Citat:
Ursprungligen postat av
AAA1
Riktigt bra jobbat av dig att ta alla dessa bilder, jag förstår verkligen att det var jobbigt.
Jag blir dock lite förundrad över att polisen vill topsa dig trots att de redan har ditt DNA. Är du dömd sedan tidigare alltså? De sparar DNA tio år efter verkställt straff.
Bild 23 är ju den intressantaste. Den information du lämnar kring denna är mycket bra samt trovärdig. Om hon låg 7 meter från stigen så behöver ju GM inte ha släpat henne dit, hon kan ju ha segnat ner där efter ett kort flyktförsök och snabb strid.
Bilderna ser så natursköna och fina ut, det är svårt att få associationer till ondska. Flickan var ju så söt också. Det blir väldigt abstrakt att pussla i hop.
När åklagaren säger att vem som helst skulle förstå vad det är för typ av person de söker om man hade sett fyndplatsen så tänker jag att han kan nog bara syfta på att det är en riktig utstuderad galning. Ingen misslyckad våldtäkt som gick över i mord som jag tidigare spekulerat i.
Vad gäller topsningen så har jag skrivit tidigare i tråden om det. Jag är endast dömd för ringa narkotikabrott, gripandet var för 7 år sedan men domen föll i månadsskiftet sept/okt 2010. Jag minns att jag blev topsad vid det tillfället, men min vän blev inte det, samma brott - samma tillfälle, honom har de topsat för länge sedan (någon vecka efter mordet dvs).
Jag läste mig till att det sparas lika länge som domen finns i belastningsregistret (i stort sett), och den gallras ju nu om någon månad för min del.
Eftersom de nu hör av sig antar jag att polisen bara trakasserade mig genom topsningen den gången för 7 år sedan, det passar ganska väl in i resten av besöket på polisstationen (kroppsbesiktning inom åsyn av min vän, omild behandling i övrigt, endast jag som råkade ut för detta, inte min vän)... Eller att provet av någon anledning kasserades, antingen pga fel/misstag eller för att det var helt meningslöst att topsa en ej tidigare belastad 20-åring som gripits för ringa narkotikabrott (eget bruk).
Sen kan det ju vara så att min minne sviker, men jag är ganska säker på att de topsade mig, och att jag fick en lapp om vad det innebar och under vilka förutsättningar jag kunde begära att mitt prov destruerades. Men det kanske handlade om daktningen endast?
Hur det än ligger till är väl bra att det finns poliser som åtminstone försöker driva utredningen framåt, även om det verkar vara topsning på måfå som gäller.