2015-09-11, 11:04
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Precis åkt ut från lägenheten där jag varit inneboende. Inte gjort något knas, däremot fick värden gäster... Nu är jag alltså officiellt hemlös (i alla fall 2-3 dagar framåt) i Stockholm.

Vad gör man? Jag har 10kr och en liten väska med det viktigaste (dvs kläder och toalettartiklar). Har även telefon med laddare och tillgång till trapphus med eluttag.

Hur får jag tiden att gå hela natten, och kan man sova i ett trapphus utan att någon gnäller, tro?

Har du inga vänner eller? Jag själv bodde hos 2 olika vänner när dom totalrenoverande min lägenhet under ~1-2 veckor. Gick inte att vara här då.
Citera
2015-09-11, 13:32
Medlem
Kravallens avatar
I morgon kan du gå på gratis hockey i LW-Hallen i Bredäng. Frivillig entré på Bajen.

Jag har gjort samma som dig för många år sedan. Stadsmissionen delar ju ut gratis mat varje morgon på plattan (iaf då).
Senast redigerad av Kravallen 2015-09-11 kl. 13:36.
Citera
2015-09-11, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
I morgon kan du gå på gratis hockey i LW-Hallen i Bredäng. Frivillig entré på Bajen.

Jag har gjort samma som dig för många år sedan. Stadsmissionen delar ju ut gratis mat varje morgon på plattan (iaf då).
Låter trevligt med hockey! Får kolla upp det
Citera
2015-09-11, 14:10
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Låter trevligt med hockey! Får kolla upp det

http://www.stadsmissionen.se/Socialverksamhet/Barnochunga/Unga-Station/

Om du är ung
Citera
2015-09-11, 18:41
Medlem
Hirvis avatar
Vill du ha ett tält så kan du få ett av mig, jobbar i stockholm och kan möta upp dig efter jobbet.
Det är skrämmande sånt här.
Citera
2015-09-11, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Vill du ha ett tält så kan du få ett av mig, jobbar i stockholm och kan möta upp dig efter jobbet.
Det är skrämmande sånt här.
Jäkla bra erbjudande, tackar ödmjukast!

...men tror det kan bli klumpigt att slå upp ett tält här uppe på vinden

Är det ett stående erbjudande skickar jag gärna ett PM om/när jag flyger ut härifrån (dvs om jag inte hittat ett boende först)!

Allt gott!
Citera
2015-09-11, 21:49
Medlem
alrajts avatar
Hur mår du TS?
Citera
2015-09-11, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alrajt
Hur mår du TS?
Jag mår jäkligt bra för tillfället faktiskt! Var och "storhandlade" (hehe) på ICA för några timmar sedan, och passade på att sätta mig på en bänk på vägen tillbaka med en piggelin jag unnat mig. När jag sedan kom tillbaka satte jag igång med min nya bok jag lånat på biblan

Varit och snackat jobb i eftermiddag med en herre i Kista som skulle höra av sig. Vi får se vart det leder! I övrigt ganska klent på bostadsfronten..
Citera
2015-09-12, 00:43
Avslutad
Ligger du bara uppe på vinden om kvällarna? Hade det inte varit trevligt att gå ut lite? Kanske rent av träffa något folk, som inte är hemlösa på något vänster. Gå in på någon bar och glid rundor utan att handla något
Citera
2015-09-12, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gris1
Ligger du bara uppe på vinden om kvällarna? Hade det inte varit trevligt att gå ut lite? Kanske rent av träffa något folk, som inte är hemlösa på något vänster. Gå in på någon bar och glid rundor utan att handla något
Haha, det hade faktiskt varit ganska gött! Hade nog kunnat tänka mig att göra det om jag inte hade mått förbannat illa. Kom för någon timme sedan. Jag gissar att det är mina schyssta matvanor som spökar lite för min mage.
Citera
2015-09-12, 01:16
Bannlyst
Hoppas det löser sig för din del, vet din familj om din situation?
Citera
2015-09-12, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Hoppas det löser sig för din del, vet din familj om din situation?
Nope!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in