Citat:
Ursprungligen postat av
Poppsan
Är det sant, jobbade Helen på ett café som Jönsson ägde ? Hoppas verkligen att polisen vet om det , två flickor som arbetar på två helt olika platser i landet där AJ står som ägare av lokalen , inte klokt om dom har missat det
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Det är inte klarlagt att AJ ägde lokalen som Helen jobbade i, eller hade något med rörelsen att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spanaren321
Kan man botse från detta sammanträffande?
Detta har tagits upp ett par gånger tidigare.
Det jag vet är att Helena Andersson skulle börja arbeta på sjukhuset i Mariestad dagen efter sitt försvinnande. Så finns det uppgifter om att hon hade arbetat på Rattugglan som ligger utmed E20 utanför Mariestad men när hon gjorde det vet inte jag. Inte heller om hon hade något arbete just vid sitt försvinnande mer än det hon strax skulle börja på på sjukhuset.
Rattugglan är en stor rastplats med mack, restaurang och motell. Enligt vissa uppgifter lär det även ha varit ett asylboende där ett tag. När i så fall vet jag inte. Vem som ägde Rattugglan vet jag inte heller.
Helena försvann på väg hem från stadshotellet i Mariestad. Vem som ägde det då har jag aldrig sett några uppgifter om.
Utan att veta så tror jag att polisen har tittat på och jämfört Helenas försvinnande med Lisas. Helenas försvinnande togs även upp i media nu i juni. Värt att nämna också är att en av Helenas systrar var med i söket efter Lisa.
Släpp detta nu och försök lita på att polis och åklagare har gjort sitt jobb. Inget verkar tyda på något samband mellan dessa två försvinnanden. Antagligen är det för mycket som pekar på NB. AJ har säkert hörts om sina förehavanden liksom många andra. De finns nog med i de över 400 förhör som hållits. Säker är jag inte men skulle bli mycket förvånad om så inte är fallet.
Och så heter HA inte Helen utan Helena. Ni blandar väl inte ihop hennes försvinnande med Helen-mordet i Hörby? Tycker det är viktigt att påpeka för att undvika missförstånd så långt det går.