2015-09-11, 13:55
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag tror jag läste eller hörde något om att han blev förhörd redan för en månad sen? Det kan väl inte stämma, har väldigt svårt att se hur han inte skulle väcka frågetecken redan då.
Jag tycker också att jag känner igen hans FB. Var det inte han som tidigt var med och letade efter Ida, redan innan polisen hade hunnit fram. Efter det blev han kallad till förhör och skrev också om det på sin FB. Har för mig att det var denna kille. Någon som minns?
Och att han inte blev topsad redan då beror väl på att de inte hade hittat DNA ännu.
Citera
2015-09-11, 13:56
Medlem
AAA1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Bara nitton år och förmodligen lite konstig i huvudet. Blir säkert många "ursäkter". Kan det bli nio år fängelse, tro? Sen är han ute om sex, sju år...
Ja, fängelse på livstid är ju uteslutet då han inte har åldern inne.

Sex år effektiv tid låter, precis som du skriver, rimligt. Blir han kryssad kan han ju dock få sitta flera decennier.

Att det skulle vara sexualrelaterat styrks ju ock utav att polisen nu säger att de gjort slagningar på dömda sexbrottslingar i jakten på GM.
Citera
2015-09-11, 13:58
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
En Ted Bundy light? Avvikande person som tillsynes verkar leva ett normalt svensson-liv men känner sig utanför och väljs bort av det kvinnliga könet gång på gång och vill straffa unga kvinnor?
Nää, för ung för den beskrivningen. Fortfarande i runkaråren förmodligen. Kanske svårt för att söka kvinnliga kontakter. Kanske aldrig blivit avvisad, då han aldrig vågat närma sig kvinnor på det sättet.
Citera
2015-09-11, 13:59
Medlem
Hans fejja finns kvar men man måste vara inloggad för att kunna se den och så måste man ersätta länkarnas till hans FB asterisker med bokstäver.
Citera
2015-09-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag tycker också att jag känner igen hans FB. Var det inte han som tidigt var med och letade efter Ida, redan innan polisen hade hunnit fram. Efter det blev han kallad till förhör och skrev också om det på sin FB. Har för mig att det var denna kille. Någon som minns?
Och att han inte blev topsad redan då beror väl på att de inte hade hittat DNA ännu.

Har läst här väldigt kontinuerligt och känner inte igen honom. Det låter dessutom ytterst märkligt om han inte skulle vara topsad tidigare om han figurerat så tidigt i utredningen.
Citera
2015-09-11, 14:00
Medlem
Känns som tokarna som begår brott OFTA är med i sökandet efter ett offer eller GM. När ska de lära sig?
Citera
2015-09-11, 14:04
Medlem
Lol! hans antal vänner på FB droppas. första gången jag klicka 137, stund senare 134 och nu 132
Citera
2015-09-11, 14:07
Medlem
NirvanAs avatar
Kan nån förklara hur dom fick tag i just honom? de snackar om 800 topsningar, vad handlar detta om, hur är den arbetsmetoden?
Citera
2015-09-11, 14:08
Medlem
Inte ett dugg synd om GM, hoppas han får sona sina brott i fängelset rejält. Däremot tycker jag alltid synd om GM's föräldrar etc i sådana här fall- tänk att föda upp någon som mördar en oskyldig. Vilken ågren.
Citera
2015-09-11, 14:09
Medlem
albylens avatar
Hans FB finns kvar men en del familjemedlemmar har försvunnit........
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan nån förklara hur dom fick tag i just honom? de snackar om 800 topsningar, vad handlar detta om, hur är den arbetsmetoden?

De fick tips.
Citera
Medlem
K.A har Aspergers syndrom, han verkar ha varit väldigt ensam, har bott hemma hos sin mamma och har troligtvis blivit mobbad under hela uppväxten. Han är med i två FB-grupper och båda handlar om anti-mobbing.

Det går många tickande bomber som K.A ute i samhället...!

http://www.umo.se/Jag/Aspergers-syndrom-/

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag håller inte riktigt med dig här. Det finns många som blivit mobbade och haft en för jävlig uppväxt men som aldrig skulle skada någon annan. Det måste finnas något annat fel på GM för att han ska ha kunnat göra detta. Det är någon skruv lös i skallen på honom och den skruven skulle varit lös även utan mobbning.
Senast redigerad av Spanaren321 2015-09-11 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in