2015-09-11, 13:20
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztickan
Orsaken till att någon mördar beror på att det är något fel i huvudet på vederbörande och det är troligtvis även skälet till att densamma blivit mobbad.

Men ge dig för i helvete. Finns många bra människor som blivit mobbade ändå. Under min högstadietid fick vi en svensk tjej som bott i Portugal/utomlands. Många av "de coola" mobbade henne för att hon var 100ggr bättre än dom på spanska. Om det är någon det är fel i huvudet på är det mobbare.
Citera
2015-09-11, 13:22
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.a.z.o.r.
Jag har inte fått den bilden. De säger att DNA har hittats på kvinnan, inte i, och vill inte avslöja mer för att inte skada utredningen.

Vi får helt enkelt invänta mer detaljer i fallet.

Tittar man på tänkbara motiv så är det mest rimliga sexualrelaterat.
Rån? Knappast i ett motionsspår
Hämd? Så vitt vi vet har de aldrig träffats tidigare.
Motivslöst? GM tidigare ostraffad och kan väl knappast ses som någon som bara vill ha ihjäl någon för sitt egna nöje?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Kriminell , psykisk sjuk mammagris som tvingats ha tjejkläder på dagis och är uppfostrad till en hen dvsen genomsnittlig Flashback användare.
26 år,Påtänd, arbetslös, bor hemma hos mamma och pappa samt röstar på Sd.
Rädd för flickor, smygbög, söndercurlad, knappt läskunnig, sitter framför datorn 20 timmar om dagen.
Inte konstigt vi tar in nya.
Nu skall man inte tro att alla är som en själv och definitivt inte använda sin egen CV när man vill beskriva GM. Det är att hänga ut sig själv. Okej du röstar inte på SD utan på MP, rätt skall vara rätt.
Senast redigerad av artid 2015-09-11 kl. 13:25.
Citera
Medlem
ztickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Men ge dig för i helvete. Finns många bra människor som blivit mobbade ändå. Under min högstadietid fick vi en svensk tjej som bott i Portugal/utomlands. Många av "de coola" mobbade henne för att hon var 100ggr bättre än dom på spanska. Om det är någon det är fel i huvudet på är det mobbare.

Jag överdrev något, men jag tycker inte att man kan skylla ett mord på att man blivit mobbad som liten. Du håller väl med?
Citera
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Orsaken till att någon mördar beror på att det är något fel i huvudet på vederbörande och det är troligtvis även skälet till att densamma blivit mobbad.

Så vad du säger är att alla människor som utsätts för mobbning har något fel i huvudet?

Människor som mobbar andra har oftast låg självkänsla och därför ett behov av att trycka ned människor runtomkring. Personen behöver inte vara annorlunda över huvud taget så din teori spricker.

Däremot borde jag försöka öva upp självkänslan om jag var du !
Citera
Medlem
Skogswalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psicosis
Ja.

I see.

Fick spontant den föraningen också, aktat klangen (el. snarare bristen på... klang) i diskussionen bara här på sista sidan! ☺

Editerade f.ö. mitt inlägg, så 'misstänkt GM' var knöligt uttryckt då jag läser i media att denne nu har erkänt. Passade även på att editera tempus från 'var' till 'är', då etnicitet knappast lär ha skiftat á la Michael Jackson sen dess att brottet begicks. My mistake.

Nåväl, regardless, skönt att ännu en dåre nu hamnat bakom lås och bom.
Citera
2015-09-11, 13:23
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psicosis
Vill minnas att detta nämnts ännu längre bak i tråden, inte bara nu i samband med häktningen/erkännandet... Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Men en källa skadar ju aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Finns så klart ingen seriös källa på det. På tråden påstod en att det var så till 100%. Någon annan bekräftade att det var så.

Har inte följt tråden på ett tag förens nu när ny info om GM kommit. Läste bara vid sidorna idag och såg det då. Tänkte ifall man missat någon tillkommen info.

Men som vanligt är det nån idiot som kommer med "säkra uppgifter" som typ råkat hitta en bild på Elin Krantz och fantasin har dragit iväg.
Citera
2015-09-11, 13:23
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Jag överdrev något, men jag tycker inte att man kan skylla ett mord på att man blivit mobbad som liten. Du håller väl med?

Fast vem har sagt att mobbing gör det legitimt att mörda någon? Sluta läs mellan raderna.
Citera
2015-09-11, 13:25
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granddanoise
Tragiskt... Hela skiten!
För att få stopp på alla mupp-teorier om uppbyggt vrede, mot kvinnor så...
MGM har minst en diagnos, vilket säkerligen bidragit till denna katastrof.
Dessa "mupp-teorier" baseras dels på ditt tidigare uttalande om hans tendenser till vredesutbrott.
Du verkar känna GM, kan du inte berätta lite generellt om honom? Har han något jobb? Många vänner? Flickvän? Tidigare udda beteenden?
Citera
2015-09-11, 13:26
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Men vafan... Då tippar jag på att hon inte blev våldtagen.

Tänk vad få mord det hade varit om det bara var mord som dessa som faktiskt skedde. Inga gäng och inga överfallsvåldtäkter... Möjligen någon wannabe Haga man eller fylle fest som spårar med kniven... Eller en knarkskuld...

Då behöver man inte vara orolig att det kan hända en själv när som helst...

Klantigt av honom att synas.

Kroppen ska enligt vad jag hört (vill inte gå in på vart jag hört det) uttnyttjats på väldigt brutalt sätt.
Diverse pinnar och skit in där det gått typ.
Förhoppningsvis så var hon avliden innan det hände.
Citera
2015-09-11, 13:26
Medlem
Zloths avatar
Kan inte se hans facebook.

Stämmer det att han är med i två anti-mobbnings grupper? Han ser ut som ett mobboffer också.

Har vi motivet här? Hade Ida sagt något till honom som fick honom att se rött?
Citera
2015-09-11, 13:28
Medlem
Har inte läst tråden sedan igår. Men igår var det någon här på FB som hade varit på mordplatsen och fotograferat och som också sa att polisen precis ringt om att han skulle topsas. Jag fick direkt vibbar om att han var GM. Hans namn här på FB började på N. Vad säger ni här i tråden om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in