2015-09-11, 20:54
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Att polisen efteråt varnat folk för att springa i spåret med hörlurar är en kraftig indikation på att hon just blivit anfallen när hon sprang med hörlurar, eller stannade med hörlurar på. Mordet skedde på en höjd och då är det kanske så att hon sprungit som fan upp dit och varit mycket trött när hon kom dit. Kanske hon, med hörlurarna i öronen, stannade till en stund för att vila och hämta andan. Någon kommunikation behöver alltså inte alls ha skett före angreppet.

Att hon sprang med hörlurar är en sak. Möjlighet att stanna och prata med han med hörlurar på finns såklart, bara att ta bort dom från öronen eller sänka volymen. Efter överfallet så stänger han knappast av hennes musik. Därav kanske Polisen fått intrycket av att att hon inte märkte honom, för hon lyssnade på musik. Hur det är vet vi inte än. Känns som det kan vara vilket som. Han ser inte speciellt farlig ut heller.
Citera
2015-09-11, 20:55
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nä, men musiken kanske fortfarande gick när hon hittades och då kan man dra slutsatsen att hon överfallits när hon hade hörlurarna på. Hon kanske helt enkelt inte hörde GM närma sig då.
Möjligt. Dock tror jag detta handlar mer om att man ska vara uppmärksam, mer än att GM (som inte var hittad än) ger sig på kvinnor i motionsspår som har hörlurar på sig.
Citera
2015-09-11, 20:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Möjligt. Dock tror jag detta handlar mer om att man ska vara uppmärksam, mer än att GM (som inte var hittad än) ger sig på kvinnor i motionsspår som har hörlurar på sig.

Ja det är snarare en allmän uppmaning, eftersom dom flesta springer med hörlurar.
Citera
2015-09-11, 20:57
Medlem
Klappars avatar
Jag tror att han lider av någon störning eller har brist på empati. Att ta livet av någon är inte svårt, det svåra är att leva med det man har gjort. Han har vandrat runt som vanligt i samhället i över en månad utan att bryta ihop.
Citera
2015-09-11, 21:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Ytterligare en svag individ som borde blivit aborterad. Ni kan sitta och yra om psykvården men sanningen är att det varje år föds svaga människor som i framtiden kommer göra hemska saker.

Joo, alla föds inte med lika förutsättningar. Vill du införa kloning?

Det sociala arvet lär du dock ändå inte komma åt.
Citera
2015-09-11, 21:04
Medlem
NirvanAs avatar
Varför väntade vittnet över en månad(?) att kontakta polisen om att han/hon sett GM i spåret runt tiden när mordet skedde?
Citera
2015-09-11, 21:06
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför väntade vittnet över en månad(?) att kontakta polisen om att han/hon sett GM i spåret runt tiden när mordet skedde?
Inte säkert att vittnet väntade. Kan ha varit GM som sagt något som väckte misstanke. Skulle jag gissa så är det en familjemedlem som tipsat.
Citera
2015-09-11, 21:07
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag tror att han lider av någon störning eller har brist på empati. Att ta livet av någon är inte svårt, det svåra är att leva med det man har gjort. Han har vandrat runt som vanligt i samhället i över en månad utan att bryta ihop.

Mja.. men det borde ju också vara svårt att ta livet av någon. Brist på empati? Jag kan inte ens ta livet av en igelkott. Har ni försökt någon gång? Det är omöjligt! Jag tror inte det har med empati att göra att man inte kan släcka ett liv. Jag kan inte! Det är en normal instinkt att inte kunna döda - om man inte behöver föda för att själv överleva.
Citera
2015-09-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det här är så långt bort från verkligheten att det inte handlar om missförstånd utan om medvetet påhitt. En AS retirerar från stressande miljöer, han stannar inte kvar och börjar veva och AS saknar inte medkänsla/empati, de saknar förmågan att läsa eller uttrycka kroppsspråk och saknar därmed den kommunikationskanal som normala människor använder för att signalera olika sinnestillstånd. Det som du tolkar som empatilöshet är egentligen en udda form av dövhet.

Men sluta med skitsnacket. Saknar förmåga, dövhet bl.a. Bl.a. Bl.a. Du kan linda in det i bomull faktum kvarstår. Jag tror föräldrar till dessa as barn skjuter sig själv i foten när de hela tiden försöker få omvärlden att förstå. Nej vi förstår inte. Frågan är om det inte är föräldrarna som driver sina barn till psykisk ohälsa genom att hela tiden babbla om att de är som alla andra går de utanför gränsen så är det någon annans fel. Ta straffet då också. Ni är indirekt lika skyldiga som era missförstådda barn.
Gm har alldeles säkert denna diagnos och jävlar vad synd för bo att hon stötte på någon i motionsspåret som saknade både kommunikationskanal och hade en udda form av dövhet. En galning helt enkelt !
Citera
2015-09-11, 21:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Inte säkert att vittnet väntade. Kan ha varit GM som sagt något som väckte misstanke. Skulle jag gissa så är det en familjemedlem som tipsat.
Är det verkligen realistiskt? visst beror det på familjesituation och vilken relation man har till sina föräldrar och syskon, men om man nu har en normal/bra relation, inte fan kontaktar ens familj polisen om de får reda på att man dödat någon? (kan ju t.o.m varit oavsiktligt osv, vem vet med dessa Aspergare, de är väldigt udda)

Vem vill se ens barn ruttna i fängelse? (fast i Sverige är han kanske ute snabbare än man kan tro, mord blir väl sällan över 10år i dessa fall)
Citera
2015-09-11, 21:11
Medlem
Citat:
GM lider med största sannolikhet av något betydligt värre än Asperger!
Add, tvångssyndrom och borderline gissar jag.
Citera
2015-09-11, 21:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Jag tror att det handlar om nära anhöriga som sett och förstått .. alltså mer en angivelse än ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in