2015-09-11, 13:40
Medlem
Får känslan av att han kan påminna mycket om Albin från Gävle. Samma blick och säkert samma groteska intressen
Citera
2015-09-11, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Kan även bekräfta det här så pass mycket att kroppen har skändats på diverse sätt med pinnar och dylikt.
Och litar på den jag hört det av.

Handlade det alltså om skändning och inte om försök att täcka över kroppen med pinnar och dylikt?

Rör det sig om skändning finns nog ingen chans att han betett sig "normalt" strax före eller efter mordet.
Citera
2015-09-11, 13:41
Medlem
Clousoos avatar
Om gärningsmannen nu varit fruktansvärt mobbad så kan man kanske lägga ihop ett plus ett..var Ida en av de som mobbade honom?bara spekulationer men i en tidigare tråd här stod att kroppen var illa tilltygad av div.pinnar på somliga delar av kroppen..ser i så fall ut som killen velat ge igen för all mobbning han blivit utsatt för
Citera
2015-09-11, 13:42
Medlem
Finns det aldrig någon GM med normalt utseende?
Citera
2015-09-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Kan inte se hans facebook.

Stämmer det att han är med i två anti-mobbnings grupper? Han ser ut som ett mobboffer också.

Har vi motivet här? Hade Ida sagt något till honom som fick honom att se rött?

Det stämmer att han är med i två grupper som heter "Emot mobbing" och "dom som hatar mobbing".
Citera
2015-09-11, 13:45
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemanAfSuperman
OnT: någon som har mer info om själva Ida? Kan hon ha satt sig i situationen själv? Hon kanske var en riktig bitch som mobbat MGM tills det rann över för honom... Sen kanske dom möttes oplanerat men att hon då provocerat fram handlingen från MGM...
Kan vara åt det hållet eftersom polisen enligt uppgift haft span på mgm i ett par veckor.
Men gissar att "span på gärningsman" bara innebär att hans telefon finns i pärmen för personer i området.
Citera
2015-09-11, 13:46
Medlem
Kanske har tagits upp men har inte hittats, har han FB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Jag vet faktiskt inte om någon annan än Flashback skyller på mobbing när man var liten. Det är en förklaring till att folk ballar ur, men en ursäkt? Absolut inte.

Dock har jag full förståelse för att det går åt helvete för vissa personer som har en förjävlig uppväxt (samtidigt som det naturligtvis finns personer som blommar ut med), men som sagt, det är ingen ursäkt, men en förklaring.

Jag håller inte riktigt med dig här. Det finns många som blivit mobbade och haft en för jävlig uppväxt men som aldrig skulle skada någon annan. Det måste finnas något annat fel på GM för att han ska ha kunnat göra detta. Det är någon skruv lös i skallen på honom och den skruven skulle varit lös även utan mobbning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Finns det aldrig någon GM med normalt utseende?

Vad är normalt utseende?
Citera
2015-09-11, 13:47
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Om gärningsmannen nu varit fruktansvärt mobbad så kan man kanske lägga ihop ett plus ett..var Ida en av de som mobbade honom?bara spekulationer men i en tidigare tråd här stod att kroppen var illa tilltygad av div.pinnar på somliga delar av kroppen..ser i så fall ut som killen velat ge igen för all mobbning han blivit utsatt för

Finns väl inget som pekar på att Ida personligen skulle medverkat till att mobba MGM? För det första skiljer det två år mellan dom och för det andra har jag inte sett någon källa som säger att dom ens gått i samma skola. Varför MGM gett sig på Ida kan vi just nu bara spekulera i precis som du skrev.
Citera
2015-09-11, 13:47
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeenz
Kanske har tagits upp men har inte hittats, har han FB?

Den har stängts ner.
Här är en bild
Citera
2015-09-11, 13:48
Medlem
Steinarrs avatar
En fågel viskade i mitt öra att Krist*ffer har grov asperger....

När man tittar på bilden så börjar min assburger-mätare att skaka och tjuta iaf.

Så jag tror min lilla fågel har rätt i detta fall Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in