2015-09-11, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VirginiaW
En ostraffad 19-åring från Väsby...det känns helt sjuk. Hur kan detta fruktansvärda mord vara hans första brott?

Det är inte ovanligt att tidigare ostraffade döms för grova mord. Både styckmord, barnamord etc.
Citera
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte om det är så jävla bra jobbat. Jag menar, hur svårt är det att kalla in hundratals personer på topsing?

Är vi säkra på att det är ett resultat av toppsningen?
Citera
Medlem
hippykillers avatar
Ni som redan vet namnet, kan ni påbörja lite sökningar på hans internetvanor innan hans "vänner/familj" börjar sopa igen spåren.
Citera
2015-09-11, 11:17
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Vet inte om det är så jävla bra jobbat. Jag menar, hur svårt är det att kalla in hundratals personer på topsing?

Inget tyder på någon relation mellan IJ och MGM. Eventuellt gick de i samma gymnasium, så de kanske kände till varandra. Känner mig hur som helst extremt säker på att det var en slump att han skulle stöta på henne just där, just då.
Förutsatt att det rör sig om en DNA-träff ja. Men det är väl troligt.
Citera
2015-09-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vad säger er att det är en svensk?!

Spelar etniciteten någon roll när en människa dödar en annan människa?
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Bara nitton år och förmodligen lite konstig i huvudet. Blir säkert många "ursäkter". Kan det bli nio år fängelse, tro? Sen är han ute om sex, sju år...
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Inget tyder på någon relation mellan IJ och MGM. Eventuellt gick de i samma gymnasium, så de kanske kände till varandra. Känner mig hur som helst extremt säker på att det var en slump att han skulle stöta på henne just där, just då.

om det är ett eller två år mellan den misstänkta och BO så ligger det hög sannolikhet att dom gick i samma högstadie, det sägs i tråden att den misstänkte gick på Grimstaskolan. Den ligger i upptagningsområdet för Idas skolgång under högstadiet.
Citera
Medlem
Citat:

Det är bra att de gjort det för att få tag i mördaren. Även bra för de som bor i närområdet så att de kan känna trygghet i slingan igen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Det behöver det inte vara. Han kan ha erkänt. Någon anhörig kan ha reagerat och larmat polisen etc.
Citera
2015-09-11, 11:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Ni som är lite snokiga kan ju leta upp honom. Var inga problem att hitta den som lär vara häktad med de ledtrådar som givits i tråden.

Undrar om han var ute för att motionera bort sin övervikt eller om han var ute i andra syften.
Citera
2015-09-11, 11:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Det känner jag mig säker på, ja. Åtminstone att det delvis är ett resultat av det.

Sedan kan det ju inte uteslutas att någon tipsat om att MGM är lite skum. Men sett till hans profil (ålder och var han bor) så är det omständigheter som antagligen räcker för att kallas in för topsning.
Citera
2015-09-11, 11:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Pratar vi en "Stackars mig" -4chan tjockis ?
Skulle vara väldigt intressant att söka lite på hans internetvanor.

Vad gör en överviktig yngling med dåliga internetvanor i ett motionsspår? Har han följt efter Ida? Eller försökte han starta ett nytt liv men drabbades av akut brist på impulskontroll?

Ska bli intressant att få reda på om de gått i skola samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in