2015-09-10, 22:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du försöker förklara för mig att jag har fel i min beskrivning av en allt för subjektiv moderering.
Dvs jag upplyste dig om att vissa regler tolkas subjektivt av moderatorerna, och att det därför behövs någon form av förändring.
För att förklara djupare använde jag mig av några exempel, bla den ökände DoÅ.

Du ondgjorde dig över det och försäkrade mig om att reglerna minsann inte kan tolkas subjektivt alls.

Men, samtidigt så visar du ju att du inte ens förstår vad ord betyder.
Och att du dessutom har ett synnerligt subjektivt förhållningssätt till ämnesrelevanta regelfrågor.
Så hur kan du då påstå att du, och moderatorer, ens Kan tolka reglerna objektivt?

Dvs du förklarar tex att du inte håller med om att DoÅ är kontroversiell.
Och du förklarar att du DoÅ inte utmanat något.
och att drevet mot DoÅ inte har betydelse - om det ens funnits.

Vet du ens vad kontroversiell betyder?
det har Inget att göra med vad du Tycker, det har inget att göra med vad du tycker är häftigt, eller tråkigt, idiotiskt eller roligt, meningslöst eller intressant ...
Det betyder inget av detta.
Kontroversiellt är något som stöter sig med något annat, tex en uppfattning. Och ju mer kontroversiellt, ju mer stöter det sig.
det betyder inget mer än det. Dina egna värderingar har absolut inget med det att göra. Inte mina heller, inte DoÅs heller.

Fakta - DoÅ har skrivit saker som stött sig med Många, Många - alltså är det kontroversiellt. Mycket kontroversiellt dessutom.
Drevet har varit kanske bland FBs historia något av det största. Det är Också Fakta.
Och inte heller det har något att göra med vad du eller jag eller DoÅ tycker .

Dvs - om du som moderator inte ens kan förstå grundläggande ordkunskap, samhällskunskap på ett objektivt och neutralt sätt, utan att tvunget blanda in vad Du Själv Tycker - hur förväntar du dig då att du ska kunna tolka regler objektivt och neutralt?
Du tolkar reglerna Subjektivt - precis som de flesta andra (moderatorer eller ej).

Men du verkar inte ens förstå att du lägger in dina egna värderingar i ditt modererande. Och det gör dig till en potentiellt farlig moderator.
Jag tror inte du vill vara det. Jag tror du vill vara en objektiv och neutral moderator som inte tolka regler och regelbrott subjektivt. Eller hur?

Men det är ett av de problem jag pratade om - risken med subjektiv moderering.
Du, liksom många andra moderatorer, tolkar reglerna och ämnena/regelbrotten subjektivt.
På samma sätt som du här tolkar ordet "kontroversiellt" subjektivt.
Förstår du? Eller börjar du förstå?
du måste våga erkänna åtminstone för dig själv att du förstår detta, annars kommer du aldrig att lära dig något.

Att stänga av användare för subjektiva Skitsaker är alltså helt fel - och går faktiskt helt emot FBs syfte.
Där borde alltså finnas utrymme för andra steg.
"Tillsägelser" är ett Förslag - iaf från TS.
Hur dessa Tillsägelser ska utformas borde kunna diskuteras, istället för att avfärdas med ett "allt är bra, här finns inget fel."

Men "preskriptionstid" för skitsaker, subjektiva skitsaker, det är helt fel.
Fallet DoÅ bevisar ju att enskilda moderatorers helt subjektiva värdering delas direkt av deltagande moderatorer. Trots att man som utomstående ser att det itne finns seriös grund för avstängning där - och finns det inte grund för avstängning, då borde inte heller en varning delas ut.
Dvs, varje varning borde betraktas som avstängningsgrundande. Moderatoren borde fråga sig - "Var just detta "regelbrott" tillräckligt för att bli avstängd?"
Om man inte kan svara ja på frågan, då delas ingen varning ut.

Så enkelt kan det vara.

Varningar borde förstås som vad de faktiskt är (oh de Är avstängningsgrundande). Men de flesta mdoeratorerna tänker inte på det - precis som du så betraktar ni det istället som en "rättelse".
Gör en konsekvensanalys istället.

Att ha en hårdare moderering borde inte betyda att Allt hanteras hårdare.
Detborde endast vara det som faktiskt saboterar som ska modereras hårt.
Jag tror inte du kommer så långt med att ordbajsa. Jag har markerat din konstiga logik som visar att du inte förstår att flera varningar leder till avstängning och varför det måste vara så. Du vill att man ska ersätta varning med avstängning direkt om man följer din logik.
Citera
2015-09-11, 02:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Men "preskriptionstid" för skitsaker, subjektiva skitsaker, det är helt fel.
Fallet DoÅ bevisar ju att enskilda moderatorers helt subjektiva värdering delas direkt av deltagande moderatorer. Trots att man som utomstående ser att det inte finns seriös grund för avstängning där - och finns det inte grund för avstängning, då borde inte heller en varning delas ut.

Dvs, varje varning borde betraktas som avstängningsgrundande. Moderatoren borde fråga sig - "Var just detta "regelbrott" tillräckligt för att bli avstängd?"

Om man inte kan svara ja på frågan, då delas ingen varning ut.

Så enkelt kan det vara.

Varningar borde förstås som vad de faktiskt är (oh de Är avstängningsgrundande). Men de flesta moderatorerna tänker inte på det - precis som du så betraktar ni det istället som en "rättelse".
Gör en konsekvensanalys istället.

Att ha en hårdare moderering borde inte betyda att Allt hanteras hårdare.
Det borde endast vara det som faktiskt saboterar som ska modereras hårt.

Där kom du med en mycket intressant punkt, Le Grand Maître!

1. Varje varning borde betraktas som avstängningsgrundande!

2. Om man inte kan svara ja på frågan, då delas ingen varning ut.

Då slipper användare att drabbas av en massa fullständigt groteska varningar, som endast är uttryck för vissa moderatorers vilja att tysta obekväma användare och dennes åsikter.

Jag kan ju ta mig som exempel, som har fått otroligt många subjektiva "trams"-varningar som inte på långa vägar varit avstängningsgrundande. Exempelvis för att jag så mycket som nämnt ordet "Geocentrism" i trådar på Astronomi-forumet. Ordet Geocentrism ska vara bannlyst på Astronomi enligt den geocentrism-fientlige moderatorn KimNeilJung - är det att måna om yttrandefriheten?

Om man studerar min varningshistorik, så ser man att praktiskt varenda varning jag fått har varit subjektivt utdömd från någon moderator som inte delar min världsbild och kallat det för "trams" - horribelt!

Verklig yttrandefrihet?

På tal om Najas, så det var han och KimNeilJung som var de drivande krafterna bakom att kapa och våldta min stora Geocentrism-tråd åt AlexSingh (KimNeilJung hade innan publicering lovat mig att tråden inte skulle våldtas), som sedan i omgångar både låsts, raderats, råkat ut för "hicka" som någon moderator uttryckte det, för att nu åter ha öppnats upp för fortsatta diskussioner, men de vägrar alltjämt att ens hänvisa med en länk till min långa trådstart i den kapade tråden...

Om KimNeilJung eller Najas väljer att ge mig en horribel "trams"-varning till, så är jag återigen i exil från Flashback på 1/2 år...

Tvingats i exil i mer än 2 år under de senaste 2,5 åren...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-11 kl. 03:05.
Citera
2015-09-11, 04:15
Medlem
Mr.Inlooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
– – –
Då slipper användare att drabbas av en massa fullständigt groteska varningar, som endast är uttryck för vissa moderatorers vilja att tysta obekväma användare och dennes åsikter.

Jag kan ju ta mig som exempel, som har fått otroligt många subjektiva "trams"-varningar som inte på långa vägar varit avstängningsgrundande. Exempelvis för att jag så mycket som nämnt ordet "Geocentrism" i trådar på Astronomi-forumet. Ordet Geocentrism ska vara bannlyst på Astronomi enligt den geocentrism-fientlige moderatorn KimNeilJung - är det att måna om yttrandefriheten?
Saken är den att hela din inläggsretorik/inläggshistorik är ett enda långt skitande i det blå skåpet. Är du så självblind så du inte ser det och det problematiska med detta?

Jag har följt en del av dina inlägg under åren och det är undantagslöst så att du tramsat, varit ohörsam och vältrat dig i och spritt inlägg med åt helvete för bristande/låg kvalitet. Du borde snarast tacka högre makter för att inte skarpare åtgärder vidtagits mot din beskäftiga, konstant upprepande pladderdiskurs.

Citat:
Om man studerar min varningshistorik, så ser man att praktiskt varenda varning jag fått har varit subjektivt utdömd från någon moderator som inte delar min världsbild och kallat det för "trams" - horribelt!
Din historik är en ändlös röd tråd av svammel, nonsens och dravel. Till och med den mest illiterata medlemmen på Flashback skulle kunna skriva under på det vid närmare påseende. Som sagt, du ska vara jävligt glad och nöjd med hur du med rätta har hanterats under alla dina år här.
Frågan man i stället undrar över är: Varför lär du dig ingenting av dina misstag?

Citat:
På tal om Najas, så det var han och KimNeilJung som var de drivande krafterna bakom att kapa och våldta min stora Geocentrism-tråd åt AlexSingh (KimNeilJung hade innan publicering lovat mig att tråden inte skulle våldtas), som sedan i omgångar både låsts, raderats, råkat ut för "hicka" som någon moderator uttryckte det, för att nu åter ha öppnats upp för fortsatta diskussioner, men de vägrar alltjämt att ens hänvisa med en länk till min långa trådstart i den kapade tråden...

Om KimNeilJung eller Najas väljer att ge mig en horribel "trams"-varning till, så är jag återigen i exil från Flashback på 1/2 år...

Tvingats i exil i mer än 2 år under de senaste 2,5 åren...
Vad det i själva verket handlar om är att Du förpassat dig själv i "exil" under all den tid du varit avstängd. Ingen annan.

Har du ingen självreflektion alls? Är självkritik helt uteslutet för din del?

Som jag ser det ber du helt medvetet om evig exil från Flashback, så länge som du fortsätter med den diskurs du gör.
Senast redigerad av Mr.Inlook 2015-09-11 kl. 04:17.
Citera
2015-09-11, 08:16
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Inlook
Saken är den att hela din inläggsretorik/inläggshistorik är ett enda långt skitande i det blå skåpet. Är du så självblind så du inte ser det och det problematiska med detta?

Jag har följt en del av dina inlägg under åren och det är undantagslöst så att du tramsat, varit ohörsam och vältrat dig i och spritt inlägg med åt helvete för bristande/låg kvalitet. Du borde snarast tacka högre makter för att inte skarpare åtgärder vidtagits mot din beskäftiga, konstant upprepande pladderdiskurs.

Din historik är en ändlös röd tråd av svammel, nonsens och dravel. Till och med den mest illiterata medlemmen på Flashback skulle kunna skriva under på det vid närmare påseende. Som sagt, du ska vara jävligt glad och nöjd med hur du med rätta har hanterats under alla dina år här.
Frågan man i stället undrar över är: Varför lär du dig ingenting av dina misstag?

Vad det i själva verket handlar om är att Du förpassat dig själv i "exil" under all den tid du varit avstängd. Ingen annan.

Har du ingen självreflektion alls? Är självkritik helt uteslutet för din del?

Som jag ser det ber du helt medvetet om evig exil från Flashback, så länge som du fortsätter med den diskurs du gör.

Att du kallar en användare som förmodligen har det allra högsta snittet av alla medlemmar (1 miljon snart) på Flashbacks forum vad gäller visningar och kommentarer på startade trådar, tyder på allt annat än bristande/låg kvalitet, eller på svammel, nonsens och dravel!

Bara för att min världsbild krockar hårt och obarmhärtigt med vissa moderatorers, så har de ingen som helst rätt att tysta min röst, det är inte yttrandefrihet eller demokrati!
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-11 kl. 08:21.
Citera
2015-09-11, 09:36
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Att du kallar en användare som förmodligen har det allra högsta snittet av alla medlemmar (1 miljon snart) på Flashbacks forum vad gäller visningar och kommentarer på startade trådar, tyder på allt annat än bristande/låg kvalitet, eller på svammel, nonsens och dravel!

Bara för att min världsbild krockar hårt och obarmhärtigt med vissa moderatorers, så har de ingen som helst rätt att tysta min röst, det är inte yttrandefrihet eller demokrati!
Du ska följa regler som alla andra trots att du är en av de värsta dyngspridarna som förstör för flashback med ditt trams du regelbundet helt korrekt blir avstängd för. Yttrandefrihet betyder inte att du har rätt att förstöra forumet eller debatten med dina regelbrott. Tillsägelser har aldrig hjälp vad gäller dig, det är helt klart en allvarlig diagnos som ligger bakom ditt oförstånd. Det ska inte vi lida för! För många regelbrytare är varningar det enda sättet. Som vi kan se på dig så är du inkapabel att lyssna och förstå de simplaste saker, inte bara naturlagarna som du försöker kämpa mot

Vad annat är att förvänta sig av någon som kallar sig för en gud...
Senast redigerad av Xelious 2015-09-11 kl. 09:56.
Citera
2015-09-11, 09:44
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du ska följa regler som alla andra trots att du är en av de värsta dyngspridarna som förstör för flashback med ditt trams du regelbundet helt korrekt blir avstängd för. Yttrandefrihet betyder inte att du har rätt att förstöra forumet eller debatten med dina regelbrott. Tillsägelser har aldrig hjälp vad gäller dig, det är helt klart en allvarlig diagnos som ligger bakom ditt oförstånd. Det ska inte vi lida för!

Skitsnack!

Bara för att den heliga Geocentrismen enligt din och dina moderatorvänners (ja, du verkar vara tajt vän med dem, med tanke på att du jämt och ständigt tar dem i försvar) skeva världsbild är trams, så ska ju inte jag straffas för det!

Långt mer än hälften av alla varningar jag fått under mina år här på Flashback har tillkommit i min kapade, hårt våldtagna Geocentrism-tråd...

Kanske en viss marodör-moderator på konspirations-forumet (tillika geocentrism-fientlig) du ska anklaga för att inte följa regelverket... men, nej, moderatorer begår tydligen aldrig några fel eller regelbrott, de är heliga och immuna mot alla former av anklagelser...aldrig att man avsätter moderatorer som bedriver häxjakt mot enskilda användare...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-11 kl. 09:57.
Citera
2015-09-11, 10:29
Medlem
najass avatar
Citat:
Skitsnack!

Bara för att den heliga Geocentrismen enligt din och dina moderatorvänners (ja, du verkar vara tajt vän med dem, med tanke på att du jämt och ständigt tar dem i försvar) skeva världsbild är trams, så ska ju inte jag straffas för det!

Långt mer än hälften av alla varningar jag fått under mina år här på Flashback har tillkommit i min kapade, hårt våldtagna Geocentrism-tråd...

Kanske en viss marodör-moderator på konspirations-forumet (tillika geocentrism-fientlig) du ska anklaga för att inte följa regelverket... men, nej, moderatorer begår tydligen aldrig några fel eller regelbrott, de är heliga och immuna mot alla former av anklagelser...aldrig att man avsätter moderatorer som bedriver häxjakt mot enskilda användare...

Nog för att du är en vanemässig lögnare, men du framstår också som rätt korkad som ljuger om saker som är så himla lätta at kontrollera.

Det är inte alls så att det är i tråden om geocentrism du fått "Långt mer än hälften av alla varningar". Sanningen (som tycks vara ett helt obekant begrepp för dig) är att du fått 4 av dina 46 (!) varningar i den tråden, alltså en bit under 9 procent.

Du är helt enkelt en genomfalsk lögnare som dessutom bryter mot regelverket varhelst du dyker upp. Det är heller inte bara OT/Trams utan fula regelbrott som 1.06 du gör dig skyldig till. Dessutom är det så att du är ett bra exempel för ämnet på denna tråden eftersom du fått så himla många chanser och sluppit flera avstängningar du borde fått just eftersom moderatorerna varit fördragsamma med mycket av dina regelbrott och inte delat ut varningar för allt.

I ditt fall hjälper det ju så klart inte eftersom du är så pass extrem regelbrytare.
Citera
2015-09-11, 11:52
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nog för att du är en vanemässig lögnare, men du framstår också som rätt korkad som ljuger om saker som är så himla lätta at kontrollera.

Det är inte alls så att det är i tråden om geocentrism du fått "Långt mer än hälften av alla varningar". Sanningen (som tycks vara ett helt obekant begrepp för dig) är att du fått 4 av dina 46 (!) varningar i den tråden, alltså en bit under 9 procent.

Du är helt enkelt en genomfalsk lögnare som dessutom bryter mot regelverket varhelst du dyker upp. Det är heller inte bara OT/Trams utan fula regelbrott som 1.06 du gör dig skyldig till. Dessutom är det så att du är ett bra exempel för ämnet på denna tråden eftersom du fått så himla många chanser och sluppit flera avstängningar du borde fått just eftersom moderatorerna varit fördragsamma med mycket av dina regelbrott och inte delat ut varningar för allt.

I ditt fall hjälper det ju så klart inte eftersom du är så pass extrem regelbrytare.

Mer än hälften av varningarna jag fått har tillkommit i Geocentrism-tråden ELLER på inlägg i RELATION till den heliga Geocentrismen!

Det mesta har alltså varit i RELATION till det tabubelagda ämnet GEOCENTRISMEN...

1.06 som du babblar om, var bara en gång när jag i ett PM frågade en av era geocentrism-fientliga regelbrytande moderatorer om han kände till att hans regelbrytande kollega även trollade i ett annat forum... knappast ett regelbrott från min sida, utan bara ett avslöjande kring ett par av era brottsliga moderatorer...

OBS !!!

Tänker inte avslöja identiteten på dessa brottsliga moderatorer, för då kommer du bara ta tillfället i akt att stänga av mig och skicka mig i exil i ytterligare 1/2 år...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-09-11 kl. 11:59.
Citera
2015-09-11, 12:06
Moderator
Citat:
Mer än hälften av varningarna jag fått har tillkommit i Geocentrism-tråden ELLER på inlägg i RELATION till den heliga Geocentrismen!

Det mesta har alltså varit i RELATION till det tabubelagda ämnet Geocentrismen...

1.06 som du babblar om, var bara en gång när jag i ett PM frågade en av de geocentrism-fientliga regelbrytande moderatorerna om han kände till att hans regelbrytande kollega även trollade i ett annat forum... knappast ett regelbrott från min sida, utan bara ett avslöjande kring ett par av era brottsliga moderatorer...
Men vänta nu, är du helt oförstående över varför du fått varningar när du skrivit om geocentrismen i trådar som inte handlar geocentrismen?

Har du provat att läsa reglerna någon gång? Du erkänner att du begått ett klockrent brott mot regel 1.06 men inser fortfarande inte att du gjort fel.
Det är faktiskt imponerande odugligt.

Regel 1.06. Användarnas anonymitet.
Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Citera
2015-09-11, 12:19
Medlem
Emerains avatar
Citat:

Det mesta har alltså varit i RELATION till det tabubelagda ämnet GEOCENTRISMEN...

1.06 som du babblar om, var bara en gång när jag i ett PM frågade en av era geocentrism-fientliga regelbrytande moderatorer om han kände till att hans regelbrytande kollega även trollade i ett annat forum... knappast ett regelbrott från min sida, utan bara ett avslöjande kring ett par av era brottsliga moderatorer...

OBS !!!

Tänker inte avslöja identiteten på dessa brottsliga moderatorer, för då kommer du bara ta tillfället i akt att stänga av mig och skicka mig i exil i ytterligare 1/2 år...
och här visar du återigen på att du inte har någon koll. Du har dömts för 1.06 tre (3) gånger. En gång till avstängning, och de andra två gångerna till varning.

Du har verkligen ingen verklighetsförankring, du ignorerar allt som inte är exakt som du vill ha det.
Citera
2015-09-11, 12:38
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
och här visar du återigen på att du inte har någon koll. Du har dömts för 1.06 tre (3) gånger. En gång till avstängning, och de andra två gångerna till varning.

Du har verkligen ingen verklighetsförankring, du ignorerar allt som inte är exakt som du vill ha det.

Ge mig detaljer kring de andra två 1.06, så ska jag visa dig att även där så har ni agerat regelvidrigt, alternativt övernitisk paragrafrytteri...
Citera
2015-09-11, 12:42
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Men vänta nu, är du helt oförstående över varför du fått varningar när du skrivit om geocentrismen i trådar som inte handlar geocentrismen?

Ett par av varningarna har tillkommit i Astronomi-forumet, bara för att jag så mycket som YTTRAT ordet "Geocentrism" i ett par kosmologiska diskussioner...

Ännu ett par av varningarna tillkom när jag gång efter annan bad om svar i en Feedback-tråd om Geocentrismen, hur det kommer sig att Flashback tillåter 1000-tals hasch-trådar, porr-trådar etc, men max 1 tråd om den heliga Geocentrismen, men istället för att någon Moderator svarade på frågorna så fick jag ett par varningar av ÅnkelGunnar...

Och så vidare, och så vidare, och så vidare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in