2015-09-11, 08:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, det vore intressant. Jag vet inte hur lång tid sådant där tar egentligen. Såg i en annan tråd att ett våldtäktsfall från nu i vintras matchades med ett annat fall från fem år sedan. Det tog alltså mer än ett halvår att matcha dessa....

Även intressant att åklagaren tidigt gick ut och sa att detta fall hade beröringspunkter med dubbelmordet i Linköping. Hur kunde han förutspå att vi skulle vara i detta läge nu mer än en månad senare?

Fel tänkt. Det har inte tagit ett halvår att göra en körning den mesta tiden gick innan de gjorde körningen. Vet inte exakt hur indatat ser ut men en snabb dator gör miljontals jämförelser på en timme.
Brist på handläggar på NFC är det troligaste orsaken. Antagligen också byråkratiska rutiner som drar ner på takten. Landet är översköljt av mord, ett om dagen verkar det som och alla vill ha förtur till sitt fall.
Skulle tro att ingen polisutredare vill lämna över ett ärende till åklagare utan att använda DNA bevis även om GM erkänt.
Citera
2015-09-11, 08:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Jag har för mig att polisen kom en mördare på spåren då man kollade vilka som sökt på offret. Nån snubbe som dödade eller försökte döda någon tjejs gamla pojkvänner eller liknande. Minns inte exakt och hittade inte mer info nu.
Så det är ju inte omöjligt att det är något man brukar kolla.

Stämmer, mordet på Ararad Wartainian klarades upp på det viset, och med det ytterligare ett mord och ett mordförsök.

Problemet är väl att det antagligen är rätt många som sökt efter karta på typ Runby eller Upplands Väsby.
Citera
2015-09-11, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice
Har svårt att tro att din teori kan stämma, om hon skulle varit skadat samt omtöcknad som du skriver, så skulle hon nog försöka vara kvar i slingan då det springer folk där.
Jag håller med, de allra flesta kvinnor skulle aldrig springa in i skogen om de kände sig hotade. De skulle hålla sig kvar vid slingan.
Citera
2015-09-11, 09:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stämmer, mordet på Ararad Wartainian klarades upp på det viset, och med det ytterligare ett mord och ett mordförsök.

Problemet är väl att det antagligen är rätt många som sökt efter karta på typ Runby eller Upplands Väsby.
Inte bara det. Mordet på Ararad var riktat mot honom personligen. Skulle mordet på Ida vara personligt, så kan mördaren knappast hitta henne på Eniro, namnet är alldeles för vanligt. Skulle han hitta Ida så hittar han hemadressen, inte mordplatsen. Ararad mördades strax utanför hemmet. En koll med Eniro skulle bli fruktlös.
Citera
2015-09-11, 10:05
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men Nirp åkte väl till brottsplatsen för att ta bilder och underlätta diskussionen här. Snyggt jobb. Hans mobil registrerades väl?

@Nirp Vad sade polisen när de erbjöd topsning? Sade de att det var frivilligt eller att du var tvungen att genomföra undersökningen?
Jag tror helt enkelt att det var min tur att topsas, jag har bott på Runbyvägen osv. Angående frivilligheten så frågade jag inte, jag har ingenting emot att topsas utan tycker att det är bra att de jobbar på bred front.

Fick just höra att jag inte ska topsas ändå, jag hoppas det betyder att vi har goda nyheter att vänta inom kort.
Citera
2015-09-11, 10:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Fick just höra att jag inte ska topsas ändå, jag hoppas det betyder att vi har goda nyheter att vänta inom kort.
Ja, det får vi verkligen hoppas! Varför skulle dom annars ställa in? Tar väl inte mer än ett par minuter att topsa och ta personnummer osv.
Citera
2015-09-11, 10:12
Medlem
Troians avatar
EN PERSON GRIPEN enligt nyhetsflash.
Citera
2015-09-11, 10:13
Medlem
Butterss avatar
Fick precis en flash att en person gripits. Återkommer
Citera
2015-09-11, 10:14
Medlem
Butterss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21398787.ab
Citera
2015-09-11, 10:15
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Underbart! Detta måste vara på sannolika skäl. Grilla svinet!!
Citera
2015-09-11, 10:20
Medlem
takethefifths avatar
Äntligen en genombrott!
Hoppas nu att de fått rätt man och lås sedan in fanskapet på livstid!

Citera
2015-09-11, 10:21
Medlem
Butterss avatar
Polisen håller pressträff klockan 12 med anledning av gripandet.
http://www.expressen.se/nyheter/en-har-gripits-for-joggingmordet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in