2015-09-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, jag menade allvar. NB kan knappast ha författat ett SMS som lurade föräldrarna. Och dessutom hade GM inget att vinna på det.

Så skrev du inte.
Nu gör du en efterkonstruktion,eller ett förtydligande om du så vill.

Det huvudsakliga är dock att vare sej du eller jag tror att litauern lånat Lisas mobil för att författa ett eget sms. Okey !
Senast redigerad av zebop 2015-09-12 kl. 23:53.
2015-09-12, 23:52
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
En del svenska kan de säkert!
Men tror du att polisen snackar kanel bullar väder och trafik då istället för språk med en del fackord då de ger information om gripandet och handfängslande ?
Facktermer som även många andra vanliga människor förstår sig inte på
Man kan också befinna sig i en s chock tillstånd eller enorm stressituation då man är helt blockerad och har svårt att ta in information

Som sagt..." We would like to ask some questions..."? skulle duga rätt bra.

Ja, dom måste vara helt främmande av det som pågick de sista fem dagarna. De måste trott att alla dessa gula västar letade guld i området.
2015-09-12, 23:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Så skrev du inte.
Nu gör du en efterkonstruktion,eller ett förtydligande om du så vill.
Jag skrev:
Citat:
Det har inte framgått att SMS:et bröt på litauiska.
2015-09-12, 23:53
Medlem
MGM och AJ kommunicerade rimligen på svenska eller engelska. Poliserna, liksom MP, borde rimligen behärska dessa två språk med...?
2015-09-12, 23:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Som sagt..." We would like to ask some questions..."? skulle duga rätt bra.

Ja, dom måste vara helt främmande av det som pågick de sista fem dagarna. De måste trott att alla dessa gula västar letade guld i området.
Och polisen accepterade inte svaret: "One moment, I must give the cat food". Polisen kanske inte gav sig till tåls "one moment". Vad som helst kunde ha hänt där inne, kanske polisen tyckte NB såg farligt muskulös ut, och satte på handbojor därför.

Klart de visste vad de gula västarna gjorde. Säteriets personal hjälpte till med söket innan MPS tog vid.
2015-09-12, 23:59
Medlem
Starbacks avatar
Lisa-Holm-målet skjuts upp, får vi veta i dag.
Någon som är förvånad. Någon..............?

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-atalet-kan-skjutas-upp-pa-nytt/
2015-09-13, 00:00
Medlem
Kan man botse från detta sammanträffande?

Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Är det sant, jobbade Helen på ett café som Jönsson ägde ? Hoppas verkligen att polisen vet om det , två flickor som arbetar på två helt olika platser i landet där AJ står som ägare av lokalen , inte klokt om dom har missat det
2015-09-13, 00:00
Medlem
katws avatar
Citat:
Och polisen accepterade inte svaret: "One moment, I must give the cat food". Polisen kanske inte gav sig till tåls "one moment". Vad som helst kunde ha hänt där inne, kanske polisen tyckte NB såg farligt muskulös ut, och satte på handbojor därför.

Klart de visste vad de gula västarna gjorde. Säteriets personal hjälpte till med söket innan MPS tog vid.

Om katten var försvunnen hade de ordnat med den saken tidigare. Skål med mat utanför huset.
Dessutom ser han inte överdrivet "muskulös" ut.

Jag var aningen ironisk i mitt inlägg tidigare om det inte framgick.
Senast redigerad av katw 2015-09-13 kl. 00:03.
2015-09-13, 00:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Lisa-Holm-målet skjuts upp, får vi veta i dag.
Någon som är förvånad. Någon..............?

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-atalet-kan-skjutas-upp-pa-nytt/

Inte alls. Advokaten ska ha sin tid också.
2015-09-13, 00:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Om katten var försvunnen hade de ordnat med den saken tidigare. Skål med mat utanför huset.

Jag var aningen ironisk i mitt inlägg.
Katten var försvunnen, grannar hittade den senare. Prio var att hitta katten, när han förstod att polisen skulle hämta honom ville han ställa ut mat till den. Vad vet jag? Han kanske ville hänga tvätt så den inte blev skrynklig i tvättmaskinen. Eller så satte polisen handbojor på honom för att den blev rädd för hans muskler. Inget tyder på motsträvighet vid hämtningen.
2015-09-13, 00:06
Medlem
Citat:

Naturligtvis ska handfängsel på vid gripande. Detta är ju som bekant en ren säkerhetsåtgärd som det inte ska slarvas med.
Även poliser har med all säkerhet hört talas om vapen
Senast redigerad av zebop 2015-09-13 kl. 00:08.
2015-09-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Kan man botse från detta sammanträffande?

Det kan man inte göra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in