2015-09-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Hade jag varit polis hade jag helst undvikit att ha en obojad (möjligen aggressiv) litauer i baksätet. Men det finns säkert någon instans du kan vända dig till med dina indignationer. Passa på att ägna brottsoffren samma välvilliga omtanke.

Du menar att det alltid är ok att hämta personer till förhör som bojas? Tex minderåriga som kan vara brottsoffer själva?
2015-09-12, 20:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du menar att det alltid är ok att hämta personer till förhör som bojas? Tex minderåriga som kan vara brottsoffer själva?
Absolut. Även minderåriga kan bli aggressiva. Du har väl sett filmen med nioåringen som slogs med väktare i Malmö?
2015-09-12, 21:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Polisen avgör nog det där ganska bra själva. Om MGM döms för mord - tycker du fortfarande det var obefogat med bojor? Är säker på att polisen inte bojar uppenbarligen ofarliga personer.
2015-09-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, det säger jag tydligen.

Sen skyndade det väl uppenbarligen på med ett förhör den där söndagskvällen och var kanske
inte så lätt att i all hast få tag i en sån här tolk. I polishuset när det skulle hållas förhör
var i alla fall en sån på plats får man förmoda.

Efter 6 år i landet för den äldre brodern av litauerna bör man väl för övrigt kunna påräkna
att lite svenska ska det kunna behärskas. Total språkförbistring borde alltså rimligen inte
behöva vara fallet. Och några kunskaper i engelska torde väl föreligga bland bröderna.

Det måste ju ha kommunicerats på nåt sätt mellan arbetsgivare och gästarbetare
för att saker och ting skulle kunna flyta på.
Eller hade man kanske tolk ständigt tillgänglig borta i Blomberg om dagarna?

Söndag? Dom hämtades väl till "förhör"på fredag? Polisen hade haft "spaning" på dem flera dagar. Självklart kunde de hinna skaffa fram tolk. Så professionell är väl ändå Skövdepolisen.

Det är en sak att diskutera snickeri och en annan att diskutera juridik- för det är väl efter juridik Skövdepolisen jobbar?
2015-09-12, 21:06
Medlem
Brukar inte läsa här så ofta pga att tråden blivit förstörd av diverse konspirationsteoretiker/rättshaverister. Men nu verkar alltså diskussionen handla om hurvida det var rätt eller fel att sätta handbojor på den misstänkte? Precis som att någon här var med och hörde vad som sades i och med gripandet och vet allt om alla hotbilder som fanns. Patetiskt.
2015-09-12, 21:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Agerade polisen under press? Varför då? Eller menar du pressen (media)?

Sätt detta i samband med polisens snyftreportaget på facebook som polisen själva publicerade.
http://www.expressen.se/gt/polisens-egna-ord-om-lisa-holms-bortgang/

Och att polisen inte visste om "familjen" var utsatt utav journalister när dom bad att skulle vara ifred.
Lyssna på medierna http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6200047
Försöker polisen skrämma journalister att rätta in sig i leden och inte granska utredningen?

Polisen verkar snarare veta hur de ska hantera och domptera medierna och hur de ska utnyttja deras bilder.
Nej vet du vad. Vad jobbigt det måste vara att se konspirationer överallt vilket jag fräckt nog antar att du gör. Kom igen när du har flyttat till Nordkorea. Om det går.
2015-09-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Polisen avgör nog det där ganska bra själva. Om MGM döms för mord - tycker du fortfarande det var obefogat med bojor? Är säker på att polisen inte bojar uppenbarligen ofarliga personer.

Förhör.
Svårt att förstå?
2015-09-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Intressant. På vilket sätt var AJ:s företagarskap inblandat i utredningen om Helenas försvinnande?

Titta bakåt i tråden på i Vanstyrestid tex denna
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det ska enligt denna signatur finns i utredningen som inte är offentlig. Dags för någon vaken journalist att gräva?
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, så det var inte ens språkförbistring, utan en preventiv åtgärd. Litauern kunde bli aggressiv. Finns inte alltid den risken? Hämtas alla till förhör i handbojor?
Nu sa inte KluvenTunga att det faktiskt var en preventiv åtgärd. Gissar att han inte var med liksom ingen av oss andra var det (fast vem vet). Du hugger direkt på minsta lilla kommentar och här gör du det till en sanning om man läser vad du skriver. Är väldigt onödigt. Min bild av dig är att du njuter av att trasha.
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Förhör.
Svårt att förstå?
Ponera att MGM döms för mord. Kommer du ondgöra dig över bojorna också då? Sen tycker jag du ska visa samma patos för brottsoffret Lisa som du visar för en presumtiv mördare. För min del hade jag inte höjt på ögonbrynen ens åt en munkorg, som den självutnämnde "juristen" så fantasifullt föreslog. Men jag är varken jurist eller polis.
2015-09-12, 21:24
Medlem
delta2s avatar
Men nu får ni väl bestämma er , Xenia "24/7" Onatops säger ju att åklagaren syns för mycket i media och nu tycker Nopomilen att han syns för lite ... Att det kan vara så jävla intressant att ha åsikter om hur åklagaren och polisen jobbar och uttalar sig hela tiden , jag förstår inte det .... Nu börjar ju snart alla hävda att dom är utbildade jurister också för att kunna hävda sina åsikter bättre . Att ni bara orkar hålla på dygnet runt och tjata om något ni ändå inte kan påverka . Tror ni fortfarande att åklagaren och polisen tar hänsyn till vad folk på Fb tycker och att dom kommer att ändra sitt sätt att jobba och eller att kommer att ändra sina uttalanden på grund av ert jävla käbbel . Och om ni nu tycker att det är så synd om bröderna för att dom bojades så får ni väl skicka in en anmälan om övervåld till berörd myndighet . Eftersom ni inte vet vad som hände när de hämtades så är väl den diskussionen också totalt meningslös . Och hur faan kan man vara i ett land i sex år utan att förstå svenska så bra att man fattar vad polisen säger . Snacket om tolk i samband med gripandet är ju dummast hittills .... Kunde dom inte svenska så kunde dom väl prata engelska . Där har ju MGM jobbat i flera år så det borde ju inte ha varit några problem alls vad jag kan förstå .
2015-09-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Absolut. Även minderåriga kan bli aggressiva. Du har väl sett filmen med nioåringen som slogs med väktare i Malmö?

Ja när nioåringar pratar annat språk än svenska är de misstänkta bara för det. Skövdepolisen hade troligen bojat honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in