Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Jag brukar i princip ALDRIG begära källa eller belägg. På sin höjd frågar jag "var har du hört det ifrån?" för min egen skull, för att kunna bedöma hur trovärdiga uppgifterna är. Ditt sätt känns mer konfrontativt.
Jag har inte eller påstått att GM frågade om fruktsallad och päron och då behöver jag verkligen inte uppge någon källa för det.
Att du begär (rätt ofta) belägg/källa för lösa spekulationer (som den här tråden i detta läget är) är irriterande då de flesta teorier som presenteras är helt uppenbara spekulationer. Sen att du påstår stenhårt vissa saker som du inte kan veta gör det ännu mer irriterande.
Jag tycker om dina inlägg annars. Det (hyckleriet) var bara så uppenbart i den här tråden.
Jag personligen gillar spekulationer, och tycker du kan fortsätta med dina. Men ta det lugnt med att konfrontera andra när de spekulerar.
Du missförstår mig. Jag har inte hävdat att jag påstår att GM frågade om fruktsallad.
Vad jag hävdar: Om
jag påstår att GM frågade om fruktsallad, så kan du med rätta säga: "Inget tyder på det.", och det duger då inte att från mitt håll fråga dig: "Har du någon källa på att han inte frågade om fruktsallad?"
På samma sätt: Du kan inte rimligen begära av mig att jag ska ange någon källa på att IJ inte provocerade GM.
Däremot redogjorde jag i mitt förra inlägg för flera omständigheter som tyder på att det inte ligger i IJ:s natur att vara elak, eller att situationen (joggingtur) öppnade upp för gliringar, liksom att inget tyder på att KA är lättprovocerad och aggressiv. Du väljer att ignorera detta, vilket jag respekterar.
Jag respekterar också att du "gillar" spekulationer, och tycker även du att du kan respektera att jag inte gör det och därför argumenterar mot dem.