2015-09-11, 16:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Det här är ett brott som begåtts i Blomberg och i trakterna runt omkring.

Intressant citat från Lars Johansson. Vad menar han med "trakterna runt omkring"? Hur långt bort menar han då? Ingår inte Martorp i Blomberg? Begicks mordet utanför Blomberg?

Eller så läser jag in för mycket i det hela.
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Berätta! Hur ser dna-bevisningen ut i Idafallet? Och hur ser den ut i Lisa-fallet?

I Lisa fallet finns väll bara lite av den misstänktes blod på Lisas mobiltelefon, samt på en handske som han själv har hittat. Förutom att det är så att hans DNA finns på hans arbetsplats, vilket inte är så konstigt.

Jag vet inte hur det ser ut i Ida fallet men det står att åklagaren har DNA som binder honom till brottet och fått honom att erkänna.

Jag har inte sten koll på detaljer jag är mer en helhetsperson, men jag skulle gissa att det ser ljusare ut ut fallet Ida, den killen sätter de nog dit.
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du får väl starta en insamling till hans mor och familj om det nu är så synd om vederbörande.
Var någon som skulle det här för nån månad sen.

Tänk så här i stället. En vacker dag kan det vara du som sitter inlåst dygnet runt på obestämd tid, med stor risk för att du mår som ett vrak den dag ditt öde avgörs i en av våra domstola
2015-09-11, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och Lisas GM kanske erkänner i första förhöret.

Du och GW får leta upp någon finnig yngling som är tillräckligt störd för att erkänna i rena förskräckelsen. Då blir ni säkert nöjda. Då är det ordning i statistiken igen.
2015-09-11, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
I Lisa fallet finns väll bara lite av den misstänktes blod på Lisas mobiltelefon, samt på en handske som han själv har hittat. Förutom att det är så att hans DNA finns på hans arbetsplats, vilket inte är så konstigt.

Jag vet inte hur det ser ut i Ida fallet men det står att åklagaren har DNA som binder honom till brottet och fått honom att erkänna.

Jag har inte sten koll på detaljer jag är mer en helhetsperson, men jag skulle gissa att det ser ljusare ut ut fallet Ida, den killen sätter de nog dit.

De har säkert rätt person i Ida-fallet. Men GW har sjunkit som sitter och är orolig över något han inte har insyn i. Han vet inte hur bevisningen i Lisa-fallet ser ut. Det är möjligt att han kommer att få anledning att oroa sig men nu är han bara patetisk.
2015-09-11, 16:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Tänk så här i stället. En vacker dag kan det vara du som sitter inlåst dygnet runt på obestämd tid, med stor risk för att du mår som ett vrak den dag ditt öde avgörs i en av våra domstola

Jag har inte för avsikt att sitta häktad, varken skyldig eller oskyldig. Om han är GM mår han som han förtjänar just nu. Och så länge har han inte suttit.
2015-09-11, 16:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
I Lisa fallet finns väll bara lite av den misstänktes blod på Lisas mobiltelefon, samt på en handske som han själv har hittat.

Väll?

Intressant. Kan du delge oss mer intressant information? Du verkar insatt du.
2015-09-11, 16:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Du och GW får leta upp någon finnig yngling som är tillräckligt störd för att erkänna i rena förskräckelsen. Då blir ni säkert nöjda. Då är det ordning i statistiken igen.
Det finns en man som jobbar i närheten av platsen för försvinnandet, och är ungefär jämnårig med Lisa. Han bodde fram till november 2,5 mil från Lisa och har facebookvänner i Skövde. Utseendemässigt påminner han om Idas mördare. Han förefaller inte heller ha haft någon flickvän och litet umgänge öht. Någon för GMP-gruppen att ta tag i om den får återvända? Kommer han att erkänna i första förhöret som misstänkt?
2015-09-11, 16:51
Medlem
katws avatar
Citat:
Det finns en man som jobbar i närheten av platsen för försvinnandet, och är ungefär jämnårig med Lisa. Han bodde fram till november 2,5 mil från Lisa och har facebookvänner i Skövde. Utseendemässigt påminner han om Idas mördare. Han förefaller inte heller ha haft någon flickvän och litet umgänge öht. Någon för GMP-gruppen att ta tag i om den får återvända? Kommer han att erkänna i första förhöret som misstänkt?

Du verkar ha mycket fritid.
Är det verkligen relevant att han utseendemässigt påminner om Idas mördare?
Skriv inte mer än så här om vederbörande, risken är att du pekar ut en oskyldig man.
2015-09-11, 16:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du verkar ha mycket fritid.
Är det verkligen relevant att han utseendemässigt påminner om Idas mördare?
Skriv inte mer än så här om vederbörande, risken är att du pekar ut en oskyldig man.
Läser du idatråden och vad folk kan utläsa ur mördarens utseende?
2015-09-11, 16:59
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Väll?

Intressant. Kan du delge oss mer intressant information? Du verkar insatt du.

Förlåt jag gjorde ett misstag och skrev en punkt istället för ett frågetecken i slutet på min fråga och jag missade att skriva ut ordet "väll" vad jag menade att skriva var.

I fallet Ida så binds gärningsmannen till själva brottet genom DNA, och i fallet Lisa så finns väll bara indicier, ingen DNA på själva kroppen?
2015-09-11, 17:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Läser du idatråden och vad folk kan utläsa ur mördarens utseende?

Nej, berätta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in