2015-09-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Finns så klart ingen seriös källa på det. På tråden påstod en att det var så till 100%. Någon annan bekräftade att det var så.

Jag är en den som bekräftade det. Utan att outa mig för mycket så bor jag nära området och har en del gemensamma familjevänner med BOs familj. Hörde detta för ett bra tag sen, att hon hade kvistar och grenar i öronen, munnen och underlivet.

Som sagt jag skulle säga att MIN källa är 90% att lita på. Jag fick höra det här för några veckor sedan.

EDIT: Vill minnas att den andra killen påstod sig också vara nära undersökningen, men verkade vara mer från att han kände någon via polisen.
Citera
2015-09-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation
Jag är en den som bekräftade det. Utan att outa mig för mycket så bor jag nära området och har en del gemensamma familjevänner med BOs familj. Hörde detta för ett bra tag sen, att hon hade kvistar och grenar i öronen, munnen och underlivet.

Som sagt jag skulle säga att MIN källa är 90% att lita på. Jag fick höra det här för några veckor sedan.

Låter som en jävligt sjuk GM i så fall! Usch så hemskt!
Citera
2015-09-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Det är inte alltid så enkelt så att man kan skylla på föräldrarna. Ni ska ha så enkla lösningar på saker, på grund av att ni inte har koll på någonting.

Har sett flera exempel på folk som hamnar snett trots helt normala hemförhållanden.

Detta handlar ju om mer än "hamna snett", det har gått rakt åt helvete! Får dock lite ADHD-vibbar av killen och det kan ju förklara ett och annat, typ som impulskontrollproblem och aggressioner.
Senast redigerad av Potifar2 2015-09-11 kl. 13:32.
Citera
2015-09-11, 13:30
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Har inte läst tråden sedan igår. Men igår var det någon här på FB som hade varit på mordplatsen och fotograferat och som också sa att polisen precis ringt om att han skulle topsas. Jag fick direkt vibbar om att han var GM. Hans namn här på FB började på N. Vad säger ni här i tråden om det?
Det var jag!
Fick samtal om att jag inte skulle topsas imorse, och det skrev jag i tråden, någon minut senare kom nyhetsflashen om att GM är gripen.
Citera
2015-09-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Vi är skapta och formade av våran miljö. I princip nästan alla brottslingar så har de levt under dåliga förhållanden och sin omgivning. Mobbning, elaka föräldrar. Ingen kärlek.

Får se vad motivet var för detta. Mobbad under hela sin uppväxt? Var ett snällt barn från början som bodde och växte upp i ett helvete?

Vi skapar våra egna monster.

Halvsant. Rekommenderar "The Anatomy of Violence", riktigt bra bok.

Kortfattat: Oftast är ett monster likt Kristoffer Axelsson en blandning av genetisk sårbarhet och miljörelaterade faktorer. Att ha en sådan genetisk sårbarhet är inte nödvändigtvis enbart negativt, utan kan också bidra till att positiva karaktärsdrag utvecklas - förutsatt viss (medfödd) intelligens och en god uppväxt! Författaren av boken anger sig själv som exempel.

Undantag finns givetvis. Men att framstår som ett snällt barn är absolut ingen garant för att man inte bär på genetisk sårbarhet.
Citera
2015-09-11, 13:31
Medlem
boqpods avatar
Det vita tältet som sattes upp, ligger det i närheten av den tunnel som också spärrades av?
Senast redigerad av boqpod 2015-09-11 kl. 13:36.
Citera
2015-09-11, 13:32
Medlem
HemanAfSupermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur vet ni att ni hänger ut rätt person?

Nästan 3700 inlägg och du har fortfarande inte lärt dig att läsa lite historik på 5sidor som tråden är lång?

OnT: någon som har mer info om själva Ida? Kan hon ha satt sig i situationen själv? Hon kanske var en riktig bitch som mobbat MGM tills det rann över för honom... Sen kanske dom möttes oplanerat men att hon då provocerat fram handlingen från MGM...

Men tragiskt som det är allting så ett stort grattis till vänstern som nu har ytligare en "svensk" mördare att tjata om och ta upp när morden från våra berikare fortsätter med varje vecka... Klart vi ska importera mer invandrare nu när vi har svart på vitt att även svenskar är mördare... För att importera mer mördare och våldtäktsmän är ju lösningen enligt deras ideologi!
Citera
2015-09-11, 13:32
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpelstiltskina
Så vad du säger är att alla människor som utsätts för mobbning har något fel i huvudet?

Människor som mobbar andra har oftast låg självkänsla och därför ett behov av att trycka ned människor runtomkring. Personen behöver inte vara annorlunda över huvud taget så din teori spricker.

Däremot borde jag försöka öva upp självkänslan om jag var du !

Jag försökte driva lite med den jag citerade men det gick åt helvete.
Givetvis är det inte den mobbades fel att den blir mobbad. Det lät som att mordet kunde skyllas på mobbning. Då menar jag att man lika gärna kan skylla mobbningen på mobboffret. Eller skylla mordet på att man ätit morötter. Sensmoralen är att det är inget som kan skyllas på något annat än ett beslut som mördaren gjort oavsett bakgrund. Skitsamma
Citera
2015-09-11, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Rimligtvis borde killen hamnat i BUPs nät långt mycket tidigare för aggressionsproblem ifall mobbning får honom att mörda.
.

Tyvärr långa köer till BUP och krävs påstridiga föräldrar.

Tor killen liknar GM vid perrongmordet i Umeå (spontant vansinnesdåd mot okänd kvinna): ensam, lite udda typ med en eller flera mer eller mindre verifierade diagnoser inom neuropsykiatriska spektrat.
Citera
2015-09-11, 13:35
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztickan
Jag överdrev något, men jag tycker inte att man kan skylla ett mord på att man blivit mobbad som liten. Du håller väl med?

Jag vet faktiskt inte om någon annan än Flashback skyller på mobbing när man var liten. Det är en förklaring till att folk ballar ur, men en ursäkt? Absolut inte.

Dock har jag full förståelse för att det går åt helvete för vissa personer som har en förjävlig uppväxt (samtidigt som det naturligtvis finns personer som blommar ut med), men som sagt, det är ingen ursäkt, men en förklaring.
Citera
2015-09-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Låter som en jävligt sjuk GM i så fall! Usch så hemskt!

Jag håller med dig, om det nu är sant. Som sagt ord kan brytas och omformuleras i olika led, men med tanke på att man inte vill skada BOs familj så har jag svårt att tro att någon vill skapa falska rykten när man känner till både BO och dess familj. Men tio procent reserverade.
Citera
2015-09-11, 13:38
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollnation

EDIT: Vill minnas att den andra killen påstod sig också vara nära undersökningen, men verkade vara mer från att han kände någon via polisen.

Kan även bekräfta det här så pass mycket att kroppen har skändats på diverse sätt med pinnar och dylikt.
Och litar på den jag hört det av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in