Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Du vet inte om polisen gjorde rätt bedömning här. Inte jag heller men jag är kritisk eftersom bilder har stor betydelse för människors känslor och därmed uppfattning om vad som har hänt dvs om mgm:s skuld. ( Tex har en bild av en drunknad pojke fått en enorm påverkan.) Skövdepolisen hade helt enkelt uppträtt mer trovärdigt om mgm inte varit bojad till förhör.
Jag ställer frågan igen eftersom du svarar på mitt inlägg men inte tar ställning till just den: hade polisen tolk med sig?
Ja, bilder säger mer än tusen ord brukar det ju heta.
Klart att man inte skulle handfängslat de litauiska bröderna. Det är upprörande i högsta grad
och det borde anmälas.
Ville man inte följa med så skulle man helt enkelt sluppit det.
Polisen i Sverige tror dom befinner sig i en diktatur minsann så man får göra precis som man
vill mot folk.
Det är bra att det reageras på sånt här.
Lika klart som att bojandet av bröderna var omotiverat och fasansfullt vidrigt och vittnande
om en stat alltmer påminnande om Nordkorea, lika klart är det att ingen av bröderna har
med mordet på Lisa att göra. Därför borde omgående den häktade försättas på fri fot redan
i afton. Det är helt klart att det där tramset med DNA-träffar som man anför mot den
rekorderlige litatuern har helt naturliga förklaringar, att åklagaren måste vara korrumperad
och utredarna dummare än tåget. De utreder ju inte förutsättningslöst och borde förstås
begripit från början att Lisas baneman återfinns i högre kretsar. Sannolikt är det flera
onda väletablerade män inblandade men den huvudansvarige bör vara en pensionär med
förmodligen en efterhängsen akneproblematik mitt i all sin rikedom, en rikedom säkert
förvärvad på genomgående orätt sätt. För det vet man ju hur det är med sånt.
Utredningsgruppen plus åklagaren bör givetvis bytas ut i rappet så att man hamnar i
korrekt spår vilket alltså leder raka vägen in i finare gemak där mycken ny och gammal
ondska dväljes. Det är inte så noga med bevisning när det kommer an till det här, för
antagligen är dessa skyldiga oerhört måna om att undanröja alla spår efter sig och sina
onda gärningar, men eftersom skulden ändå finns där, för det säger det sunda förnuftet,
är det att bara att bura in det mordiska patrasket från samhällets övre regioner.
Det ska nog fixa sig det här när allt kommer omkring.