K börja be till Allah om ett mirakel.
2015-09-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Det är nu helt uppenbart att valet mellan att rösta på 7K eller SD är liktydigt med valet att rösta för eller emot fortsatt massinvandring. Ja eller nej, för eller emot, precis som en folkomröstning med två alternativ. Det är därför SD är osårbara och immuna mot skandaler och kampanjer. Den negativa energin i medias senaste kraftsamling förvandlades till positiv energi för SD.

Denna insikt är ju knappast ny, men för mig har det aldrig varit så tydligt som nu att det enda som kan stoppa SD:s framfart i opinionen är att något eller några av dom andra partierna kopierar SD:s invandringspolitik. I annat fall bör 7K börja be till Allah om ett mirakel.
Be till Allah samt självmordsbombare och terrorister då regeringen hamstrar på terrorister, speciellt i gtb trakten. Ju fler Desstu mer röster för sd.
Go Go 7klövern. Fortsätter ni på Samma bana är Det snart 50% för sd
2015-09-13, 12:44
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perignon
Ööööömmhhh...?
Rationella, säger du? Gullenhag, Lööf (det ärj synd omm bajnen!), Lindberg(mp)Batra osv, ingen av dessa är väl ens i närheten på skalan att kunna kallas "rationella"?
Jag förstår ärligt talat inte hur du tänkte där.

Du tror väl inte att det är altruism som ligger bakom alla dessa monotona och ständigt återkommande svar?
Har du hört dessa politker formulera andra uttalanden än just om bajnen?
Rationalliteten kommer utifrån deras världssyn och självbild.
Hade de varit rationellt och emotionellt analyserande hade de verkat för Sveriges bästa och flyktingars bästa. Inte sitt eget bästa.

Inser man det, så kan SD gå precis så långt som alla i denna tråd hoppas.
Och hittills så antyder alla OU att SD växer så det knakar.
Senast redigerad av Valaskjalf 2015-09-13 kl. 12:55.
2015-09-13, 12:45
Medlem
Läste precis JC krönika. Nedanstående stycke blir jag mörkrädd av. Visst, de kan omöjligt spärra in tiotusentals kritiker men hur många hundra behöver de spärra in i en diktatur innan det blir tyst? Ett tag...
http://snaphanen.dk/2015/09/13/sondagskronika-med-lognen-som-vapen/#more-184125

Citat:
Nolltolerans för invandringskritiker
Europas ledare målar alltmer in sig i samma hörn. Angela Merkel har uttryckt avsikter som är skrämmande lika Peter Wolodarskis. I ett tal nyligen gav hon klart besked om vad som väntar invandringskritiker:
“Den som inte accepterar den invandring som nu sker, och som står i överensstämmelse med grundlagen, den personen begår ett brott mot Tysklands grundlag och för något sådant finns det nolltolerans".

Jag brukar inte läsa Nyatider av någon konstig anledning men som ytterligare lästips kan jag rekommendera denna för att få en (ny?) teori om vilka krafter som är igång och bakgrunden till dessa.

http://www.nyatider.nu/forintelsen-av-europa-om-greve-kalergis-paneuropeiska-vision/

Som JC skriver i ovannämnde krönika, vad är det som får hundratusentals "flyktingar" (till 75% män i 18-40 års åldern) att på en given signal bege sig mot Europa och lämna gamla, kvinnor och barn kvar?

OnT: Yougov kommer inte denna men nästa vecka, stämmer det? Lär ju antagligen bli en ökning även där. Nästa Sentio kommer ju komma efter att budgeten lagts så med största sannolikhet lär vi se en ökning i dessa båda kommande.

Om det Merkel säger ovan blir en sanning även i Sverige lär ju omvända Bradley raka i höjden. Helt sjukt!
Senast redigerad av in84ever 2015-09-13 kl. 12:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in