2015-09-11, 15:46
  #68605
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag har en känsla av att åklagaren gör vad han kan för att skjuta åtalet framför sig. Alla förhoppningsfulla att komma åt FUP runt den 23:e lär få lång näsa.

Jag tror att åklagaren är desperat, chansar och skjuter på det så länge han kan, och hopps att den misstänkte ska bryta ihop och erkänna. Det är nog den sista chansen vi har att få honom dömd, om han nu är skyldig.
2015-09-11, 15:51
  #68606
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
GW nämner Lisa i en intervju om Ida i Upplands Väsby

Expressen: GW: Han kommer vara som en öppen bok

Det begriper väl vem som helst att det alltid är lättare när gärningsmannen erkänner under första förhöret.
2015-09-11, 16:07
  #68607
Medlem
Stina-Linas avatar
Nu ska jag komma med en dum fråga! Hur kan det komma sej att det tar så lång tid att få svar ifrån NFC när det gäller LH. När det gäller IJ kom svaret på DNAt samma dag det skickades
2015-09-11, 16:11
  #68608
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Det begriper väl vem som helst att det alltid är lättare när gärningsmannen erkänner under första förhöret.
Har Lisas GM haft sitt första förhör ännu?
2015-09-11, 16:17
  #68609
Medlem
Hyltrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Det begriper väl vem som helst att det alltid är lättare när gärningsmannen erkänner under första förhöret.


Ibland kan det vara så att anledningen till att man har en bra stark bevisning och får den misstänkte erkänna beror på att han är skyldig.

I fallet Ida så binds gärningsmannen till själva brottet genom DNA, och i fallet Lisa så finns bara indicier, ingen DNA på själva kroppen.

Thomas Quick blev vist dömd, blad annat, på grund av en skvätt blod på en tröskel.

Om jag blev tvungen att sitta frihetsberövad så länge så vete tusan om inte jag skulle kunna tänka mig att erkänna vara sig jag är skyldig eller ej.

Det är tortyr som polis och åklagare ägnar sig åt just nu.
2015-09-11, 16:20
  #68610
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Ibland kan det vara så att anledningen till att man har en bra stark bevisning och får den misstänkte erkänna beror på att han är skyldig.

I fallet Ida så binds gärningsmannen till själva brottet genom DNA, och i fallet Lisa så finns bara indicier, ingen DNA på själva kroppen.

Thomas Quick blev vist dömd, blad annat, på grund av en skvätt blod på en tröskel.

Om jag blev tvungen att sitta frihetsberövad så länge så vete tusan om inte jag skulle kunna tänka mig att erkänna vara sig jag är skyldig eller ej.

Det är tortyr som polis och åklagare ägnar sig åt just nu.

Berätta! Hur ser dna-bevisningen ut i Idafallet? Och hur ser den ut i Lisa-fallet?
__________________
Senast redigerad av Maya35 2015-09-11 kl. 16:23.
2015-09-11, 16:24
  #68611
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Berätta! Hur ser dna-bevisningen ut i Idafallet?

i iDA-fallet

Han erkände också mordet
2015-09-11, 16:27
  #68612
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Ibland kan det vara så att anledningen till att man har en bra stark bevisning och får den misstänkte erkänna beror på att han är skyldig.

I fallet Ida så binds gärningsmannen till själva brottet genom DNA, och i fallet Lisa så finns bara indicier, ingen DNA på själva kroppen.

Thomas Quick blev vist dömd, blad annat, på grund av en skvätt blod på en tröskel.

Om jag blev tvungen att sitta frihetsberövad så länge så vete tusan om inte jag skulle kunna tänka mig att erkänna vara sig jag är skyldig eller ej.

Det är tortyr som polis och åklagare ägnar sig åt just nu.

Håller med dig!
Jag tycker att det är bra att Lisas pappa har anlitat en extra åklagare och det är inte alls konstigt
Hade själv gjort det!!
2015-09-11, 16:30
  #68613
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
i iDA-fallet

Han erkände också mordet

Det jag ville få fram är att ingen här vet hur dna-bevisningen ser ut i de båda fallen. De kan ha funnit samma typ av dna-spår på Lisa som på Ida. Undrar om GW vet hur många det var som erkände Palmemordet? Men han är väl säker på att rätt gärningsman är fast då han passar in rent statistiskt?
__________________
Senast redigerad av Maya35 2015-09-11 kl. 16:32.
2015-09-11, 16:30
  #68614
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran

Det är tortyr som polis och åklagare ägnar sig åt just nu.

Du får väl starta en insamling till hans mor och familj om det nu är så synd om vederbörande.
Var någon som skulle det här för nån månad sen.
2015-09-11, 16:31
  #68615
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har Lisas GM haft sitt första förhör ännu?
Enligt mitt sätt att se det: Huvudhypotesen är att NB är gärningsmannen. En reservhypotes kunde vara att han istället är hantlangare åt någon annan. Men hittills har inget framkommit som antyder att huvudhypotesen bör bytas ut mot sin reserv.
2015-09-11, 16:33
  #68616
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Det jag ville få fram är att ingen här vet hur dna-bevisningen ser ut i de båda fallen. De kan ha funnit samma typ av dna-spår på Lisa som på Ida. Undrar om GW vet hur många det var som erkände Palmemordet? Men han är väl säker på att rätt gärningsman är fast då han passar in rent statistiskt?
Och Lisas GM kanske erkänner i första förhöret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in