2015-09-12, 20:13
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Initialt kommer dom tappa ganska stort. Då många grövre främlingsfientliga kommer lämna partiet. Jag hoppas o tror på att detta kommer leda till interna stridigheter som på sikt fäller partiet helt. (Ny Demokratis upplösning började med interna stridigheter) En risk finns att partiet på längre sikt tolkas mer rumsrent och gynnas, men inte troligt om du frågar mig.

Frånsett att SD är på god väg mot 30 procent i opinionsstöd har kommunistledaren lovat satsa mer på psykiatrin och möjligheten att lägga in sig frivilligt. Kanske något för AussieRedMan att fundera på?

Denna utomordentliga satsning bör emellertid ge SD ytterligare lyft i opinionen!
2015-09-12, 20:52
Medlem
.
Senast redigerad av in84ever 2015-09-12 kl. 21:25. Anledning: Off topic
2015-09-12, 21:37
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tror folk tänker: om en sådan hord kommer till min stad, min gata, min butik, mitt hus så har vi inga medel att sätta emot. Om de vill slå sig in i mitt hus och ta allt vad de vill ha eller slänger ut mig och tar min bostad, så är jag och mitt samhälle hjälplösa. De är för många, och för starka och hänsynslösa.

Därför kan man röras av lille Alan, men i slutänden tar självbevarelsedriften över.
Ja, och horden måste förefalla vara oändlig med 60 miljoner på flykt, plus alla barfota fattiglappar med främmande värderingar som söker en bättre tillvaro. Ett krypande obehag av att det inte är så himla trevligt, hållbart och okomplicerat längre med en övergenerös flyktingpolitik smyger sig på folk. Med tiden får nog dessutom samtliga samhällsgrupper svårt att värja sig mot denna känsla, den skär obarmhärtigt genom opinionen.

Alan... Cry, cry my heart.
2015-09-12, 23:13
Medlem
Pungs avatar
Ju närmare ett maktskifte, desto mer tappar den gamla makten sin mask.

Första verkliga tecknet på det var decemberöverenakommelsen. Då avskaffades ÖPPET parlamentarismen.

Nu har vi fått skåda Septemberövernskommelen. Media frångick ÖPPET sin neutralitet.

Fortsättningsvis är det därmed en erkänd realitet i Sverige att vissa röster räknas bort, och att medias roll är att skriva det som gynnar statsidiologin.

I praktiken har inget förändrats. Massinvandringen har aldrig varit frivillig. Men nu har motståndet blivit så kompakt att makten inte längre kan låtsas som att det är det.
2015-09-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Ju närmare ett maktskifte, desto mer tappar den gamla makten sin mask.

Första verkliga tecknet på det var decemberöverenakommelsen. Då avskaffades ÖPPET parlamentarismen.

Nu har vi fått skåda Septemberövernskommelen. Media frångick ÖPPET sin neutralitet.

Fortsättningsvis är det därmed en erkänd realitet i Sverige att vissa röster räknas bort, och att medias roll är att skriva det som gynnar statsidiologin.

I praktiken har inget förändrats. Massinvandringen har aldrig varit frivillig. Men nu har motståndet blivit så kompakt att makten inte längre kan låtsas som att det är det.
Precis men nu börjar det gå upp gör folk på bred front att makthavsrna inte är vad dom utgav sig för att vara. Först nu börjar det gå upp för folk ute i stugorna att makthavarna medvetet blåst dom på deras framtid.
Nu börjar kaklet spricka i fogarna och snart så faller hela korthuset ihop för nu har det sovande folket vaknat, det kommer inte att dröja länge nu innan innan jägarna blir de jagade och det är det som får OU att gå spikrakt uppåt för SD.
2015-09-12, 23:45
Medlem
Citat:
En webbundersökning på ett litet urval är knappast något. SIFO har väl långt under 20%
September 2010: SIFO 4,0% Sentio 5,9% VAL 5,7%
SIFO missade 30% av SD-väljarna.
Sentio överskattade SD-väljarna med 3,5%

September 2014: SIFO 9,9% Sentio 12,7% VAL 12,9%
SIFO missade 23% av SD-väljarna.
Sentio missade 1,5% av SD-väljarna.

Min slutsats är att SIFO har gjort stora förbättringar, medan Sentio står och stampar på samma fläck.
2015-09-13, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tror också att människor blir rädda av flyktingkrisen.

Man blir förstås väldigt berörd av bilden på 3-årige Alan. Jag blir det trots att jag förnuftsmässigt vet att detta är bara en av alla stackars 3-åringar som dör varje dag, av smutsigt vatten, sjukdomar, brist på vaccinationer, krig och annat våld, olyckor, trafikolyckor, etc. Ändå gör bilden ett starkt intryck.

Men samtidigt publiceras bilder som jag tror gör människor genuint rädda. Bilderna på horderna av människor, där de flesta är vuxna, starka, bestämda unga män som väller in på tågstationer och forcerar gränser.

Det visas bilder på sådana män som tränger undan poliskedjor som är i klart underläge. Starka män som signalerar att vi skiter i vad ni säger, vi SKA in i Österrike, Ungern, Tyskland och vi KAN slå oss in.

Än så länge skjuter inte polisen på dem, men det vore det enda sättet att stoppa dem.

Och alla vet att igår kom det tusentals, idag kom det tusentals, och i morgon och alla andra dagar är det hundratusentals eller miljoner som kommer efter dem.

Jag tror folk tänker: om en sådan hord kommer till min stad, min gata, min butik, mitt hus så har vi inga medel att sätta emot. Om de vill slå sig in i mitt hus och ta allt vad de vill ha eller slänger ut mig och tar min bostad, så är jag och mitt samhälle hjälplösa. De är för många, och för starka och hänsynslösa.

Därför kan man röras av lille Alan, men i slutänden tar självbevarelsedriften över.

Detta! Vill egentligen inte rösta på SD, men för första gången i mitt liv är jag genuint rädd för utvecklingen i det land jag är född och uppväxt i. Svär på att rösta på SD så länge inget av de övriga partierna tar folks rädsla på allvar. Det enda som oroar mig är att de klättrar för långsamt i opinionsundersökningarna, och att det är tre långa år kvar till valet! Hur långt ner kan ett land sjunka på tre år?
2015-09-13, 01:33
Medlem
RingRing2014s avatar
Framgångarna för SD i opinionen fortsätter med nu över 20 raka rekord i mätningarna. Jag har levt sedan 1979 och jag undrar om inte det som sker nu är den största politiska omvälvningen under min livstid. Detta är inget Ny Demokrati eller Junilistan, detta är ett avgrundsvrål från djupet av Sveriges folksjäl, det är fundamentet som skakar.

Då undrar man ju lite sådär att, ja, var är dokumentärerna och artiklarna om detta mycket viktiga politiska förlopp som sker framför våra ögon. Jag betalar pengar till public service, radiotjänst, för att få detta objektivt redovisat, det om SDs helt vilda framgång i opinionen. Var fan är redovisningen av verkligheten SVT? SR?

Sen måste jag säga att detta med "nu vänder det" tyvärr inte kommer bli verklighet för konsensuseliten. Maken till helt ogenerad och öppet manipulerande retorik är svårt att finna. "Nu vänder det" visar själva essensen av ljugmedias inre väsen, den saknade insikten om det nya Sverige. Man vill så gärna att det ska vara som förr igen, när journalisterna hade makten, när multikultireligionen kunde frodas utan störande element. Ett sista rop på en svunnen tid för många fick bli "nu vänder det".

Det är för långt gånget, det kommer aldrig vända, detta var den sista sorgliga ammunitionen från konsensuskorridoren, magasinen är härmed i praktiken tomma, acceptera.

Mot nya tider, nu tar vi tillbaka Sverige och sedan låter vi det aldrig glida ur våra händer igen.

Kämpa gamla sköna väna stackars Land!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-09-13 kl. 01:41.
2015-09-13, 01:33
Medlem
Droidlifes avatar
Som en liten parentes så sätter RamzPaul det hela i ett historiskt perspektiv. Ni må tycka vad ni vill om hans "råa" stil men det han säger har en jävla tyngd om man extrapolerar ett par decennier, kriser, flyktingkatastrofer fram i tiden.
Om vi principfast skall stå vid åsikten att alla skall in och alla skall med och ingen människa är illegal och all annan vek jävla skit som SJW-ismen hos kids och unga vuxna driver, hur fan skall det se ut om det börjar lossna på allvar ifrån afrika och alla jävla håll och kanter ute i mordor?

European Invasion - Drowned Kiddy Propaganda
https://www.youtube.com/watch?v=Xy4FfwoXrKY
2015-09-13, 01:42
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiperi
Detta! Vill egentligen inte rösta på SD, men för första gången i mitt liv är jag genuint rädd för utvecklingen i det land jag är född och uppväxt i. Svär på att rösta på SD så länge inget av de övriga partierna tar folks rädsla på allvar. Det enda som oroar mig är att de klättrar för långsamt i opinionsundersökningarna, och att det är tre långa år kvar till valet! Hur långt ner kan ett land sjunka på tre år?

Seriöst.

Menar du att du inte röstade SD i valet, men nu ändrat uppfattning.

Jag dömmer inte folk som vaknat sent. Men du tycks ju ha klart för dig att massinflödet av bosättare skadar Europa. Vad är det som inte fått dig att ryggen åt dirigenterna bakom utplåningen tidigare?

Har du tänkt att vårt samhälle trots allt är så starkt att vi kan kosta på oss en viss mängd självskada? Eller har du länge tyckt det varit ohållbart men sett SD som så dåliga att du varit rådlös?

Vore väldigt intressant att höra din resa. Hur mycket har du trott på medias verklighetsbeskrivning, när genomskådades den, vilka identitetsbekymmer brottades du med när insikten växte, vad höll emot, vad fick dig att slutligen byta sida och varför just det.

Du får ursäkta. Detta skriver jag inte föraktfullt. Men det LÅTER som om du varit en av alla de som innerst inne vetat hur idiotisk massinvandringen är, men bortsett från det eftersom sådana tankar skulle tvinga dig att inte längre vara "gooooooood".

Men nu så blir konsekverna så stora att du tvingas släppa självbilden.

Om så är fallet är det goda nyheter som också bekräftar många av resonemangen här inne. Nämligen att folk inte är dumma eller naiva i egentlig mening. De har precis samma förmåga att se verkligheten och dra slutsatser, och de känner redan till mycket av den fakta som "vi" tror att "vi" ska kunna väcka dem med.

Men flaskhalsen är bekvämligheten. Det är bekvämt att inte låta tankarna vandra iväg i den förbjudna riktningen. Vifta undan allt med "jaja, men nu handlar det om människor som lider, punkt". Så kan man gilla på facebook och fortsätta leva med självbilden av att vara en god och modig människa som råkat haft turen att födas i ett land i en tid där just den egna definition av god bara slumpmässigt råkat sammanfalla med regimens definition.

Det är trots allt inte särskilt behagligt att komma till insikten att man har åsikter som bekämpas av en hel medie- och statsapparat. Att inse att man faktiskt inte gillar folkutbytet är nog för mänga en lika skrämmande insikt som det var på 1800-talet att inse att man var bög. En insikt som många tämligen framgångsrikt sköt åt sidan.

Om det förhåller sig så (vilket jag tror) är detta en viktig lärdom för alla som vill väcka sina bröder och systrar. Det är obehaget av att omdefiniera sin egen person som stoppar, inte brist på fakta.

Med den lärdomen är det därför mer obehag vi måste önska dem. Inte av hämnd. Inte för att de ska få lida av sin egen dumhet. Men för att detta är det enda som kan väcka dem. En framtid i regimens Sverige måste te sig som obehagligare än att komma ut som en motståndare till regimen.

Detta förklarar också varför septemberöverenskommelsen slagit så fel för media. Den samornade kampanjen var tänkt att övertyga svenskarna om att de skulle ansluta sig till den nya stora folkrörelsen som välkomnande de miljoner som söker bo i Europa.

Men det folk egentligen hört mellan raderna är bara att det nu kommer ännu fler, fortare än någonsin, aggressivare än någonsin, det kommer pågå för alltid och det enda makten vill göra är att underlätta deras resa, huga!

Detta kan ha skrämt människor så till den grad att det plötsligt är värt obehaget att omdefiniera sin egen bekväma ignoranta godhet för möjligheten att stoppa detta.
2015-09-13, 02:47
Medlem
Europes avatar
Citat:
Haha
Ni är inte kloka här inne.
Fattar du att 30% är nästan 1/3 av alla röstberättigade. :whacoo

Du är medveten om att t.ex. visade Yougovs senaste mätning att 1/3 av alla röstberättigade män i Sverige skulle rösta på SD? Sentios senaste mätning var endast några procentenheter från att visa ett stöd på 30% (bland alla väljare) för SD. Så på dig själv.
2015-09-13, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ingenting alls.
De som är insatta i falangerna bryr sig kanske men gemene man ute i stugorna skiter i vad ett ungdomsförbund tycker eller inte tycker.
Dom ser tiggare varje dag,dom läser om handgranater,mord,gängkrig,gruppvåldtäkter och asylkaos varje dag,därför röstar folk på SD och alternativ saknas.

Så här ska man skriva politiska åsikter. Direkt och kärnfullt .

Härligt uppfriskande att läsa

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in