Citat:
Ursprungligen postat av
Andrizzle
Började rätt så sent med några autos och 3 stycken feminserade (1 dog tyvärr)
Köpte mina seeds på Zamnesia.
3x Timanfaya auto (Sativa)
2x Purple Kush auto (Indica)
2x LSD från Barney's farm (1 dog)
1x Fast Caramel (gratis seed)
Planterade dom hemma i lägenheten i små krukor och lät dom växa upp där i ca 2 veckor.
Sen tog jag dom till landet och planterade ut dom där utomhus. Dock vid flytten så missplaserades många av dom tyvärr, men har gradvist efter tid kunnat identifiera dem. 1 av timanfaya blev aldrig så stor men mogna till sig väldigt snabbt jämfört med dom andra. Skördade den för 1 och en halv vecka sen, lät den torka och sen ladda jag ner den i bongen och tog några hits. Gav mig ett helt unikt rus emot vad jag är van med. Istället för att känna mig "stenad" så kände jag mig klar som fan i huvudet och ögonen var helt öppna och knappt röda, fast var ändå stekt som höghus. Börja fnittra som första gången jag rökte och allt kändes underbart, ruset varade ca 2h.
Nu väntar jag på dom två andra sativorna som blommar för fullt nu och lär antagligen vara klara om ca 1-2 veckor. Dock så har resten av plantorna varit lite sega med att börja blomma. 1 av purple kush är i början av blomning. Men tror dom andra kommer börja blomma närmsta veckan/veckorna.
Jag är rätt förvirrad över hela (60 days from seed to harvest) grejen dock, för det känns som dom levt sitt egna liv istället och blir klara när dom känner för. Så får hoppas att alla hinner blir klara innan frosten kommer.
Det är så växter fungerar min vän. De 60 dagarna förutsätter perfekt omgivning, det vill säga en kontrollerad miljö med exakt rätt temperaturer och luftfuktighet för bästa förutsättningar. Oftast görs dessa beräkning med Hydro/Aeroponics i åtanke inomhus, samma gäller när de skriver ut "400g/kvm". Det är också oftast beräknat utifrån att du använder minst 600w hps eller liknande output.
Att dina tar längre/kortare tid beror främst på att utomhus, stöter de på tillbakavisningar såsom dåligt väder, insekter, otillräckligt med ljus och näring i vissa fall. Därav så tar de längre tid, det är en levande varelse inte en tvättsvamp som skall fyllas med vatten.