2015-09-11, 21:14
Medlem
sprithitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, tror snarare att det beror på att en kvinna blivit överfallen i ett motionsspår och att man ännu inte har någon GM i förvar. Att Ida skulle ha hittats med hörlurar i öronen kan vara, men verkar mindre troligt då dessa rätt enkelt faller ur öronen.
Skulle inte lägga någon större vikt vid detta.

Enkelt uttryckt, har du öronen fulla av musik så hör du inte vad som händer omkring dig och har mindre chans att reagera om något händer, alltså, ha inte hörlurar i öronen annat än när du är på en helt trygg plats.
Citera
2015-09-11, 21:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det verkligen realistiskt? visst beror det på familjesituation och vilken relation man har till sina föräldrar och syskon, men om man nu har en normal/bra relation, inte fan kontaktar ens familj polisen om de får reda på att man dödat någon? (kan ju t.o.m varit oavsiktligt osv, vem vet med dessa Aspergare, de är väldigt udda)

Vem vill se ens barn ruttna i fängelse? (fast i Sverige är han kanske ute snabbare än man kan tro, mord blir väl sällan över 10år i dessa fall)
Det är väldigt realistiskt, helt enkelt.
Citera
2015-09-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbotraktor
Tror GM stod och runkade i skogen och att BO råkade springa förbi.
Kanske han brukade roa sig med det men den här dagen gick det inte riktigt som det brukade utan han blev påkommen ?
Citera
2015-09-11, 21:19
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
jag tror killen har skrivit här i början av tråden,vem får ni lista ut själva,

Jag tror också så, men vet inte om jag orkar leta fram inläggen/inlägget.

Jag syftar på dementi om hur GM ”handskatts” med BO.
Citera
2015-09-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ingen av alla de topsningar som polisen gjorde utifrån sina egna urvalskriterier ledde någon stans. Så nej, något skäl för polisen att slå sig på bröstet kan då inte jag se.

Anledningen till att GM inte var bland de 700 första topsade beror nog på den unga åldern.
Gissar på att profileringsgruppen lade spannet för intressanta män i området på 20 och uppåt.
Däremot hade de säkert kallat honom till topsning de närmaste veckorna, när de betat av de mest prioriterade grupperna.
Citera
2015-09-11, 21:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag brukar i princip ALDRIG begära källa eller belägg. På sin höjd frågar jag "var har du hört det ifrån?" för min egen skull, för att kunna bedöma hur trovärdiga uppgifterna är. Ditt sätt känns mer konfrontativt.

Jag har inte eller påstått att GM frågade om fruktsallad och päron och då behöver jag verkligen inte uppge någon källa för det.

Att du begär (rätt ofta) belägg/källa för lösa spekulationer (som den här tråden i detta läget är) är irriterande då de flesta teorier som presenteras är helt uppenbara spekulationer. Sen att du påstår stenhårt vissa saker som du inte kan veta gör det ännu mer irriterande.
Jag tycker om dina inlägg annars. Det (hyckleriet) var bara så uppenbart i den här tråden.

Jag personligen gillar spekulationer, och tycker du kan fortsätta med dina. Men ta det lugnt med att konfrontera andra när de spekulerar.

Du missförstår mig. Jag har inte hävdat att jag påstår att GM frågade om fruktsallad.

Vad jag hävdar: Om jag påstår att GM frågade om fruktsallad, så kan du med rätta säga: "Inget tyder på det.", och det duger då inte att från mitt håll fråga dig: "Har du någon källa på att han inte frågade om fruktsallad?"

På samma sätt: Du kan inte rimligen begära av mig att jag ska ange någon källa på att IJ inte provocerade GM.

Däremot redogjorde jag i mitt förra inlägg för flera omständigheter som tyder på att det inte ligger i IJ:s natur att vara elak, eller att situationen (joggingtur) öppnade upp för gliringar, liksom att inget tyder på att KA är lättprovocerad och aggressiv. Du väljer att ignorera detta, vilket jag respekterar.

Jag respekterar också att du "gillar" spekulationer, och tycker även du att du kan respektera att jag inte gör det och därför argumenterar mot dem.
Citera
2015-09-11, 21:27
Medlem
BaraBiffens avatar
Någon som har lite koll som kan svara på min fråga? Om man är psykisk sjuk, varför och hur tar man någon annans liv? Borde väl ligga närmare tillhands att ta sitt eget liv? Visst om man blir förbannad på en person och så men att döda någon random? Som sagt, någon som kan förklara för jag har ingen aning.
Citera
2015-09-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du missförstår mig. Jag har inte hävdat att jag påstår att GM frågade om fruktsallad.

Vad jag hävdar: Om jag påstår att GM frågade om fruktsallad, så kan du med rätta säga: "Inget tyder på det.", och det duger då inte att från mitt håll fråga dig: "Har du någon källa på att han inte frågade om fruktsallad?"

På samma sätt: Du kan inte rimligen begära av mig att jag ska ange någon källa på att IJ inte provocerade GM.

Däremot redogjorde jag i mitt förra inlägg för flera omständigheter som tyder på att det inte ligger i IJ:s natur att vara elak, eller att situationen (joggingtur) öppnade upp för gliringar, liksom att inget tyder på att KA är lättprovocerad och aggressiv. Du väljer att ignorera detta, vilket jag respekterar.

Jag respekterar också att du "gillar" spekulationer, och tycker även du att du kan respektera att jag inte gör det och därför argumenterar mot dem.

Fast du själv spekulerar hej vilt. Det är just att du gör det själv medan andra ska redovisa belägg som är irriterande.
Du får välja.
Citera
2015-09-11, 21:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Och dina belägg för det här som du skrev "Antagligen för att hon var ute för att springa, inte för att mingla med personer hon möter i spåret."

Så jag frågar igen, fick inget svar. Om det är planerat som du nämnde. Vilket jag tror också. Skulle det inte underlätta väsentligt, om han försökt få kontakt med Ida först. Varför skulle han riskera att hon kom undan, hon bör relativt lätt lyckats springa ifrån han. Speciellt när hon kommer i fart. Hans kondition ifrågasätter jag starkt. Du nämnde uppmaning från polisen om hörlurar också. Kan lika gärna vara så att hon tog av hörlurarna, för att prata med han.

För att vara uppriktig så kan det hända att jag missförstod dig.

Vad jag menade: Det är osannolikt att IJ sökte kontakt med GM.

Däremot är det fullt möjligt att GM fick kontakt med IJ genom att lura henne. Typ: "Vänta, vänta, jag behöver hjälp med en grej!" Men det kan också vara så att han stod på spåret och när hon skulle springa förbi så knuffade han omkull henne, slog henne med en sten i huvudet, eller så.

Men hur angreppet gick till rent tekniskt vet jag inte om det spelar så stor roll. Min poäng är att jag tror att GM angrep IJ – oprovocerat. Möjligen genom att lura henne, möjligen genom att ganska direkt ta till våld, men vilket av alternativen som stämmer ser jag som ointressant.
Citera
2015-09-11, 21:32
Medlem
[quote=BaraBiffen|54671993]Någon som har lite koll som kan svara på min fråga? Om man är psykisk sjuk, varför och hur tar man någon annans liv? Borde väl ligga närmare tillhands att ta sitt eget liv? Visst om man blir förbannad på en person och så men att döda någon random? Som sagt, någon som kan förklara för jag har ingen aningUOTE] snackar vi riktigt psykiskt sjuka så vet dom inte ens vad dom sysslar med..hjärnan blir på nått sätt radiostyrd..dom hör innre röster som dom tror på. saknar helt enkelt kontroll på vad dom gör
Citera
2015-09-11, 21:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast du själv spekulerar hej vilt. Det är just att du gör det själv medan andra ska redovisa belägg som är irriterande.
Du får välja.

Jag spekulerar inte. Jag utgår från kända omständigheter, och diskuterar vad som är mest troligt utifrån dem.
Citera
2015-09-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Någon som har lite koll som kan svara på min fråga? Om man är psykisk sjuk, varför och hur tar man någon annans liv? Borde väl ligga närmare tillhands att ta sitt eget liv? Visst om man blir förbannad på en person och så men att döda någon random? Som sagt, någon som kan förklara för jag har ingen aning.

nackar vi riktigt psykiskt sjuka så vet dom inte ens vad dom sysslar med..hjärnan blir på nått sätt radiostyrd..dom hör innre röster som dom tror på. saknar helt enkelt kontroll på vad dom gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in