fler dumma frågor som inte riktigt fått svar på i verkligheten hur är det med mat, boende duschar, fått höra att det är olika från olika ställen samt beroende klass. jag hamnar på en 2a (bra ställe för nybörjare) har jag fått höra för det är rena lekstugan.
men är det lite som i skolan, du går och tar din mat sätter dig och äter med polarna i matsalen eller får måste man äta den i sin cell?
duschen: gemensamt duschrum som på gympan? "tappa inte tvålen" är standard, men sen en ryggdunk ingen fara är inte som på film.
Är det mer som i häktet? får sitta och äta själv på ditt rum och dra en snabbis i duschen.
enda kraven jag har haft är en egen säng, tv och en toa.
Är det normalt att man inte är orolig, arg eller något alls innan man just kommer till dörren? familj och vänner är helt förstörda, andra halva är stolta och säger äsch X år sitter du av på en kvart kommer gå snabbt, medans jag är "meh det löser sig" är mer arg över skadestånden som kommer bli omöjliga att betala om man inte fortsätter sin kriminella livsstil, men fortsätter jag den har jag ju inte heller något behov av att betala av.
är det inte meningen att straffen ska rehabilitera istället för att ha motsatt effekt?
sen som en liten bonus fråga hur kommer gå för mig personlighetsmässigt? snäll, lugn väldigt nyfiken kille som är extremt långsynt och tystlåten, gör du något emot mig så ger jag inte tillbaka direkt kan gå dagar,månader för en kille gick det flera år

ju längre det går desto värre blir det när jag bestämmer mig för att retaliera.
om man bråkar på kåken blir det en anmälan som sedan går till rättegång eller är det fast strafftillägg?
börjar kännas rätt töntigt att leka tusen frågor men alltid bra att mätta sin nyfikenhet.