2015-09-11, 14:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Är vi säkra på att det är ett resultat av toppsningen?

Här finns inga tveksamheter.. precis allt i agerandet tyder på att man har en säker DNA-träff.
Senast redigerad av LeeVan 2015-09-11 kl. 14:48.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
K.A har Aspergers syndrom, han verkar ha varit väldigt ensam, har bott hemma hos sin mamma och har troligtvis blivit mobbad under hela uppväxten. Han är med i två FB-grupper och båda handlar om anti-mobbing.

Det går många tickande bomber som K.A ute i samhället...!

http://www.umo.se/Jag/Aspergers-syndrom-/

Muppen /trollet från LisaHolmtråden...suck.
Har du några belägg för att GM har Aspergers?
Isåfall vill jag gärna att du presenterar dessa här inträden.
Annars bör du nog krypa ner under sten du vid under.
Citera
Medlem
VanDeKamps avatar
Jag får riktiga Niklas Eliasson-vibbar av GM. Främst utseendemässigt, men skulle inte förvåna mig om de utöver det har flera gemensamma egenskaper.
Citera
2015-09-11, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theodoore
Detta mordet här kommer ju garanterat AB att posta mycket bilder och artiklar om. GM är ju en vit svensk man. Bara se, redan har de en stor artikel på framsidan. Gissar på att de kommer snart beskriva GM's utseende osv osv.

Annat är det om GM är invandrare som mördat någon för nöjes skull.

Blir mycket intressant att följa. Här kommer det säkert ut namn och bild i media. Hade det varit en neger hade det naturligtvis tystats ned.

Någon som sett något konkret från media redan nu?
Citera
2015-09-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Tur att han inte var 17 tex då hade han väl fått något/ett par år ungdomsvård..

Vad kan vi vänta oss nu? 10-12 år ute om 6-8?

Kommer han psyktestas? Kan det sluta i sluten psykiatrisk "vård" ?

Han skall genomgå en paragraf 7 undersökning, det bestämdes under häktningsförhandlingen idag och beroende vad de kommer fram under den så kan ha slippa fängelsestraff och bli dömd till sluten psykiatrisk vård istället.
Citera
2015-09-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Han skall genomgå en paragraf 7 undersökning, det bestämdes under häktningsförhandlingen idag och beroende vad de kommer fram under den så kan ha slippa fängelsestraff och bli dömd till sluten psykiatrisk vård istället.

och förhoppningsvis sitta inne längre därför
Citera
2015-09-11, 14:46
Medlem
Sluta häng ut familjemedlemmar. Efter en kort analys förstår vem som helst att Kristoffer inte kommer från de fetaste av socioekonomiska familjeförhållanden. Det räcker så.
Citera
2015-09-11, 14:47
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonPengstrom
Nej, polisen sa på PK att de fick in ett tips om att K.A ska ha befunnit sig i motionsspåret den aktuella dagen, det var så de fick upp ögonen för honom.

Troligtvis en familjemedlem som angivit honom. Annars hade det inte dröjt så länge för tipset att komma fram.
Citera
2015-09-11, 14:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tycker också det är osmakligt att hänga ut föräldrar, syskon och andra släktingar. De har inte utfört mordet och de ska inte klandras. Säkert har de gjort vad de kunnat för att hjälpa GM med hans problematik, men om inte ens vården lyckas, hur ska då föräldrarna lyckas? Sluta klandra familj och övrig släkt!

GM är den han är, men han är inte född mördare. Han är formad av sin omgivning. Det finns indikationer på att han mobbats, och det kan kanske spela in. Hans uppväxt (där hans föräldrar antagligen har en stor del) spelar också in. Lider han av någon form av personlighetsstörning så är det väldigt sannolikt att det också har betydelse.

Finns säkert en mängd andra, för oss okända, parametrar som bidragit. Tycker i alla fall inte det finns något uppenbart som tyder på att modern eller fadern varit dåliga föräldrar.
Senast redigerad av Troian 2015-09-11 kl. 14:49.
Citera
2015-09-11, 14:49
Medlem
AussieRedMans avatar
Han är ruskigt lik Johan Glans. Släkt?
Citera
2015-09-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Jävla retard, du tror inte dom lider som det är? Du måste blivit tappad som liten

OnT: Dom lyckades alltså efter tips, jävla sopor Svenska polisen är.

Hur ska man annars lyckas fånga en enstöring som inte är känd av polisen sedan tidigare, och som saknar kopplingar till offret?
Citera
2015-09-11, 14:51
Medlem
mau5s avatar
Jag tror inte att Ida är oskyldig i det hela. Hon har säkert mobbat honom. Sedan har han väl varit ute i det där spåret och gått eller något och sett henne.

Ida är inte oskyldig, det är jag nästan säker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in