2015-09-09, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Kör varmluftsugn med bra cirkulation på 50 grader i 7 minuters omgångar och låt det vila svalt i 10 minuter mellan varje gång, blanda noga och vänd på dem också. Och dela budsen på längden, längs stjälken, helst med en vass sax.

Det blir aldrig ugnstorkat igen. Förmodligen bor min kompanjon i egen lya till nästa säsong. Då blir det fler plantor och torkat och kurerat på bästa och kortast möjliga tid. Att det blev snustorrt gör mig inte så mycket, tycker faktiskt inte smaken eller rivigheten är farlig alls. Värre med att röka brunt i bong i så fall.

Måste hålla med dig "Andrizzle". Highet är helt annorlunda, jag blir klartänkt och får snabba reaktioner. Idag till exempel, innan jobbet (jobbar kväll), vann jag 4 raka matcher, med en jolle mellan matcherna på CS GO. (För er som gibbar CS så är jag i DMG, så motståndet är ändå ganska högt, iaf för mig). Jag hörde så tydligt och reagerade så mycket mer kontrollerat och kände hur jag hade kontroll över allt. När jag röker av det de lokala langarna har känner jag tvärtom. Det var fantastiskt. Jag var ändå i Amsterdam i somras, men detta highet är så annorlunda från allt annat jag rökt. Det kanske är all den kärleken jag har/hade till mina plantor, vem vet?
Senast redigerad av BlueCheeZe 2015-09-09 kl. 01:58.
Citera
2015-09-09, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Det blir aldrig ugnstorkat igen. Förmodligen bor min kompanjon i egen lya till nästa säsong. Då blir det fler plantor och torkat och kurerat på bästa och kortast möjliga tid. Att det blev snustorrt gör mig inte så mycket, tycker faktiskt inte smaken eller rivigheten är farlig alls. Värre med att röka brunt i bong i så fall.

Måste hålla med dig "Andrizzle". Highet är helt annorlunda, jag blir klartänkt och får snabba reaktioner. Idag till exempel, innan jobbet (jobbar kväll), vann jag 4 raka matcher, med en jolle mellan matcherna på CS GO. (För er som gibbar CS så är jag i DMG, så motståndet är ändå ganska högt, iaf för mig). Jag hörde så tydligt och reagerade så mycket mer kontrollerat och kände hur jag hade kontroll över allt. När jag röker av det de lokala langarna har känner jag tvärtom. Det var fantastiskt. Jag var ändå i Amsterdam i somras, men detta highet är så annorlunda från allt annat jag rökt. Det kanske är all den kärleken jag har/hade till mina plantor, vem vet?

Det har nog mycket med att du uppfostrat dom att göra, din upplevelse.
Är MGE och tycker också jag spelar bra på min gröna. Dock bäst helt nykter. Men brassar jag springer jag runt som ett förvirrat barn och bara tittar på folk.
Citera
2015-09-09, 14:10
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:

Låter som en sativa dominant hybrid 😍

Om du vill fukta budsen kan du ta apelsinskal och lägga i burken 3-4 timmar eller mer om du behöver, byt ut dom efter den tiden i vilket fall. Funkat med de flesta fruktskal men det kan ta lite smak och därför föredrar jag apelsin 😎

Bluberry x Onyxt klarar jag inte CS:Go på, är supreme men failar på smurfen som är LE 😒
Senast redigerad av Utomhus123 2015-09-09 kl. 14:15.
Citera
2015-09-09, 14:28
Medlem
kangas92s avatar
Citat:

Är det bara jag som inte gillar grönt i Amsterdam? Har varit där 6 gånger, och rökt det mesta från dom största coffee shopsen (Grey Area, Green House C, Baba, Amnesia, Dampkring) osv.. Men har rökt bättre gräs i Sverige än vad jag hittat i AMS.. Dock så är haschet något helt annat i AMS, slår som fan... Så röker mest hasch om jag åker till Amsterdam nu för tiden.. Någon som tycker samma?
Citera
2015-09-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Låter som en sativa dominant hybrid 😍

Om du vill fukta budsen kan du ta apelsinskal och lägga i burken 3-4 timmar eller mer om du behöver, byt ut dom efter den tiden i vilket fall. Funkat med de flesta fruktskal men det kan ta lite smak och därför föredrar jag apelsin 😎

Bluberry x Onyxt klarar jag inte CS:Go på, är supreme men failar på smurfen som är LE 😒

Ska testa med apelsinskal imorgon! Tack för tipset. Hur går det för dig och din odling i år?
Du har väl varit i farten du med?
Citera
2015-09-10, 08:51
Medlem
Sådär allt torkat och trimmat, 140g totalt på 2strains, Norden Blue & Norden Thor.

Thor, Ojojoj, Beskrivningen på deras hemsida med effekt som "Thors Hammare" stämmer väl rätt bra kan jag konstatera.
Blue var mer uppåt och passade mig lite bättre,
Tack för denna säsong!
Citera
2015-09-10, 18:01
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ska testa med apelsinskal imorgon! Tack för tipset. Hur går det för dig och din odling i år?
Du har väl varit i farten du med?

9 plantor varav 7 och en halv är plockade och torkade

Citat:
Ursprungligen postat av uppforsbacke
Sådär allt torkat och trimmat, 140g totalt på 2strains, Norden Blue & Norden Thor.

Thor, Ojojoj, Beskrivningen på deras hemsida med effekt som "Thors Hammare" stämmer väl rätt bra kan jag konstatera.
Tack för denna säsong!

Thor passar när man ska gå till sängs, även med någon annan kan jag tillägga
Citera
2015-09-10, 18:51
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppforsbacke

Tack för denna säsong!
Vad roligt! Gratulerar till ett lyckat resultat
Citera
2015-09-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Vad roligt! Gratulerar till ett lyckat resultat

Kul tråd och grattis alla som lyckats!

Tycker det skulle vara intressant om ni som fått en skörd recenserar styrkan typ. 1-5 av resp. sort ni odlat så man förstår ungefär hur bra det blir när man odlar ute i Sverige.
Citera
2015-09-11, 18:25
Medlem
Andrizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Tycker det skulle vara intressant om ni som fått en skörd recenserar styrkan typ. 1-5 av resp. sort ni odlat så man förstår ungefär hur bra det blir när man odlar ute i Sverige.

Om jag har rätt så ligger det mest av hur stark strainen är i fröna man köper.
Men jag måste säga att Sativan jag odla upp var gudomlig. Underbart Sativa rus, har inte rökt så mycket av den än. Men skulle ge den en stark 4/5.

Strain: Timanfaya Auto - Zamnesia Seeds.
Citera
2015-09-11, 19:33
Medlem
HomeGrown420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Tycker det blev riktigt bra trots en inte alltför solig sommar, har inte så mycket att jämföra med men slår ju det mesta man köpt iaf, men tror det mest beror på att det är nyskördat, när man haft det liggandes nåt halvår eller så lär ruset bli mer neråt/tråkigt.
Citera
2015-09-12, 10:54
Medlem
Här kommer en uppdatering på torkningen.kan säga att gräset slår som fan tog en liten bud av ak47 och blev helt sänkt kunde fan inte hålla mig vaken även med redbulls

http://imgur.com/C3nqiav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in