2015-09-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Killen fick rättspsykiatrisk vård. Här kan du läsa:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Morden_p%C3%A5_Malm%C3%B6_%C3%96stra_Sjukhus

Ok anade att det var Anders han menade, men var tveksam iom att han skrev att han hade barn och familj och det har han ju absolut inte.
Citera
2015-09-12, 11:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Du är så full av hat och rädsla, därför blir du så förbannad. Tror du att stackars flickan kan komma tillbaka i livet om man dödar GM? Är du så efterbliven att du tror att det blir bättre av att man straffar så hårt som möjligt? Det är så otroligt synd om flickans familj och för att hon inte fick leva längre. Det är även synd om GM för att han gör en sån iskall och känslolös gärning mot en oskyldig flicka. OCH det är jävligt synd om DIG för att du är så IQ-befriad och tror att lösningen är våld och hat.

Hat, möjligen - eller insikt och ej PK-fierad som du! Rädsla - ABSOLUT, men inte för min egen del, utan för mina nära och käras. Återfallsprocenten hos grova brottslingar är inget vi kan någonsin acceptera. Det skall vara riktiga livstidsstraff i arbets- och straffläger och/eller dödsstraff. Finns inget annat för egoistiska våldtäktsmän och mördare.

Ja, jag är så smart så att jag vet att om en GM är död eller sitter inspärrad på riktig livstid så kommer denne, om denne inte rymmer, aldrig skada någon oskyldig ute på gator och torg, igen! Enkel logik, som du uppenbarligen inte kan ta in.

Varför synd om GM? Den kroppsliga enheten begick ett ohyggligt brott och skall såklart dömas hårdast möjligt för detta. Nej, lösningen är inte våld och hat - det har GM redan bevisat med ohyggligt resultat, tycker du inte det? Lösningen skall serveras hårt och kallt, samt för hela livet, vid grov brottslighet...
Citera
2015-09-12, 11:51
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej men för den skull ska det inte i tråden skrikas mobbarna är lika medskyldiga till mordet m.m. innan man vet hur det låg till och min gissning är att KA var alltför knepig som person för att någon ville ha honom som polare.

Det rättfärdigar inte mobbning. Mobbare är medskyldiga till all ondska i världen. Om vi istället börjar behandla vandra på ett vänligt sätt i alla lägen, ja då har vi snart en helt annorlunda planet.

Men jag antar att ni som mobbade Kristoffer kanske mår lite dåligt nu. Det är en bra början för förändring.
Citera
2015-09-12, 12:00
Medlem
IJ var utseendemässigt lik LH, troligtvis inspirerades KA av LH-mordet...av all uppmärksamhet det fick.
Undrar när nästa seriemördar-wannabe dyker upp?
Citera
2015-09-12, 12:00
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det rättfärdigar inte mobbning. Mobbare är medskyldiga till all ondska i världen. Om vi istället börjar behandla vandra på ett vänligt sätt i alla lägen, ja då har vi snart en helt annorlunda planet.

Men jag antar att ni som mobbade Kristoffer kanske mår lite dåligt nu. Det är en bra början för förändring.
Och nu är du själv en mobbare som mobbar mobbarna, i och med att du säger att mobbarna är medskyldiga till att Ida mördades...
Citera
2015-09-12, 12:01
Medlem
Tolvans avatar
Citat:

Ja, jag tror krafttag mot mobbing är effektivare än bordeller avseende den här typen av brott. Det och ordentlig psykvård till de som behöver.
Senast redigerad av Tolvan 2015-09-12 kl. 12:04.
Citera
2015-09-12, 12:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Är du dum? Jag rättfärdigar inte mobbing men tycker inte man skall skuldbelägga personer utan att veta fakta och sen behöver inte personer som känner sig mobbade vara mobbade bara för att de är alltför svåra att umgås med för att kunna få riktiga kompisar.
Citera
2015-09-12, 12:02
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej men för den skull ska det inte i tråden skrikas mobbarna är lika medskyldiga till mordet m.m. innan man vet hur det låg till och min gissning är att KA var alltför knepig som person för att någon ville ha honom som polare.

Självklart inte, men det som har framkommit om honom är att han var mobbad, verkade ha någon psykisk sjukdom, ensamvarg och arbetslös. Lägger man ihop alla dom punkterna så får man en ostabil person så mobbningen kan ha påverkat honom till viss del men det betyder inte att det påverkade honom till att begå själva gärningen.

Har han en psykisk sjukdom så är det samhället man ska lägga skulden på, det är dom som väljer att gripa in när det är försent. Idas liv gick inte att rädda, men man kan rädda andras liv genom att se varningssignalerna i tid i framtiden.
Citera
2015-09-12, 12:07
Medlem
Det är inte ett dugg synd om GM. Kanske var det synd om honom, men rätten till empati har man förbrukat när man går ut och har ihjäl folk. Det finns massor av människor som blivit svårt mobbade som inte för den sakens skull går ut och dödar någon. De flesta mobboffer klarar av att skaffa sig helt normala, lyckliga liv som vuxna. Det är helt enkelt något rejält fel i GMs huvud, svårare än så är det inte. Han fungerar inte som folk. Det är heller inte ett långskott att gissa att det var det felet som bidrog till att han blev mobbad till att börja med.
Senast redigerad av FranzIam 2015-09-12 kl. 12:09.
Citera
2015-09-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Och nu är du själv en mobbare som mobbar mobbarna, i och med att du säger att mobbarna är medskyldiga till att Ida mördades...

Det är lika smart resonemang du har som att säga att dom österrikiska myndigheterna inte är bättre än Josef Fritzl, eftersom dom minsann hade fräckheten att låsa in den här "stackars" mannen på livstid...det samma öde han själv tänkte sig åt sina barn...

Tacka fan att dom som plågat lille KA med glåpord och misshandel medverkat till att han blivit mer aggressiv inombords...när det gäller dom som däremot bara inte ville ha med honom att göra, fast inte hånade honom, där är det inte säkert att han ens la märke till att dom frös ut honom, det kanske passade honom alldeles utmärkt.
Citera
2015-09-12, 12:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarWolf
Ok anade att det var Anders han menade, men var tveksam iom att han skrev att han hade barn och familj och det har han ju absolut inte.
Jag har ingen aning om hur den här seriemördaren lever idag.
Då kanske skribenten menar nån annan? I så fall vet jag inte vem det skulle kunna vara. Sorry.
Citera
2015-09-12, 12:18
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

Tacka fan att dom som plågat lille KA med glåpord och misshandel medverkat till att han blivit mer aggressiv inombords..

Om han nu vart mobbad eller inte rättfärdigar inte hans handlande det minsta, hur j-vligt han än haft det så får man inte agera så som han gjort!

Det är ingen "säkring" som gått på den här grabben, utan här är det mer som att hela proppskåpet brunnit upp!

lås in han och kasta nyckeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in