2015-09-11, 16:06
Medlem
Cambijaos avatar
Finns det något sagt om hur MGM dödade BO?
Citera
2015-09-11, 16:07
Medlem
Någon som känner honom sen tidigare skrev detta inlägg:

http://qs.lc/cr6yy
Citera
2015-09-11, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tror att GM hade ett starkt hat mot blonda snygga tjejer. Har säkert blivit avvisad och hånad av ett antal sådana under skoltiden. Ida fick betala priset för alla års samlade hat och vrede.
Alla hans kvinnliga tjejkompisar på FB verkar dessutom vara mörkhåriga.

F ö verkar GMs mamma vara starkt underbegåvad. En klassisk wt-brud med alla kännetecken. Såna borde inte få skaffa barn ö h t.

Tror jag också, om man som kille är ful asocial osv blir det nobben direkt, brudar kan va elaka som satan.
Citera
2015-09-11, 16:09
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
GM lider med största sannolikhet av något betydligt värre än Asperger!

Garanterat.

Aspergers är för i helvete inga galningar.

De är bara lite speciella.
Citera
2015-09-11, 16:09
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Naturligtvis inte.
Citera
2015-09-11, 16:10
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matreo
Någon som känner honom sen tidigare skrev detta inlägg:

http://qs.lc/cr6yy
Enligt det du länkar så var alltså MGM mentalpatient. Ytterst sorgligt.
Citera
2015-09-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Nej. Inte än.
Citera
2015-09-11, 16:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ja, åtal senast 25 september har jag för mig att jag läste. Innebär det att man kan få tillgång till FUP?

Nejj, så fort kommer det inte att gå. Det handlar trotts allt om en mordutredning.
Citera
2015-09-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Det här får mig att blir riktigt förbannad på att prostutition fortfarande är olagligt. Den här lilla flicka hade fortfarande varit vid liv, och tusentals andra säkerligen om det här är motivet.

hahahahahahhaha sämsta jävla förklaring jag hört, lagligt att sälja, inte köpa, känns som man hellre åker på en sån dom än en morddom, btw tåget till köpenhamn, citygirls, hur lagligt dom helst, dom hade tagit emot han med glädje
Citera
2015-09-11, 16:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Läste just att Trojan tyckte att det räckte med spekulationer och det var ju trist, för här kommer jag med en jag också

Jag kan tänka mig scenariot någon skrev där I.J ser K.A som kanske står o ser ledsen ut och hon vill hjälpa till men mitt scenario var mer åt "I.J såg något K.A inte ville att hon skulle se. Vad det skulle vara vet jag inte alls, men något som fick honom att skämmas, känna sig dum eller blev rädd att bli påkommen av att göra iaf.

Det skulle vara intressant att veta vad tipset bestod av för information...

Bortsett från min aversion mot hemmasnickrade av teorier så finns det också en konkret omständighet som talar i annan riktning: Åklagaren gjorde tidigare ett uttalande till medierna som löd så här:

Citat:
– Jag har en ganska bra uppfattning om profilen på den här människan. Jag tror också att du skulle ha samma uppfattning om du hade varit på brottsplatsen, säger Robert Näppi.

http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-har-gjort-en-profil-av-mordaren/

Jag förstår det uttalandet ungefär som att vilken amatör som helst skapar sig en hygglig bild av GM, baserat på brottsplatsen. Det skulle kunna röra sig om en våldtäkt, men eventuellt ett extremt vrickat/grovt våld. Jag tror hur som helst inte att det handlar om att han blev arg på henne och tog vad som fanns till hands (stenar, påkar eller händer) och dödade henne.
Senast redigerad av Troian 2015-09-11 kl. 16:21.
Citera
2015-09-11, 16:15
Medlem
GW:
Citat:
Har han förföljt henne tror du?
– Det vet jag inte, det vågar jag inte svara på. Jag noterar däremot att det har inträffat så nära den högsta punkten i området som man kan komma. Det kan vara så att han har stått och kollat in de som har passerat – och hon stämde bäst med hans föreställningar eller fantasier.
"Ett stolligt ställe"
Valet av mordplats är en gåta för GW.
– För ett sådant här brott är det stolligt ställe. Det är ungefär som att välja mitt på Sergels torg. Men sådana där personer utmärks av ett mycket högt risktagande. De varken ser eller hör, de har bara en sak i skallen. Men att han skulle ha följt efter henne är jag inte övertygad om.
– Han har uppehållit sig i det där området, men kanske inte för att motionera. Han har vaktat tills han har hittat.
GW är rätt säker på hur 19-åringen kommer att uppträda och agera i förhören framöver.
– Han kommer att vara som en öppen bok.
Vad driver en sådan här person?
– Förmodligen kommer det att visa sig att han har en psykisk störning. Det skulle jag tro. Det finns en del i den där gärningen som indikerar det ganska starkt.

källa: http://www.expressen.se/nyheter/gw-han-kommer-vara-som-en-oppen-bok/

Detta i kombination med att spaningsledaren nämnt att de sökt på sexualbrottslingar och att polisen i en intervju igår/idag inte ville kommentera varför de sökt efter en manlig GM indikerar starkt på att mordet var sexualrelaterat.
Dvs det slog inte slint i KA:s huvud, utan han hade sexuella föreställningar och avsikter och IJ blev offret.
Det ska bli intressant att höra huruvida själva mordet var ett `misstag` eller om det fanns med i hans intentioner. Sexualsadism. Sista meningen i GW citatet kan tolkas så.

Skönt för UV:s kvinnor att KA är gripen!
Citera
2015-09-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dessa "mupp-teorier" baseras dels på ditt tidigare uttalande om hans tendenser till vredesutbrott.
Du verkar känna GM, kan du inte berätta lite generellt om honom? Har han något jobb? Många vänner? Flickvän? Tidigare udda beteenden?

Ehhhh...
Jag har aldrig påstått NÅGOT om MGM någonsin... Var har du fått det ifrån??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in